Auto Świat Wiadomości Aktualności Rajd Antibes 2007: dobry występ Michała Sołowowa i Macieja Barana (relacja z 3 etapu)

Rajd Antibes 2007: dobry występ Michała Sołowowa i Macieja Barana (relacja z 3 etapu)

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Michał Sołowow i Maciej Baran zajęli wysokie czwarte miejsce w kolejnym rajdzie, zaliczanym do klasyfikacji Mistrzostw Europy. Trzeci etap Rajdu Antibes składał się z sześciu odcinków specjalnych. Oto nasza relacja z zawodów.

Rajd Antibes 2007: dobry występ Michała Sołowowa i Macieja Barana (relacja z 3 etapu)
Auto Świat
Rajd Antibes 2007: dobry występ Michała Sołowowa i Macieja Barana (relacja z 3 etapu)

42ème Rallye International Antibes Côte d'Azur - Championnat d'Europe des Rallyes, jest rajdem nietypowym. Wszystkie poprzednie rundy Mistrzostw Europy składały się z dwóch etapów, czasem dzień wcześniej rozgrywany był prolog. Tymczasem tym razem organizatorzy podzielili trasę - osiemnaście odcinków specjalnych - na trzy etapy.

Ma to konkretny wymiar dla zawodników - zwycięzca może zdobyć nie jak w przypadku innych rund - szesnaście, ale aż dziewiętnaście punktów do klasyfikacji. Oprócz bowiem premiowania wyników na mecie, każdy dzień jest punktowany dodatkowo - trzech pierwszych kierowców na danym etapie otrzymuje odpowiednio 3,2 i 1 punkt...

Jak na razie lider - Renato Travaglua ma już na swoim koncie 6 pkt,, Simon Jean - Joseph - 4 punkty (został wczoraj samodzielnym liderem klasyfikacji Mistrzostw Europy!), a Volkan Isik - 2 pkt.

Michał Sołowow jak dotychczas punktów jeszcze nie zdobył...

Trzynasty odcinek specjalny: Col de l'Able 1 (7,96 kilometra). Próba okazała się trudna. Michał Sołowow i Maciej Baran (Fiat Grande Punto Anarth Super 2000) uzyskali dopiero jedenasty czas, tracąc do zwycięzcy 24,5 sekundy. Na szczęście ich przewaga nad rywalami jest duża, toteż Polacy utrzymali czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej po OS-ie.

Pierwsze zwycięstwo w zawodach zanotowali Volkan Isik i Kaan Ozsenler (Fiat Grende Punto S2000). Liderzy - Renato Travaglia i Simone Scattolin (Fiat Grande Punto S2000) byli na mecie na drugim miejscu, nie tylko zachowali pozycję , ale powiększyli przewagę nad Simonem Jean-Josephem i Jack'em Boyère'm (Citroën C2 R2).

Klasyfikacja po trzynastu odcinkach: 1. Renato Travaglia i Simone Scattolin; 2. Simon Jean-Joseph i Jack Boyère (strata 1.52,5 min.); 3. Volkan Isik i Kaan Ozsenler (3.10,2 min.); 4. Michał Sołowow i Maciej Baran (4.13,5 min.); 5. Krum Donczew i Stoiko Walczew (Mitsubishi Lancer Evo IX - 5.00,2 min.); 6. Philippe Mermet i Gérard Clerton (Fiat Grande Punto S2000 - 5.11,2 min.).

Czternasty odcinek specjalny: Peira Cava - Col de Turini - La Bollène 1 (18.33 kilometra). ODWOŁANY. Przyczyną jest duże oblodzenie nawierzchni.

Piętnasty odcinek specjalny: Lantosque - Coaraze 1 (26.560 kilometra). Zwycięstwo odnieśli Simon Jean-Joseph i Jack Boyère, którzy wyprzedzili Renato Travaglię i Simone'a Scattolina o 3,2 sekundy.

Michał Sołowow i Maciej Baran jadą dość asekuracyjnie. Zajęli siódme miejsce ze stratą 25,5 sekundy.

W klasyfikacji nie zaszły zmiany na czterech pierwszych miejscach. Trwa jednak rywalizacja o piątą lokatę: Philippe Mermet i Gérard Clerton awansowali. Krum Donczew i Stoiko Walczew tracą do nich trzy sekundy.

Klasyfikacja po pierwszej pętli trzeciego etapu (po piętnastu odcinkach:) 1. Renato Travaglia i Simone Scattolin; 2. Simon Jean-Joseph i Jack Boyère (strata 1.49,3 min.); 3. Volkan Isik i Kaan Ozsenler (3.19,7 min.); 4. Michał Sołowow i Maciej Baran (4.35,8 min.); 5. Philippe Mermet i Gérard Clerton (5.25,9 min.); 6. 5. Krum Donczew i Stoiko Walczew (5.28,9 min.);

Obecnie załogi udają się do parku serwisowego.

Szesnasty odcinek specjalny: Col de l'Able 2 (7,96 kilometra). Michał Sołowow i Maciej Baran bardzo spokojnie (dziewiąte miejsce na OS-ie). Odcinek przejechali o 16,9 sekundy szybciej niż rano. Ze zwycięzcami - Renato Travaglią i Simonem Scattolinem przegrali o 15,4 sekundy.

W czołówce bez zmian - Philippe Mermet i Gérard Clerton powiększyli przewagę nad Krumem Donczewem i Stoiko Walczewem do 15,6 sekundy.

Siedemnasty odcinek specjalny: Peira Cava - Col de Turini - La Bollène 2 (18.33 kilometra). Tym razem zawodnicy przejechali trasę OS-u, który rano został odwołany. Michał Sołowow i Maciej Baran są już na mecie. Do Renato Travaglii stracili czternaście sekund, ale byli szybsi od Volkana Isika o sekundę.

Klasyfikacja po przedostatniej próbie w rajdzie nie drgnęła. Polacy nadal niezagrożeni zajmują czwartą lokatę.

O trudach próby najlepiej świadczą wyniki konkurentów: Philippe Mermet stracił do naszych reprezentantów 27,9 sekundy, a Krum Donczew - aż 55,9 sekundy!

Osiemnasty odcinek specjalny: Lantosque - Coaraze 2 (26.560 kilometra). Ostatni OS Rajdu Antibes wygrali Corrado Fontana i Renzo Casazza (Fiat Grande Punto Abarth Super 2000). Czołowe załogi już się nie ścigały, pojechały spookojnie.

Michał Sołowow i Maciej Baran zameldowali się na mecie ze stratą 9 sekund do zwycięzców. Tum samym Polacy utrzymali wysokie, czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej.

Rajd wygrali Renato Travaglia i Simone Scattolin, ale doskonale spisali się Simon Jean-Joseph i Jack Boyère, którzy w Citroënie C2 R2 zajęli niespodziewanie drugie miejsce. Ich samochód przecież posiadał zdecydowanie mniejszą moc niż Fiaty S2000!

MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1.Renato Travaglia i Simone Scattolin (Fiat Grande Punto S2000)3:16.24,3 godz.2. Simon Jean-Joseph i Jack Boyère (Citroën C2 R2)2.13,0 min.3. Volkan Isik i Kaan Ozsenler (Fiat Grende PuntoS2000)3.54,3 min.4. Michał Sołowow i Maciej Baran (FiatGrande Punto S2000)5.12,6 min.5.Philippe Mermet i Gérard Clerton (Fiat Grande Punto S2000)6.28,5 min.6.Krum Donczew i Stoiko Walczew (Mitsubishi Lancer Evo IX)7.55,1 min.7.Cyril Vosahlo i Davide Bianchi (Subaru Impreza)10.08,7 min.8.Mathieu Biasion i Gilbert Francois Dini (Renault Clio R3)12.30,7 min.9.Dominique Bruyneel i Jean-Charles Descamps(Subaru Impreza)12.53,0 min.10. Giovanni Ruggeri i Nicola Doglio (Renault Clio S1600)13.13,6 min.

.................................................................................................

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun
Powiązane tematy: