Volkswagenem Golfem IV kit-car wystartuje w klasie 2 czołowa austriacka załoga Hannes Danzinger i Pia Maria Schirnhofer.

Volkswagen Golf kit-car ma homologację FIA. Austriacka federacja uzupełniła auto o układ zasilania CNG, który otrzymał dodatkową homologację narodową, zezwalającą na montowanie go w każdym samochodzie z silnikiem benzynowym.

CNG nie powoduje specjalnych problemów rozruchowych: wystarczy rozpylić trochę samostartu w sprayu do filtra powietrza i silnik zapala.

Golfy CNG są słabsze od benzynowych.

Inny problem to waga umieszczonych w miejscu tylnego siedzenia kompozytowych zbiorników gazu, które ze względu na zasięg muszą mieć odpowiednią pojemność, ale to dotyczy na równi wszystkich aut z zasilaniem CNG.

Niewątpliwą zaletą są ogromne walory ekologiczne (czyste spaliny!) oraz perfekcyjny poziom bezpieczeństwa układu CNG.

Bezsprzecznie najszybszym austriackim kierowcą wśród startujących samochodami z napędem na jedną oś jest 25-letni Hannes Danzinger. Syn kierowcy rajdowego już jako 14-latek startował regularnie w zawodach kartingowych. Od 2000 r. przesiadł się do rajdówki i za kierownicą kit-cara TDI wywalczył tytuł mistrza Austrii w klasie diesel w 2004 roku.

W sezonie 2008, składającym się z dziewięciu rund mistrzowskich, aż siedem razy wygrał klasę A7, raz był drugi, a raz wyeliminował go defekt.

Austriaccy „gazownicy“ (w tym korzystający z Lancera Evo IX mistrz Manfred Stohl) pomykają żwawo po alpejskich oesach, a sponsorzy z branży gazu ziemnego przywożą na rajdy wycieczki zainteresowanych napędem gazowym potencjalnych klientów.

Tego, że CNG to biznes o wielkiej perspektywie, dowodzi rozwój sieci stacji tankowania. Austria ma obecnie 140 ogólnodostępnych punktów tankowania CNG.

Austriacy ze swą tęsknotą za ekologią i z wrodzonym instynktem innowacyjnym otwierają w rajdachsamochodowych nowe perspektywy. Liczą, że także w polskich rajdach znajdą się naśladowcy ich proekologicznych idei.