Logo
WiadomościAktualnościPraktyczny luksus

Praktyczny luksus

Różnice między znaną już limuzyną serii 5 a nowym kombi zaczynają się od środkowego słupka. Obydwie wersje mają identyczny rozstaw osi (2,89 m).

Praktyczny luksus
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Praktyczny luksus

Trzeba przyznać, że touring stanowi naprawdę elegancką kreację, która wyszła spod ręki kontrowersyjnego designera Chrisa Bangle'a. To niejedyna zaleta luksusowego transportowca. BMW jest pełne przemyślanych rozwiązań technicznych. Zacznijmy od końca: niczym za dotknięciem czarodziejskiej różdżki po wciśnięciu przycisku na kluczyku otwiera się tylna klapa, automatycznie cofa się roleta bagażnika. Znajdujący się pod nią przedział ładunkowy w razie potrzeby pomieści od 500 do 1615 litrów bagażu. Wykorzystanie całego potencjału transportowego jest dziecinnie proste - złożenie tylnej kanapy dzielonej w stosunku 60:40 nie wymaga ani wysiłku, ani wcześniejszej lektury instrukcji obsługi. Do wyposażenia seryjnego należy rozwijana siatka oddzielająca przedział pasażerski od bagażu.Komfort i mocUtrzymane w czarno-srebrnej kolorystyce przyrządy pokładowe są miłe w dotyku, podobnie jak dostojnie wyglądające listwy wykonane z drewna wiśniowego oraz beżowa, skórzana tapicerka. O fotelach można mówićwyłącznie w superlatywach. Są wygodne, a w dodatku pozwalają zająć w obszernym kombi pozycję niczym w rasowym aucie sportowym. Wrażenie jazdy wyczynowym bolidem potęguje sześciocylindrowy, turbodoładowany diesel o pojemności 3 litrów. Już od najniższych obrotów jednostka napędowa o maksymalnej mocy 218 KM zapewnia doskonałą dynamikę, mimo że auto waży aż 1775 kg. Pracuje przy tym cicho i bez wibracji. Na niemieckiej autostradzie BMW bez problemów osiąga prędkość 240 km/h. Jest przy tym łatwe do opanowania nawet z pełnym bagażnikiem. Duża w tym zasługa seryjnej automatycznej regulacji prześwitu tylnej osi. Za dopłatą dostępny jest system Dynamic Drive, wyrównujący przechyły nadwozia na zakrętach, oraz aktywny układ kierowniczy dopasowujący swoje przełożenie do warunków jazdy. Płynnie zmieniający biegi "automat" dysponuje również trybem manualnym i sportowym.W Polsce nowy model pojawi się w połowie maja. Tak wielka dawka przyjemności z jazdy nie może być tania. Ceny aktualnego touringa zaczynają się od 232 tys. zł.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: