UWAGA:

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane

>---------------------------------------

Uliczną próbę w Antibes (1,88 km), rozegraną w piątek późnym wieczorem, najszybciej pokonali Włosi Giandomenico Basso (Fiat Grande Punto Abarth S2000) oraz Corrado Fontana (Peugeot 207 S2000 - strata 1,2 sek.).

Polacy Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 S2000), aspirujący do tytułu Mistrzów Europy, zajęli 3. miejsce (4,2 sek.).

Drugą polską załogą we francuskiej rundzie ME są Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot z zespołu NEO-WESEM Rally Team (Citroën C2-R2 MAX). Nasi zawodnicy uplasowali się na znakomitym, trzynastym miejscu w generalce, szóstym w klasie A6 bardzo wysokim, czwartym w Citroën Racing Trophy.

Polecamy w RoadLook.pl

W konkurencji CRT, w której uczestniczy 18 załóg z Belgii, Czech, Francji, Irlandii, Polski, Wielkiej Brytanii i Włoch, najszybszy był Belg Thierry Neuville, za nim znaleźli się Mistrz Polski, Francuz Bryan Bouffier (1,6 sek.) oraz jego rodak - Florentin Bosch (1,7 sek.).

Chmielewski z Pleskotem (2,4 sek.) skromnie oceniają swoje szanse w tych prestiżowych zawodach:

- Bądźmy realistami, uliczny wyścig w Antibes to była ta próba, na której mogliśmy się ścigać z konkurencją w Citroënach C2-R2. Sobota i niedziela to będą szalenie trudne odcinki w Alpach, tam będziemy raczej cisi i spokojni. Naszym celem jest meta i zaliczenie bardzo dla nas ważnej lekcji z oesów na najwyższym europejskim poziomie. Chcemy do maksimum wykorzystać niepowtarzalną szansę rozwoju, jaką stworzył nam Citroën! Dziękujemy też naszym sponsorom, a są nimi marki Neo, Wesem i Rosetex, a patronat medialny sprawują Radio RMF FM oraz redakcja magazynu „Eurostudent” – mówi Jan Chmielewski.

W sobotę zawdy odbywają się w słońcu, przy temperaturze 24 stopnie Celsjusza.

Drugi odcinek specjalny: Col de Bleine - Aiglun (33.12 km). Próba za trudna dla Sołowowa i Barana. Polacy (4. na mecie) stracili do zwycięzcy Giandomenico Basso 42,5 sekundy. Liderujący w klasyfikacji Mistrzostw Europy Włoch ma obecnie 25,5 sekundy przewagi nad Lucą Bettim oraz 30,7 sekundy nad Corrado Fontaną. Sołowow jest czwarty (46,7 sek.).

Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot stracili do zwycięzcy 3.49,2 minuty. Polacy spadli w klasyfikacji, ale nadal za nimi jedzie kilka załóg w Citroënach. Rewelacyjnie natomiast spisał się Bryan Bouffier. Mistrz Polski zajął na odcinku szóste miejsce (1.29,9 min.) i taką pozycję zajmuje w klasyfikacji, przewodząc jednocześnie w klasie.

Trzeci odcinek specjalny: Conseil General des A.M. (22.12 km). Tym razem świetna jazda Michała Sołowowa. Wygrał Giandomenico Basso, ale Polak (7,6 sek.) nadrobił 8,6 sekundy do Corrado Fontany (16,2 sek.). Przewaga Włocha stopniała do 7,4 sekundy.

4.41,2 minuty stracił Luca Betti i przestał się liczyć w walce o zwycięstwo. Julien Maurin i Gilles Thimonier (Skoda Fabia S2000) zajmują miejsce za Sołowowem, tracąc do niego 47,7 sekundy.

Janek Chmielewski 2.33,1 minuty za Basso. Polska załoga traci do lidera 6.31,6 min. W klasie A6 na prowadzeniu nadal Bryan Bouffier - Janek cztery minuty za Francuzem.

Czwarty odcinek specjalny: Roquesteron - Conséguedes (8.74 km)Michał Sołowow i Maciej Baran ponownie drudzy za Giandomenico Basso (7,1 sek.). Do Corrado Fontany (7,8 sek.), odrobili ułamki sekundy. Prowadzi Basso przed Fontaną (54,7 sek.) i Sołowowem (1.01,4 min.). Polak traci więc do Włocha 6,7 sek.

Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot ostatni odcinek pierwszej pętli pierwszego etapu pokonali o 1.07,6 wolniej od zwycięzcy. Ich strata do Basso po 4. OS-ach wynosi 4.53,4 minuty. Polacy zajmują siedemnaste miejsce w klasie A6 i czternaste w CRT. Do poprzedzającej ich załogi Adrien Elhinney i Shane Buckley tracą 15,7 sekundy.

Bryan Bouffier i Matthieu Baumel nadal zajmują drugie miejsce w klasie A6 oraz pierwsze w gronie Citroënów C2 R2.

Obecnie załogi zjeżdżają do Parku Serwisowego.

Piąty odcinek specjalny: Col de Bleine - Aiglun 2 (33.12 km). Giandomenico Basso o prawie siedem sekund szybciej, niż podczas pierwszego przejazdu OS-u rano. Michał Sołowow i Mciej Baran zdecydowanie lepiej niż wcześniej - co prawda 36,9 sekundy za Włochem, ale o 7,9 sekundy przed Corrado Fontaną. Dzięki temu polska załoga awansowała na drugie miejsce w klasyfikacji.

Strata Sołowowa do lidera wynosi 1.38,3 minuty, z kolei przewaga nad Fontaną - 1,2 sekundy. W czołówce liczą się tylko te trzy załogi, bowiemczwarty - Julien Maurin traci do naszych już 1.33,7 minuty.

W klasie A6 Bryan Bouffier traci systematycznie do Marca Amourettego, ale przecież ten drugi jedzie Citroënem w wersji S1600, a Mistrz Polski - dużo słabszym modelem - C2 R2 Max. Bryan jest nadal szósty w "generalce" i prowadzi w klasyfikacji Citroën Racing Trophy.

Janek Chmielewski i Irek Pleskot na mecie. Czas 1.43,1 jest o 6,1 sekundy lepszy niż poprzednio. Nasz kierowca awansował na 26 miejsce w rajdzie, szesnaste w klasie A6 i trzynaste w CRT.

Szósty odcinek specjalny: Conseil General des A.M. 2 (22.12 km). Giandomenico Basso dominuje w rajdzie zdecydowanie. Niepokonany jeszcze Włoch wyprzedził Corrado Fontanę o 6,6 sekundy oraz Michała Sołowowa o 7,3 sekundy. Polak utrzymał drugą pozycję w zawodach (1.45,6 min.), ale jego przewaga na trzecim w klasyfikacji Fontana zmalała do 0,5 sekundy.

O tym, kto zdobędzie dwa punkty, a kto tylko punkt za wynik dnia - zadecyduje ostatnia próba etapu.

Bryan Bouffier nadal szósty w "generalce".

Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot na mecie (2.37,0 min.). Nasi zawodnicy pozostali na swojej pozycji w klasie A6.

Siódmy odcinek specjalny: Roquesteron - Conséguedes 2 (8.74 km) Michał Sołowow jednak za słaby aby pokonać Corrado Fontanę... Zawiodła chyba psychika, bowiem poprzedni przejazd zakończył się przecież sukcesem naszego reprezentanta. Ostatecznie Polak wywalczył tylko jeden punkt za klasyfikację pierwszego etapu i jego szanse na tytuł Mistrza Europy stały się iluzoryczne. Szkoda!

Ostatni odcinek wygrał w sobotę Giandomenico Basso o 4,4 sekundy przed Fontaną i 11,6 sekundy przed Sołowowem. W klasyfikacji RajduAntibes Cote d’Azur , Włoch wyprzedza swojego rodaka o 1.50,5 min. oraz Polaka o 1.57,2 min.

W klasyfikacji Mistrzostw Europy Basso ma 91 punktów, Sołowow - 80, a Fontana - 78. Do kocowej punktacji ME liczyć się będą jeszcze wyniki jutrzejszego etapu, całego radu we Francji oraz ostatniej rundy - w Szwajcarii.

Świetnie spisał się Bryan Bouffier. Mistrz Polski zajmuje szóste miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu, drugie w klasie A6 oraz prowadzi zdecydowanie w Citroën Racing Trophy.

Janek Chmielewski i Irek Pleskot na mecie (1.14,4 min.). Polska załoga Citroëna zajmuje 26 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu (15.13,7 min.), szesnaste w klasie A6 i trzynaste w CRT.

Pierwszy etap ukończyły 42 załogi.

Nieoficjalne wyniki 1. etapu

M-ceKierowca / pilot (samochód)KlasaWynikStrata doliderastrata do poprz.1Basso Giandomenico / Dotta Mitia (Fiat Grande Punto S2000)N/41:28.06,50.000.002Fontana Corrado / Cassina Carlo (Peugeot 207 S2000)N/41:29.57,01.50,51.50,53Sołowow Michał / Baran Maciej (Peugeot 207 S2000)N/41:30:03.71.57,26,74Maurin Julien / Thimonier Gilles (Škoda Fabia S2000)N/41:31.59,83.53,31:56.15Amourette Marc / Marie Gwenola (Citroën C2 S1600)A/61:32.57,74:51.257,96Bouffier Bryan / Baumel Matthieu (Citroën C2 R2 Max)A/61:33.32,95.26,435,27Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas (Citroën C2 R2 Max)A/61:34.17,66.11,144,78Cesa Massimo / Canova Angelo (Citroën C2 R2 Max)A/61:35.01,16.54,643,59Escharavil Luc / Salva Thierry (Renault Clio S1600)A/61:35.33,47.26,932,310Lions Franck / Veillas Benjamin (Mitsubishi Lancer EVO IX)N/401:35.42,97.36,49,526Chmielewski Jan / Pleskot Ireneusz(Citroën C2 R2 Max)A/61:43.20,215.13,739,9

Fot. Citroën Racing