Bardzo dobrą pozycję na rynku europejskim pod względem zużycia paliwa i z tym związanymi emisjami CO2 koncern PSA Peugeot Citroen chce jeszcze wzmocnić. Ważnym instrumentem w tej walce ma być nowy 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,0 l, który produkowany będzie w wersjach o mocy od 51 do 74 kW (69-101 KM).

Szczegóły o konstrukcji nowego silnika na razie nie są znane, ale najprawdopodobniej jednostka produkowana będzie również z doładowaniem. Obecnie PSA wykorzystuje 3-cylindrowe jednostki japońskiego koncernu Toyota, które montowane są w modelach Peugeot 107 i Citroen C1.

Nowy silnik ma być produkowany w dwóch miejscach, a patrząc na planowaną objętość produkcji, wydaje się, że nowa jednostka pojawi się w kilku modelach. Emisje CO2 mają wynieść 100 g/km, co odpowiada średniemu zużyciu paliwa na poziomie 4 l/100 km. Dziś najmniejsze modele francuskiego koncernu uzyskują zużycie w zakresie 4,6 l/100 km.

Początek produkcji 3-cylindrowych jednostek zaplanowano na rok 2011. Na początku silniki wytwarzane będą w fabryce silników w Trémery (Lotaryngia) niedaleko Metz, od roku 2012 produkcja rozpocznie się również w nowej fabryce, która powstanie w Europie Wschodniej. Konkretne miejsce ma być znane w połowie tego roku. Przypomnijmy, że PSA ma swój zakład na Słowacji, a w Czechach produkuje we współpracy z Toyotą.