Z europejskich statystyk wynika, że w Niemczech i we Włoszech sprzedaje się połowa wszystkich kompaktowych kombi. Za to nadwozia trójbryłowe, czyli sedany, cieszą się dużym wzięciem w Europie Południowej i Wschodniej, a więc także u nas. Dane o sprzedaży nowych samochodów w Polsce tezy tej wprawdzie nie potwierdzają, ale za to z opinią, że postrzegane są u nas jako bardziej prestiżowe od hatchbacków, wypada się zgodzić.Zajmując miejsce za kierownicą w różnych wersjach Mégane'a, zasiadamy w takich samych fotelach, mamy przed sobą taką samą deskę rozdzielczą, z ziemią łączy nas takie samo zawieszenie (i ogumienie), a pod maską mamy często te same silniki. Jak to w rodzinie...Ktoś, komu nie podoba się szokujący styl hatchbacka Mégane'a, będzie usatysfakcjonowany - tył sedana jest klasyczny, ładny, a cała linia nadwozia zwarta, harmonijna, elegancka. Przód jak z Laguny, tył zgrabny z wkomponowanymi światłami w trójkątny, dwubarwny klosz. Masywne pasy na zderzakach i boczne listwy podkreślają moc auta.Pogodny stylDeska rozdzielcza wykonana jest z materiałów i tworzyw w dwu kolorach. Użycie jasnego tworzywa do fragmentów środkowej konsoli i kierownicy (dodatkowo koło obszyte jasną skórą) nadało całemu wnętrzu przestronność i lekkość. Odczucia te dodatkowo wzmacnia jasna tapicerka. Styl, wykonanie, jakość użytych materiałów stwarzają dobre wrażenie.W fotelu z regulowanym położeniem wysokości kierowca czuje się wygodnie. Odchylane zagłówki pozwalają na optymalne ustawienie oparcia. Miejsca na wysokości łokci wystarczająco. Widoczność do przodu i do tyłu dobra. Kilka drobiazgów także ucieszy użytkownika, jak choćby wyjmowana popielniczka, żaluzje na tylnych bocznych oknach czy też wmontowany na stałe w klapkę korek paliwa. Na pewno nie ucieszy drobny uchwyt zwalniający zaczep maski. Panie z długimi paznokciami, uważajcie!Gdy zajrzycie pod maskę, niewiele zobaczycie. Potężna pokrywa zasłania wszystko. Silnik wysokoprężny 1.9 dCi o mocy 120 KM ma moment obrotowy 300 Nm. Pracuje z wysoką kulturą, równomiernie, bez szarpnięć przy dodawaniu gazu. Zasługa w tym turbosprężarki ze zmienną geometrią łopatek i elektronicznego systemu sterowania. Jest przy tym cichy i oszczędny - średnie zużycie paliwa wynosi 5,4 l/100 km. Bogato, czyli drogoUkład kierowniczy, charakterystyka amortyzatorów i skok zawieszenia dostosowane zostały do konstrukcji sedana. Mimo większej masy w stosunku do hatchbacka i innego jej rozłożenia, auto pewnie trzyma się drogi, jest zwinne, a przy tym stabilne.Nowe wersje nadwoziowowe pod względem konstrukcji i wyposażenia zwiększającego bezpieczeństwo nie różnią się od hatchbacka.W wersji Luxe Privilége auto wyposażone jest seryjnie m.in. w 6 airbagów, ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania, elektrycznie sterowane szyby i lusterka boczne, komputer pokładowy, radio z odtwarzaczem CD, klimatyzację manualną. W opcji m.in. dach otwierany elektrycznie za 3000 zł, światła ksenonowe za 3200 zł i system ESP za 4000 zł. Cena 78 200 zł.
Galeria zdjęć
Prestiżowy bliźniak
Prestiżowy bliźniak
Prestiżowy bliźniak