Logo
WiadomościAktualnościPrzepis na sukces?

Przepis na sukces?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Dobre wiadomości z Turynu. Salon genewski stał się dla Włochów sceną, na której mogą pokazać się od najlepszej strony.

Przepis na sukces?
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Przepis na sukces?

W świetle reflektorów dwa modele z gatunku, w którym Fiat był zawsze mocny: wszechstronnych aut miejskich. O New Smallu ostatnio pisaliśmy dużo, przyjrzyjmy się więc najpierw bliżej vanowi Punto. Zwłaszcza że ten format samochodu - wielofuncyjny (MPV) pojazd z segmentu B - będzie tegorocznym przebojem na europejskich rynkach. Opel za chwilę wprowadzi na rynek bazującą na Corsie Merivę, a Ford - wywiedzionego z Fiesty Fusiona. Fiat dołączy pod koniec tego lub na początku przyszłego roku ze swoim modelem MPV.Siedzi się w nim wyżej niż w Punto, dach wznosi się na wysokość 1,70 m, miejsca dla pasażerów i bagażu jest tyle co w samochodzie kompaktowym. A jednak van na bazie Punto mierzy poniżej czterech metrów długości, dzięki czemu pozostaje przyjemnie zwrotny i użyteczny nie tylko w mieście.Mocną stroną tego modelu jest to, że opanował wiele z właściwej większym vanom sztuki dostosowywania się do zmiennych warunków. Oparcie fotela pasażera składa się, tworząc stolik, tylna kanapa daje się przesuwać, jej oparcie można pochylić tak, że tworzy z podłogą kąt 45 stopni. Jeśli więc nie potrzeba dużo miejsca na bagaż, pasażerowie mogą podróżować z tyłu w zrelaksowanej pozycji. Fiat zapowiada przyjaźnie urządzone wnętrze, w którym sześć poduszek powietrznych zadba o wysoki poziom bezpieczeństwa. W wyposażeniu znajdą się także ABS, ESP, elektroniczny system ułatwiający start pod górę.Oferta silnikowa obejmie docelowo cztery jednostki. 16-zaworowy silnik benzynowy 1.4 rozwija moc 100 KM. Wersję podstawową napędza znany silnik 1.2 16V o mocy 80 KM. O nowym dieslu 1.3 JTD (70 KM) pisaliśmy obszernie przed tygodniem. Druga jednostka wysokoprężna to znane 1.9 JTD. Do wyboru będzie pięciobiegowa skrzynia manualna lub półautomatyczna przekładnia Dualogic. Mały Fiat już nie taki małyDruga nowość na stoisku Fiata w Genewie to zapowiadany od dawna spadkobierca Pandy i Seicento. Produkowany w Tychachpięciodrzwiowy "maluch" ma 3,54 m długości (aż o 20 cm więcej niż Seicento!), 1,58 m szerokości (plus 7 cm) i 1,53 m wysokości (plus 11 cm). A to znaczy, że mały Fiat stał siępełnowymiarowym samochodem, nie tracąc nic z tradycyjnych zalet autka miejskiego. Wyposażenie dostosowano do nowego statusu pojazdu. Na pokładzie znajdzie się (w zależności od wersji) do sześciu poduszek powietrznych, ESP i ABS z EBD. Lista opcji obejmuje takie rarytasy jak czujnik parkowania, zestaw hi-fi z CD, subwooferem i sterowaniem z kierownicy. Dobrą atmosferę zapewni klimatyzacja (manualna lub automatyczna) i wielki szklany dach Skydome. Wnętrze jest ergonomiczne i zdumiewająco przestronne, bagażnik mieści 200-litrowy ładunek. Tylną przesuwaną kanapę można złożyć i powiększyć w ten sposób przestrzeń bagażową. Do wyboru będą trzy wersje silnikowe, dwie benzynowe - 1.1 (55 KM) i 1.2 (60 KM) - i jedna dieslowska (1.3 JTD 70 KM).

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: