Prawie seryjny

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W mistrzostwach startowały samochody niemal seryjne. Niewielkie przeróbki miały na celu przede wszystkim zapewnić bezpieczeństwo startującym.

Prawie seryjny
Auto Świat
Prawie seryjny

Na polach startowych stanęły BMW 320i, Nissany Primera, Alfy Romeo 156 i 147, Renault Clio RS oraz Hondy Integry Type-R.Tytuł mistrzowski po rozegraniu dziesięciu rund wywalczył Holender Peter Kox startujący na BMW 320, wystawionym przez ekipę BMW Team Germany. Kox wygrał wyścigi na Monzy, w Brnie i na Silverstone. Trzykrotnie w Zolder, Budapeszcie i na Nürburgringu był drugi. W ostatniej eliminacji w Estoril nie zdobył ani jednego punktu. Jednak bez punktów ten wyścig ukończył także jego najgroźniejszy rywal Duncan Huisman, który prowadził identyczny model dla BMW Team Netherlands. Kox wyprzedził swego rodaka o zaledwie trzy punkty.

Trzecią pozycję w klasyfikacji końcowej zajął Tommy Rustad na Nissanie Primerze. Kolejne miejsca do siódmego zajęli kierowcy jeżdżący na BMW 320i. Czwarty był partner Koxa Norman Simon. Aż sześciu narodowych dilerów BMW wystawiało w mistrzostwach swe teamy. Obok Niemiec i Holandii były to Belgia, Anglia, Włochy i Szwecja.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
BW
Powiązane tematy: