Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w 2008 roku w Polsce sprzedaż nowych samochodów osobowych i dostawczych wzrosła o 9,3 proc. O 27 589 egz. więcej, czyli 319 965 egz. sprzedano samochodów osobowych.

Sprzedaż w ciągu ostatnich sześciu miesięcy 2008 roku była o 5,5 proc. wyższa, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Tempo tej zmiany było znacznie niższe niż w pierwszej połowie roku, kiedy wzrost osiągnął 13,2 proc.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy na polskie drogi trafiło m.in.. 11 Abarthów, 21 Cadillaców, 4 Corvette, 8 Hummerów i 1 Maybach. Największy wzrost sprzedaży odnotował: Hummer (+300 proc.), Hyundai (+104,9 proc.) i Mitsubishi (+79,9 proc.). Największy spadek to: Cadillac (-51,2 proc.), SsangYong (-36,4 proc.) oraz Alfa Romeo (-28,9 proc.). Liderem rynku pozostała Toyota z wynikiem 34 855 sprzedanych samochodów i 10,9 proc. udziałem w polskim rynku.

Na polski rynek trafiło 58 134 egz. samochodów dostawczych ibyło to więcej niż rok wcześniej o 4733 egz., czyli o 8,9 proc.

W ciągu 12 miesięcy 2008 r. sprzedano w Polsce 378 097 egz. samochodów osobowych i dostawczych i jest to o 32 320 egz. więcej niż rok wcześniej.

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego jest organizacją pracodawców branży motoryzacyjnej skupiającą 36 firmy: producentów oraz przedstawicieli producentów samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli i motorowerów w Polsce.