I tak na przykład weźmy ten z 1993 roku. Zwie się on EB112 i jest czteromiejscowym, luksusowym hatchbackiem o długości 5,1 m. Pod maską pracuje silnik V12 o mocy 433 KM, który rozpędza auto maksymalnie do 301 km/h. Fajnie, ale brzydkie jest to auto.
Przyjemniejszy dla oka jest kolejny luksusowy hatchback z 1999 roku. Nazywa się EB218 i ma pod maską silnik W18 (sklecono go z trzech silników V6) o mocy 550 KM. Prędkość maksymalna jest tak jakby żałosna jak na Bugatti – ledwie 250 km/h. Phi!
Szybszy jest EB118, który też pokazał się światu w 1999 roku i też ma silnik W18 o mocy 550 KM. Najwyraźniej jednak pozbycie się drzwi zaowocowało przyzwoitymi osiągami – auto rozpędza się maksymalnie do 320 km/h.
EB118 wygląda jakoś tak koreańsko, więc dobrze, że rozwijający430 km/h Veyron Super Sportwygląda inaczej. Uważam też, że obie limuzyny wyglądają jakoś tak nie za dobrze i nie tylko ja tak sądzę. 850-konnyGalibierjest hatchbackiem, ale prezentuje się o niebo lepiej przed luksusowymi rezydencjami niż jego prototypowi bracia.