Logo
WiadomościAktualnościPrzekładnia Sportshift dla Astona Martin V8 Vantage

Przekładnia Sportshift dla Astona Martin V8 Vantage

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Najmniejszy Aston otrzyma nową zautomatyzowaną przekładnię Sportshift z ultra szybką zmianą biegów.

Przekładnia Sportshift dla Astona Martin V8 Vantage
Auto Świat
Przekładnia Sportshift dla Astona Martin V8 Vantage

Firma Aston Martin zaprezentowała w Paryżu nowość w ofercie swojego najmniejszego modelu V8 Vantage: zautomatyzowaną skrzynię biegów Sportshift, bazującą na 6-stopniowej przekładni manualnej. Tradycyjny lewarek zmiany biegów zastępują przyciski „Auto Drive”, „Reverse” i „Neutral” na tunelu centralnym. W trybie manualnym biegi zmieniają się manetkami pod kierownicą, przy czym nowy ultra szybki system jest w stanie zmienić bieg za mniej niż 200 milisekund. Przyciskiem „Comfort” na konsoli centralnej można wybrać bardziej „wyluzowany” tryb zmieniania biegów.

Sportshift wyposażono również w tryb „ślimaczy”, wykorzystywany przy szybkościach do 5 km/h, dzięki czemu sprzęgło nie jest narażone na zniszczenie, a kierowcy np. łatwiej zaparkować. W trybie „Auto Drive” skrzynia staje się w pełni automatyczną przekładnią. Intensywne prace projektowe nad skrzynią biegów Sportshift trwały włącznie z testami w Nardo i Nürburgring 18 miesięcy. Prędkość maksymalna V8 Vantage z wolnossącym 8-cylindrowym silnikiem 4,3 l (380 KM, 410 Nm) i przekładnią Sportshift jest taka sama, jak w wypadku tradycyjnej skrzyni biegów (280 km/h), a przyśpieszenie udało się nieco skrócić w porównaniu z autem ze skrzynią manualną, które przyśpiesza do setki za 5 sekund.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: