Najlepsze wyniki notują jak na razie marki Hyundai, Ford oraz Toyota.

Zgodnie ze stanem na koniec czerwca, 29 796 nowych pojazdów zostało zarejestrowanych na Wyspach Brytyjskich w pierwszym okresie obowiązywania rządowego programu, który dzięki premiom zachęca klientów do oddawania na złom starych aut. Akcja rozpoczęła się oficjalnie 18 maja.

W samym tylko czerwcu nowe auta osobowe zarejestrowane w ramach programu odmłodzenia brytyjskiego parku samochodowego stanowiły prawie 10% łącznej sprzedaży, która wyniosła 176 264 sztuk.

W przypadku segmentu modeli dostawczych pojazdy objęte programem stanowiły w czerwcu 1,9% wszystkich rejestracji.

Oto pierwsza piątka marek, które miały największą sprzedaż samochodów wśród klientów korzystających z premii wrakowej:

1. Hyundai (4 664 sztuk)

2. Toyota (4 468 sztuk)

3. Ford (4 299 sztuk)

4. Kia (2 789 sztuk)

5. Fiat (2 194 sztuk)

Po opublikowaniu powyższego raportu organizacji branżowej SMMT, niektóre marki zwróciły uwagę, że wielkości podane w opracowaniu są czasami zaniżone. Tak jest np. w przypadku Volkswagena, który zamiast 356 sztuk podaje 1 912, ale również marki Vauxhall (zamiast 842 powinno być 2 023), Chevrolet (3/1300), Ford (4299/6700), Toyota (4468/6500) oraz Hyundai (4664/5436).

Jedna rzecz nie ulega jednak wątpliwości. Otóż w dużej mierze dzięki premiom udało się złagodzić spadki notowane na brytyjskim rynku samochodowym w ostatnim okresie. W czerwcu zainteresowanie nowymi autami osobowymi było mniejsze niż rok wcześniej o 15,7%. Był to jednak najmniejszy procentowo spadek obserwowany od lipca 2008.

W ujęciu narastającym od początku bieżącego roku ogólna sprzedaż jest niższa niż w analogicznym okresie 2008 o 25,9%.