5 V8 o mocy 360 KM, napęd na 4 koła, pneumatyczne zawieszenie. Wytwarzaniem zajmie się fabryka w Tuscaloosa (stan Alabama). Rozpoczęcie przedsięwzięcia planowane jest na rok 2004 - na krótko przed wprowadzeniem samochodu do sprzedaży. Do tego czasu fabryka musi zostać rozbudowana - w nadchodzących latach koncern chce wydać na ten cel 600 milionów dolarów. Prof. Jürgen Hubbert, który w zarządzie DaimlerChrysler AG jest odpowiedzialny za auta osobowe, powiedział, że z GST firma konsekwentnie podąża drogą rozwoju, ofensywy nowych produktów, a tym samym definiuje nowy segment rynku samochodów klasy wyższej. GST to nowa odmiana samochodów, która uosabia wiele pomysłów zawartych w autach koncepcyjnych koncernu. Po raz pierwszy samochód koncepcyjny Vision GST został zaprezentowany podczas salonu motoryzacyjnego w Detroit w styczniu 2002 roku. W rekordowym czasie wizja konceptu zmieniła się w auto gotowe do seryjnej produkcji. "Z GST DaimlerChrysler chce kontynuować pełną sukcesów historię fabryki w Alabamie. Produkowana tam od 1997 roku klasa M na dobre zadomowiła się na rynku off-roaderów - mówi Joachim Schmidt, odpowiedzialny w Mercedesie za marketing. - GST jest pomyślany głównie na rynek amerykański, choć będzie oferowany także w Europie".
Produkcja w Stanach
Mercedes zdecydował się na wprowadznie do seryjnej produkcji GST (Grand Sports Tourer). Samochód będzie wyposażany w silnik 5.
Auto Świat
Produkcja w Stanach