Auto, zaliczane do segmentu dużych SUV-ów (Sport Utility Vehicle), właśnie wchodzi do sprzedaży w 14 państwach europejskich: w Norwegii, Szwecji, Niemczech, Szwajcarii, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Austrii, Belgii, Luksem-burgu, Holandii, Finlandii, Danii i Wielkiej Brytanii.Nowy Tahoe ma charakterystyczną dla segmentu SUV masywną sylwetkę. Elementem wyróżniajacym się z przodu jest potężna atrapa chłodnicy ze stylizowanym logo koncernu, podwójne reflektory i szeroki zderzak z niklowaną listwą. Siłę nadwozia podkreślają wytłoczenia na masce i błotnikach oraz 16-calowe felgi ze stopu lekkiego. Przy rozstawie osi 2946 mm i długości przekraczającej 5 m Tahoe zapewnia komfortowe warunki jazdy ośmiu pasażerom. Przednie fotele posiadają elektryczną regulację ustawienia, tylne zaś można ręcznie przesuwać, składać lub wymontowywać, dzięki czemu przestrzeń bagażowa osiąga pojemność nawet 3350 l, jedną z największych w tej klasie pojazdów.Na uwagę zasługuje funkcjonalne zaprojektowanie deski rozdzielczej z czytelnym zestawem wskaźników i wyświetlaczem komputera pokładowego, który informuje kierowcę m.in. o stanie naładowania akumulatora, temperaturze płynu chłodzącego, oleju i ewentualnej potrzebie jego wymiany, ilości paliwa, płynu do spryskiwaczy itp. Skutecznie działa system klimatyzacji kabiny z osobną regulacją temperatury i siły nadmuchu dla pasażerów przednich i tylnych siedzeń. Wzorowa jest jakość wykończenia. Liczne schowki ułatwiają przewożenie drobnych przedmiotów. Tahoe standardowo wyposażone jest m.in. w cztery airbagi, ABS, klimatyzację, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, radioodtwarzacz kasetowy i CD, w opcji skórzana tapicerka.Do napędu wykorzystywany jest nowoczesny, ośmiocylindrowy silnik Vortec o pojemności 5,3 l osiągający moc 273 KM i maksymalny moment obrotowy 427 Nm przy 4000 obr./min (85 proc. jego maksymalnej wartości dostępne jest w zakresie1700-5300 obr./min). Czterostopniowa automatyczna skrzynia biegów pracuje płynie. Na trasie napęd przenoszony jest na koła tylne. W sytuacjach, kiedy wymagana jest maksymalna przyczepność lub w terenie, system Autotrack dołącza oś przednią. Można to także zrobić manualnie. Rozkład siły napędu na poszczególne osie następuje automatycznie i jest zależny od warunków jezdnych.Komfort jazdy porównywalny jest z autami klasy średniej i wyższej. Na trasie zachowuje się jak limuzyna, a na bezdrożach jak klasyczny off-road.Nie będzie go w oficjalnej ofercie GM w Polsce. Amatorom pozostaje na razie import indywidualny.(Raf)
Prawdziwy SUV
Przede wszystkim komfortowy, z miejscami dla całej rodziny, przestrzenią ładunkową na bagaż sporej wielkości i oczywiście z silnikiem o dużej mocy i napędem na cztery koła ? to cechy samochodów, które kochają Amerykanie. I dokładnie w ten sposób można scharakteryzować najnowszego Chevroleta Tahoe.