Polacy wybrali tym razem Fiata Grande Punto Abarth Super 2000. Po pierwszym etapie nasza załoga zajmowała wysokie, czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej i takie samo w punktacji Mistrzostw Europy.

Drugi etap rajdu to sześć odcinków specjalnych - dwie pętle po trzy odcinki. Dwa OS-y liczą ponad dwadzieścia kilometrów każdy, kierowców czeka więc wiele pracy.

Siódmy odcinek specjalny: Villars - Massoins - Tournefort 1(12,56 kilometra). Wyraźne zwycięstwo odnieśli Renato Travaglia i Simone Scattolin (Fiat Grande Punto Abarth Super 2000). Drudzy na mecie Corrado Fontana i Renzo Casazza (Fiat Grande Punto Abarth Super 2000) stracili 11,3 sekundy. Wiceliderzy Simon Jean i Joseph i Jack Boyere (Citroën C2 Super 1600) zajęli szóste miejsce (23,4 sek. straty).

Michał Sołowow i Maciej Baran uzyskali dziewiąty czas, gorszy od Travaglii o 37,1 sekundy. Nasi reprezentanci utrzymali czwarte miejsce w zawodach, choć stracili sporo sekund w stosunku do konkurentów zajmujących miejsca za nimi.

Ósmy odcinek specjalny: La Couillole 1 (22,3 kilometra). Michał Sołowow i Maciej Baran zajęli piąte miejsce, tracąc 21,5 sekundy. Zwyciężyli znów Renato Travaglia i Simone Scattolin. Drugie miejsce zajęli Simon Jean i Joseph i Jack Boyere (10 sek.). W klasyfikacji nie zaszły zmiany.

Jak się wydaje najgroźniejszymi rywalami Polaków mogą być Corrado Fontana i Renzo Casazza. Co prawda po ośmiu OS-ach tracą oni do Michała i Maćka aż 1.23,1 minuty, ale od rana jadą bardzo szybko, odrabiając wiele sekund na każdej próbie.

Dziewiąty odcinek specjalny: Conseil Général des AM 1 (28,07 kilometra). Obraz rywalizacji bez zmian: swoje trzecie dzisiaj zwycięstwo odnieśli Renato Travaglia i Simone Scattolin, a drudzy - Simon Jean i Joseph i Jack Boyere - stracili tym razem 14,4 sekundy. Michał Sołowow i Maciej Baran ponownie na czwartym miejscu, o 35 sekund za triumfatorami.

Nasze obawy nie ziściły się - Corrado Fontana i Renzo Casazza stracili na odcinku 4.21,9 minuty i nie liczą się w stawce.

Załogi udały się obecnie do parku serwisowego.

Klasyfikacja po pierwszej pętli drugiego etapu (dziewięciu OS-ach): 1. Renato Travaglia i Simone Scattolin; 2. Simon Jean - Joseph i Jack Boyere (strata 1.17,5 min.); 3. Volkan Isik i Kaan Ozsenler (Fiat Grande Punto Abarth Super 2000 - 2.12,7 min.); 4. Michał Sołowow i Maciej Baran (2.50,4 min.); 5. Krum Donczew i Stoiko Walczew (Mitsubishi Lancer Evo IX - 3.33,9 min.); 6. Philippe Mermet i Gérard Clerton (Fiat Grande Punto Abarth Super 2000 - 3.44,5 min.).

Dziesiąty odcinek specjalny: Villars - Massoins - Tournefort 2 (12,56 kilometra). Przerwa nie pozbawiła świetnej dyspozycji Renato Travaglii. Wygrał on kolejną próbę, wyprzedzając Corrado Fontanę o 13,4 sekujmy. Próba okazała się bardzo niewygodna dla Michała Sołowowa i Macieja Barana - Polacy, podobnie jak rano, stracili nieco sekund do konkurentów zajmujących pozycje za nimi. Uzyskali ósmy czas, ale już z mniejszą stratą do liderów: 28,0 sekund.

W klasyfikacji nie zaszły zmiany.

Jedenasty odcinek specjalny: La Couillole 2 (22,3 kilometra). Michał Sołowwo i Maciek Baran 16,7 sekundy za Renato Travaglią i Simone Scattolinem. Przed nimi dojechali jeszcze Corrado Fontana i Renzo Casazza, Simon Jean - Joseph i Jack Boyere oraz Volkan Isik i Kaan Ozsenler.

Polacy nadal na czwartym miejscu w klasyfikacji rajdu.

Wyniki po dwóch etapach

MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1.Renato Travaglia i Simone Scattolin (Fiat Grande Punto S2000)2:15:04,8 godz.2. Simon Jean-Joseph i Jack Boyère (Citroën C2 R2)1.49,4 min.3. Volkan Isik i Kaan Ozsenler (Fiat Grende PuntoS2000)3.13,0 min.4. Michał Sołowow i Maciej Baran (FiatGrande Punto S2000)3.51,8 min.5.Krum Donczew i Stoiko Walczew (Mitsubishi Lancer Evo IX)4.54,8 min.6.Philippe Mermet i Gérard Clerton (Fiat Grande Punto S2000)5.05,4 min.7.Cyril Vosahlo i Davide Bianchi (Subaru Impreza)7.14,7 min.8.Mathieu Biasion i Gilbert Francois Dini (Renault Clio R3)8.54,1 min.9.Giovanni Ruggeri i Nicola Doglio (Renault Clio S1600)9.56,3 min.10. Dominique Bruyneel i Jean-Charles Descamps(Subaru Impreza)10.00,7 min.

...............................................................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!