UWAGA:

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane

>---------------------------------------

Po pierwszym etapie rajdu na czele klasyfikacji Mistrzostw Europy znajduje się Giandomenico Basso, a Michał Sołowow zajmuje trzecie miejsce. Rozsądnie jedzie Jan Chmielewski.

Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 S2000) stracili drugą pozycje podczas ostatniego, sobotniego odcinka specjalnego. Tym samym czeka ich rywalizacja już raczej nie o pierwsze, ale drugie miejsce w mistrzostwach kontynentu 2009. Corrado Fontana ma stratę zaledwie dwóch punktów do Polaka i aby nie stracić pozycji wiceliderów - Polacy muszą go dziś pokonać!

Polecamy w RoadLook.pl

Startująca Citroënem C2-R2 MAX załoga NEO-WESEM Rally Team Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot zajmuje w gronie 42 załóg, które pozostały w rywalizacji - 27. miejsce w klasyfikacji generalnej, 16. w klasie A6 i 13. w konkurencji Citroën Racing Trophy.

- Jedziemy swoim spokojnym rytmem i w niedzielę nie zamierzamy zmieniać tempa. Oczywiście podziwiamy Bryana Bouffiera, który pokazuje tu swoje mistrzostwo; świetnie widać, że trzykrotny Mistrz Polski to góral z krwi i kości. Ubolewamy, że w połowie sobotniego etapu musieli wycofać się nasi czescy przyjaciele z CRT, Tomas Pletka i Petr Novak. My nie nastawialiśmy się na wielki wynik, bo przede wszystkim musimy osiągnąć metę; bez tego byłoby fiasko naszych planów. Zresztą sobotnie )S-y to jeszcze małe piwo w porównaniu ze skalą trudności prób z ostatniego dnia. Ze szkoleniowego punktu widzenia dużo już się nauczyliśmy zarówno pod względem techniki jazdy, jak i opisu trasy. Ale wciąż odkrywamy na tych OS-ach nowe wyzwania. Raz jeszcze dziękuję firmom, które nas wspierają: markom Neo, Wesem i Rosetex oraz patronom medialnym: Radiu RMF i magazynowi „Eurostudent” – powiedział Janek.

Ósmy odcinek specjalny: Col de Braus - Col de L'Able (15.94 km) Po raz pierwszy zwycięzcą odcinka specjalnego nie został Giandomenico Basso. Szybszy o 0,2 sekundy okazał się tym razem Luca Betti.

Michał Sołowow i Maciej Baran uzyskali identyczny czas co Corrado Fontana (11,5 sekundy gorzej oz zwycięzcy). Strata Polaków do Włocha wynosi więc nadal 6,7 sekundy.

Bryan Bouffier i Matthieu Baumel nadal zajmują drugie miejsce w klasie A6 oraz pierwsze w gronie Citroënów C2 R2.

Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot uzyskali 28. czas przejazdu, zachowując swoją pozycję w klasie A6 i CRT.

Dziewiąty odcinek specjalny: Col de Turini - La Bollene (11.62 km) Nareszcie polski akcent! Świetnie pojechali tym razem Michał Sołowow i Maciej Baran. Polacy wygrali odcinek specjalny. ważne tez, że zdecydowanie pokonali konkurentów: Giandomenico Basso stracił 29,8 sekundy, Corrado Fontana - 32,6 sek. Pozycję lidera na etapie zachował jednak Luca Betti, wolniejszy od naszych tylko o 6 sekund.

Sołowow awansował na drugie miejsce w klasyfikacji (1.38,7 min. do Basso), wyprzedzając Fontanę o 25,9 sekundy.

W klasyfikacji brak Bryana Bouffiera, który wypadł z drogi (załoga OK). Nowym liderem CRT został 21-letni Belg Thierry Neuville.

Natomiast Janek Chmielewski i Irek Pleskot bardzo dzielnie realizują swój program. Osiągnęli metę (2.05,7 min.), awansowali w klasie A6 o dwie pozycje - na 15 miejsce, a w gronie załóg w Citroënach C2 R2 - na dwunasta pozycję.

Dziesiąty odcinek specjalny: Lantosque - Coaraze (26.56 km). Znakomitą dyspozycję prezentuje Luca Betti, który okazał się najszybszy rtakże na ostatnim odcinku pierwszej pętli drugiego etapu rajdu, wyprzedzając Giandomenico Basso o 2,7 sekundy.

Michał Sołowow stracił 30,9 sekundy.

W wynikach brak Corrado Fontany.

Chmielewski i Pleskot na mecie (3.05,2 min.). Nasza załoga zachowała zajmowane miejsca w klasie oraz Citroën Racing Trophy.

Obecnie załogi zjeżdżają do Parku serwisowego.

Jedenasty odcinek specjalny: Col de Braus - Col de L'Able 2 (15.94 km) Michał Sołowow i Maciej Baran na mecie. Polacy przyjmą obecnie taktykę spokojnej jazdy, aby nie kusić losu - i to jest optymalne.

Bohaterem dnia jest Luca Betti, który znów okazał się najszybszy. Giandomenico Basso stracił sekundę, Michał Sołowow - 15,4 sekundy.

W klasyfikacji nasza załoga ma stratę do Włocha 2.21,3 minuty, wyprzedza natomiast Juliena Maurina i Gillesa Thimoniera (Škoda Fabia S2000 ) o 3.15,3 minuty. Teraz tylko spokojnie dojechać do rampy...

Podobną taktykę realizują Janek Chmielewski i Irek Pleskot, którzy są już na mecie OS-u (1.32,6 min.). Młoda załoga radzi sobie dobrze i jest bliska zrealizowania założonego celu.

W klasie A6 nadal prowadzą Marc Amourette i Gwenola Marie (Citroën C2 S1600), natomiast w CRT - Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Citroën C2 R2 Max).

Dwunasty odcinek specjalny: Col de Turini - La Bollene 2 (11.62 km)> Tym razem Polacy nie zaryzykowali zbyt szybkiej jazdy i nie powtórzyli wyniku z przedpołudnia (i słusznie!). Zajęli trzecie miejsce. Wygrał Luca Betti przed Giandomenico Basso (20,8 sek.) i Sołowowem (31,3 sek.).

Bardzo dobrze spisali się Chmielewski i Pleskot (1.45,5 min.), którzy trasę odcinka pokonali prawie minute szybciej niż podczas pierwszego przejazdu!

Rywale się tymczasem wykruszają. Nasi zawodnicy awansowali na dwunaste miejsce w klasie A6.Teraz przed załogami już tylko ostatni, trzynasty OS...

Trzynasty odcinek specjalny: Lantosque - Coaraze 2 (26.56 km).

Na szczęście trzynastka nie okazała się pechowa dla Michała Sołowowa i Macieja Barana. Polska załoga osiągnęła metę, co daje im wielką szansę obronienia tytułu Wicemistrzów Europy!

Peugeot 207 Super 2000 zameldował się na mecie próby na trzeciej pozycji (28,3 sek.). Tym razem najszybszy był Giandomenico Basso, a drugi Luca Betti (19,1 sek.).

Betti zdobył trzy, Basso - dwa, a Sołowow jeden punkt bonusowy za 2. etap rajdu. W klasyfikacji Mistrzostw Europy Basso ma 103 punkty, Sołowow - 89, a Fontana - 78. Do zdobycia w ostatnim rajdzie w Szwajcarii jest 16 punktów. Teoretycznie Michał Sołowow ma jeszcze cień szansy na tytuł, natomiast spore szanse na zajęcie w rozgrywkach drugiej lokaty....

Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot na mecie! Młoda polska załoga (2.42,7 min.) zrealizował w ten sposób swój cel, a start w tak trudnym technicznie i wyczerpującym fizycznie rajdzie będzie dla zawodników ważnym doświadczeniem w ich karierze! Brawo!

Polacy zajęli dziewiętnaste miejsce w klasyfikacji generalnej, dwunaste w klasie A6 oraz jedenaste w Citroën Racing Trophy.

W A6 i CRT zwyciężyli Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Citroën C2 R2 Max). W A7 zaś Massimo Canella i Silvio Gria (Renault Clio R3).

Wyniki 44. Rallye Antibes Cote d’Azur

Poz.Kierowca / pilot (samochód)KlasaCzasStrata do lideraStrata do poprz.1Basso Giandomenico / Dotta Mitia (Fiat Grande Punto S2000)N/42:27.37,60.000.002Sołowow Michał / Baran Maciej (Peugeot 207 S2000)N/42:30.09,42.31,82.31,83Maurin Julien / Thimonier Gilles (Škoda Fabia S2000)N/42:33.42,26.04,63.32,84Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas (Citroën C2 R2 Max)A/62:36.50,69.13,03.08,45Perrin Benjamin / Perrin Quentin (Citroën C2 R2 Max)A/62:39.46,512.08,92.55,96Lions Franck / Veillas Benjamin (Mitsubishi Lancer EVO IX)N/42:40.04,212.26,617,77Escharavil Luc / Salva Thierry (Renault Clio S1600)A/62:40.22,212.44,618,08Bosch Florentin / Tempier Romain (Citroën C2 R2 Max)A/62:42.02,414.24,81.40,29Canella Massimo / Gria Silvio (Renault Clio R3)A/72:42.20,814.43,218,410Barbero Philippe / Barbero Kevin (Renault Clio R3)A/72:43.33,115.55,51.12,319Chmielewski Jan / Pleskot Ireneusz (Citroën C2 R2 Max)A/62:43.49,616.12,016.5

Wyniki w klasie A6

Poz.Kierowca / pilot (samochód)WynikStrata doliderastrata do poprz.1Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas (Citroën C2 R2 Max)2:36.50,60.,000,002Perrin Benjamin / Perrin Quentin (Citroën C2 R2 Max)2:39.46,52.55,92.55,93Escharavil Luc / Salva Thierry (Renault Clio S1600)2:40.22,23.31,635,74Bosch Florentin / Tempier Romain (Citroën C2 R2 Max)2:42.02,45.11,81.40,25Biasion Mathieu / Descamps Jean-Charles (Citroën C2 R2 Max)2:43.49,66.59,01.47,26Mackerer Pascal / Risser Hubert (Citroën C2 R2 Max)2:46.54,010.03,43.04,47McCormack Martin / Roberts David (Citroën C2 R2 Max)2:46.55,010.04,41.08Abelli Julien / Klinger Nicolas (Citroën C2 R2 Max)2:47.46,310.55,751.39Quinsac Xavier / Duchemin Aymeric (Citroën C2 R2 Max)2:48.18,611.28,032,310Lafont Eric / Lafont Nadine (Citroën C2 R2 Max)2:48.31,911.41,313.311Pritchard Jason / Garrod Darren (Citroën C2 R2 Max)2:49.38,212.47,61.06,312Chmielewski Jan / Pleskot Ireneusz (Citroën C2 R2 Max)2:51.55,615.05,02.17,413Bushe Andrew / Myland Richard (Citroën C2 S1600)2:52.44,615.54,049,014Elhinney Adrien / Buckley Shane (Citroën C2 R2 Max)2:52.46,515.55,91.915Montagna Francesco / Montagna Alberto (Citroën C2 R2 Max)3:01.21,524.30,98.35,0

Klasyfikacja Mistrzostw Europy Kierowców

Poz.Kierowca (kraj)

10.Davide Di Benedetto (I)1-4-3-----811.Dimitar Iliew (Bułgaria)2---5-----712.Marco Cavigioli (Włochy)--0-0R6---613.Bryan Lavio (Szwajcaria)--3RR-----314.Elvis Chentre (Włochy)R---------014.Juraj Šebalj (Chorwacja)--R-------0

Klasyfikacja Mistrzostw Europy Pilotów

M-ce Pilot (kraj)Razem1.Mitia Dotta (Włochy)15--15131631016151032.Maciej Baran (Polska)615135481511210893.Carlo Cassina (Włochy)5-108712115112714.Petar Yordanov (Bułgaria)31115410-----435.Jan Skaloud (Czechy)0-132R655-226.Pavel Kohout (Czechy)0-0-0-10-R6167.Giovanni Bernacchini (Włochy)6-9-R-----158.Dobromir Filipov (Bułgaria)0-2-1-4R7-149.Lorenzo Granai (Włochy)13---------1310.Yanaki Yanakiev (Bułgaria)2---5-----711.Enrico Cantoni (Włochy)--0-0R6---612.Luca Parodi (Szwajcaria)--3R------312.Piercarlo Capolongo (Włochy)---------3314.Giordano Lorenzo (Włochy)1---------115.Isabella Gualtieri (Włochy)R---------015.Toni Klinc (Chorwacja)--R-------0