Malezyjski producent od dawna uczestniczy aktywnie w rajdach samochodowych. Na trasach eliminacji RSMŚ w kategorii samochodów produkcyjnych startowały samochody Proton Perth, które praktycznie były malezyjską wersją Mitsubishi Lancer EVO. W późniejszym okresie próbowano zrealizować projekt Satria S1600, ale bez powodzenia.

W jubileuszu 25 lecie istnienia firmy postanowiono ponownie powrócić do rajdów. Przygotowanie samochodu zlecono brytyjskiej firmie MEM, pod kierownictwem Mellorsa Elliota. Kilka lat wcześniej ta sama firma stworzyła niezawodny samochód rajdowy Proton Perth, na którym Karamjit Singh wywalczył w 2002 roku tytuł rajdowego mistrza świata w kategorii samochodów produkcyjnych oraz kilka tytułów w mistrzostwach swojego regionu.

Firma MEM przygotowywała zupełnie bez rozgłosu i w dużej tajemnicy nowy samochód rajdowy na bazie Protona Satria Neo. Można jedynie spekulować, że jednostki napędowe przygotowano przy współpracy z Lotusem, który jest większościowym właścicielem marki Proton.Ukrywany w tajemnicy samochód ma otrzymać homologację 1 lipca i zapewne jeszcze zobaczymy go w kilku światowych rajdach. Wciąż jednak nie wiadomo, który z kierowców otrzyma zaszczyt reprezentowania malezyjskiego producenta.

Źródło: autosport.cz