Logo
WiadomościAktualnościPrzede wszystkim komfort

Przede wszystkim komfort

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Nowy "duży" Fiat będzie konkurował z takimi tuzami segmentu D jak Renault Laguna, Peugeot 407, Ford Mondeo i Opel Vectra, z którym dzieli płytę podłogową. Wszystkie te auta mają już ugruntowaną pozycję rynkową.

Przede wszystkim komfort
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Przede wszystkim komfort

Czym więc chce nas zaskoczyć włoski koncern?Głównymi atutami nowej Cromy ma być funkcjonalne i bardzo komfortowe nadwozie oraz supernowoczesne turbodiesle. Wysokość w połączeniu z dużym rozstawem osi zaowocawała wzorową przestronnością, zwłaszcza na tylnej kanapie. Co ciekawe, udało się to uzyskać bez potrzeby zmniejszania bagażnika - przy normalnym położeniu siedzeń kufer pomieści 500 l pakunków, a po rozłożeniu ich nawet 1610 l. Pod podłogą umieszczono schowek na drobiazgi o głębokości 16 cm.Ale komfort to nie tylko przestrzeń. Croma może być wyposażona w dwustrefową klimatyzację z czujnikiem nasłonecznienia auta. 4 kratki wylotowe systemu klimatyzacji znajdują się także w drugim rzędzie siedzeń. W zależności od wersji deska rozdzielcza może być szara lub beżowa. Jakość materiałów naprawdę zaskakuje - tak dobrych plastików nie spodziewaliśmy się w Fiacie. Dzięki dużej sztywności struktur karoserii oraz zastosowaniu tłumiących dźwięki tworzyw i folii na szybach udało się także zapewnić bardzo niski poziom hałasu we wnętrzu. Z dostępnych w Cromie jednostek napędowych najlepsze wrażenie robi oczywiście motor 2.4 JTD. Dzięki 200 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego jazda nim jest po prostu czystą przyjemnością. Bardzo dobrze radzi sobie także nowy motor benzynowy. Ale nawet przy najsłabszym, 140-konnym silniku benzynowym 1.8 nie będzie można mówić o niedoborze mocy. Dzięki odpowiedniemu zestrojeniu zawieszenia (McPhersony z przodu, oś wielowahaczowa z tyłu) samochód świetnie sprawdza się zarówno przy szybkich jazdach po krętych drogach, jak i na nawierzchniach w gorszym stanie. Firma zapowiada także zupełnie inne podejście do spraw jakości. Każda Croma przed opuszczeniem bram fabryki w Cassino (okolice Rzymu) przechodzi 100-kilometrowy test drogowy, który ma ujawnić wszystkie niedociągnięcia. Premiera rynkowa auta zapowiadana jest na lato, w Polsce samochód pojawi się prawdopodobnie jesienią.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy: