Logo
WiadomościAktualnościPrecyzyjne wejście

Precyzyjne wejście

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Wydawać by się mogło, że Reanult, projektując nowego Megane'a, pójdzie w ślady Fiata Stilo, Hondy Civic czy innych aut z tego segmentu wysokością nadwozia aspirujących do klasy vanów. Francuzi jednak poszli swoją drogą i chociaż podjęli ryzykowną decyzję, osiągnęli naprawdę pozytywny efekt.

Precyzyjne wejście
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Precyzyjne wejście

Stworzyli auto zgrabne, zwarte, z idealnie wyważonymi proporcjami. Samochód zwraca uwagę ładnie zaprojektowanym przodem i wyróżniającym się bagażnikiem z niemal pionową szybą z tyłu. Boczne linie, zwłaszcza w modelu trzydrzwiowym, przypominają coupé i tak wersja ta będzie określana dopóki na rynku nie pojawią się kabriolet i zbudowane na jego bazie coupé. Do konstrukcji nadwozia wykorzystano stalową blachę o podwyższonej wytrzymałości. Podłoga auta jest podwójna. Funkcjonalność wnętrza jest porównywalna z Laguną II. To właśnie stąd zapożyczono sposób uruchamiania auta za pomocą elektronicznej karty. Nowością jest system Hands Free (standard w wersji Luxe), różni się on od sposobu stosowanego w Lagunie tym, że aby uruchomić auto, nie trzeba koniecznie wsuwać karty do czytnika. Przygotowano cztery wystroje wnętrza, które będzie można konfigurować z trzema wersjami wyposażeniowymi. Kokpit jest zorientowany na maksymalną wygodę kierowcy - czytelne płaskie przełączniki pozwalaja na intuicyjną obsługę radia oraz nawiewu. Duże tarcze klasycznych zegarów oprawiono w chromowane ramki. Tunelowy kształt konsoli wyraźnie podkreśla sportowy charakter auta. W porównaniu z poprzednikiem lampki kontrolne zostały wyparte przez komunikaty głosowe generowane przez seryjny komputer pokładowy. Po zajęciu miejsca w bardzo wygodnych fotelach mamy do dyspozycji wystarczająco dużo przestrzeni, którą uzyskano dzięki znacznemu oddaleniu od siebie osi (2625 mm) oraz umieszczeniu kół na skraju nadwozia (rozstaw ponad 150 cm). Ale wysokie osoby powinny podróżować z przodu. Pasażerowie zasiadający z tyłu, zwłaszcza w modelu trzydrzwiowym, mogą czuć się przytłoczeni przez nisko opadającą linię dachu. Wnętrze Mégane'a II jest znakomicie wyciszone i to niezależnie od tego, czy jedziemy dieslem czy wersją benzynową. Nic nie można mu także zarzucić pod wzgledem właściwości jezdnych. Dobrze trzyma się drogi na łuku, łagodnie wybiera nierówności na drodze. Bardzo precyzyjne jest elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Lista udogodnień i systemów dbających o komfort i bezpieczeństwo jest bardzo długa. Renault jako pierwsze zastosowało poduszki "zapobiegające nurkowaniu" pasażerów przednich foteli (model 3d). Dodatkowo można dokupić (1000 zł) tylne poduszki boczne. Nowego Mégane'a wyposażono w system kontroli ciśnienia w ogumieniu. Reflektory ksenonowe - za dopłatą. Snop światła jest automatycznie poziomowany i dostosowywany do prędkości auta. Inne opcje to np. wycieraczki z czujnikiem deszczu i panoramiczny szklany dach. Silnik benzynowy 1.4 osiąga 98 KM, mocniejsze: 1.6 - 115 KM i 2.0 - 136 KM. Diesle 1.5 dCi i 1.9 dCi mają 80 i 120 KM. Od listopada samochód jest już w sprzedaży.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: