Nawet BMW nie wytrzymało nacisku trendów. Nowy 4-miejscowy kabriolet zaprezentował się ze sztywnym składanym dachem, tak więc jest pierwszym autem z Monachium, które zamiast płóciennego dachu wykorzystuje metale lekkie.
Konstrukcja samochodu bazuje na 2-drzwiowej karoserii coupe. Producent jak na razie nie podał bliższych informacji ani danych technicznych, ponieważ najprawdopodobniej czeka do premiery światowej na początku 2007 roku w Detroit. Na przekór temu jest nie tylko na co popatrzeć, ale też o czym napisać. Po raz pierwszy kabriolet ma zostać wyposażony w skórzaną tapicerkę SunReflective, która odbija promienie słoneczne i uprzyjemnia wsiadanie do auta z otwartym dachem, zaparkowanego w słońcu. Jak informuje producent nowe materiały mają mieć nawet o 20°C niższą temperaturę od zwykłej skóry.
Nowy kabriolet serii 3 ma 3-częściowy składany dach, który nie ma zapewniać tylko większe bezpieczeństwo, ale również lepszą widoczność, gdy dach jest rozłożony, oraz uczucie większej przestrzeni we wnętrzu i więcej światła podróżnym na tylnych siedzeniach. Złożenie dachu trwa zaledwie 22 sekundy, co jest jednym z najkrótszych wyników w klasie 4-miejscowych kabrioletów. Podstawowa pojemność bagażnika wynosi 210 litrów, jednak po rozłożeniu dachu przestrzeń bagażowa zwiększa się do 350 l. Nietypowa jest możliwość złożenia tylnego rzędu siedzeń, dzięki czemu można przewozić długie przedmioty (komunikat prasowy mówi np. o kijach do golfa). W celu łatwiejszego ładowania bagaży przy złożonym dachu przygotowano funkcję unoszenia się konstrukcji ukrytej w bagażniku o kilka centymetrów.
Na początku w ofercie znajdą się tylko dwa najmocniejsze silniki znane z coupe. Sześciocylindrowe jednostki z rozrządem Bi-VANOS, wtryskiwaczami piezoelektrycznymi i bezpośrednim wtryskiem paliwa do cylindrów łączą wysoką moc i relatywnie niskie zużycie paliwa. Słabszy 325i Cabriolet (217 KM, 270 Nm) przyśpiesza do 100 km/h w 7,6 s, natomiast model 335i Cabriolet (306 KM, 400 Nm) doładowany dwoma turbosprężarkami to samo wykona w 5,8 s. W kolejnej fazie pojawi się 320i Cabriolet z 4-cylindrowcem (170 KM), 330i Cabriolet ze znanym magnezowym 6-cylindrowcem i turbodiesel 330d Cabriolet.
Premierę światową przygotowano na North American International Auto Show w Detroit, odbywające się na początku stycznia 2007. Sprzedaż rozpocznie się wiosną 2007.