Premiera Fita odbędzie się podczas wystawy frankfurckiej we wrześniu br. Najmniejsza z oferowanych w Europie Hond, konkurująca z samochodami typu Fiata Punto i Opla Corsy, ma zaprezentować nad nimi przewagę w co najmniej dwóch dziedzinach: prze- stronności wnętrza i osz-czędności zużycia paliwa. Do walki z klasowymi bestsellerami Fit, dłuższy od Logo o 6 cm, rusza w "vanowatym", pięciodrzwiowym nadwoziu. Długi na 3,83 m i wysoki na 1,53 m znacznie przerasta rywali. Jego wnętrze daje się elastycznie dopasowywać do zmieniających się potrzeb, oparcie fotela obok kierowcy można złożyć, tak samo zresztą jak tylną kanapę.Fit napędzany jest nowym czterocylindrowym 1,4-litrowym silnikiem o mocy 85 KM. Dzięki technice i-DSI (optymalne spalanie dzięki zastosowaniu dwóch świec zapłonowych) oraz lekkiej konstrukcji zużywa on - jak obiecuje producent - poniżej 5 l/100 km. Honda zapewnia, że w kombinacji z bezstopniową przekładnią CVT możliwe jest obniżenie spalania do 4,3 l/100 km. Czy wyposażony w ABS, cztery poduszki powietrzne, elektryczne podnośniki szyb i zamek centralny "japończyk" trafi do Polski, na razie nie wiadomo.