Czy w siódmej rundzie Mistrzostw Europy samochody klasy Super 2000 mają szanse w rywalizacji z pojazdami klasy N4, głównie Mitsubishi Lancer Evo IX? Odpowiedź na to pytanie da czas. Szybkie, kręte i śliskie trasy dają taką nadzieję, choć szanse mniejszych, bardziej zwartych Fiatów S2000 są większe na wąskich partiach odcinków specjalnych.

Michał Sołowow i Maciej Baran wielokrotnie udowadniali, że potrafią jechać bardzo szybko. Niestety nasza załoga ma ciągłe problemy z samochodem. Już kilka razy w tym sezonie szanse na sukces zostały zaprzepaszczane w końcówce zawodów, właśnie ze względu na usterki techniczne.

Najgroźniejsi rywale Polaków: liderzy punktacji ME, Dimitar Iliew i Janaki Janakijew oraz posiadający tyle samo punktów, Renato Travaglia i Lorenzo Granai jadą w Mitsubishi. Za Bułgarem przemawia dodatkowo znajomość trasy. Z kolei Włoch potwierdził, że o wiele lepiej czuje się na asfalcie niż na luźnej nawierzchni. Travaglia prowadzi zresztą po pierwszym odcinku specjalnym, choć jego przewaga nad wszystkimi rywalami jest symboliczna.

Mitsubishi wybrali także kolejni rywale: Corrado Fontana i Renzo Casazza oraz Juraj Šebalj i Toni Klinc. Z kolei Volkan Isik i Kaan Ozsenler oraz Tomasz Czopik i Glib Zagorij, podobnie jak Michał i maciek wybrali Fiaty Grande Punto Abarth Super 2000. Z kolei zawsze groźni Simon Jean-Joseph i Jack Boyère, podobnie jak w Polsce, zaniast modelu Super 1600 wybrali Citroëna C2 R2.

A oto jak wygląda harmonogram dzisiejszego dnia:

Sobota, 7 lipcaWyjazd z parcu ferme: godz. 8.30;Serwis B (Airport Dolna Banya - 20 min.): godz. 8.58;OS 2 (Muhovo - 28,89 km): godz. 9.43;OS 3 (Slavovitza - 18,24 km): godz. 10.28;Serwis C (Airport Dolna Banya - 20 min.);OS 4 (Sestrimo 1 - 30,11 km): godz. 12.05;OS 5 (Yundola 1 - 18,40 km): godz. 13.00;Serwis C (Airport Dolna Banya - 20 min.): godz. 14.20;OS 6 (Sestrimo 2 - 30,11 km): godz. 15.08;OS 7 (Yundola 2 - 18,40 km): godz. 16.03;Serwis C (Airport Dolna Banya - 20 min.): godz. 16.53;Borovetz Overnight (Parc Ferme): godz. 18.08;

Łącznie etap pierwszy liczy 407,91 kilometrów, z czego 147,1 km to odcinki specjalne.

Podczas odbioru samochodów z parcu ferme niemal wszyscy zawodnicy wykazywali dobry humor. Komplementowania rywali nie było końca...

Po dwudziestominutowym pobycie na strefdie serwisowej, załogi z czołowymi numerami są w drodze na odcinek specjalny.

Dimitar Iliew i Janaki Janakijew, Renato Travaglia i Lorenzo Granai oraz Michał Sołowow i Maciej Baran są już przed Punktem Kontroli Czasu, zlokalizowanym przed OS 2.

Trzeci odcinek specjalny (18,24)

Faworyci, Dimitar Iliew i Janaki Janakijew w Mitsubishi Lencerze Evo IX zostali liderami po trzech odcinkach specjalnych. Wygrali trzecią próbę ze sporą przewagą nad rywalami. Drugie miejsce zajęli Jasen Popow i Delian Popow (Bułgaria - Mitsubishi Lancer Evo IX), trzecie Krum Donczew i Stoiko Walczew (Bułgaria - Mitsubishi Lancer Evo IX ), a czwarte Simon Jean-Joseph i Jack Boyère (Citroën C2 R2).

- Jestem po prostu wolny, nie mam żadnych problemów technicznych - mówił Michał Sołowow, który stracił 20,6 sekundy.

Tomasz Czopik był nieco lepszy - 16,9 sekundy straty. Nasi zawodnicy zajmują miejsca w końcu dziesiątki.

Wyniki trzeciego OS-u: Dimitar Iliew i Janaki Janakijew, Jasen Popow i Delian Popow (strata 5,8 sek.), Simon Jean-Joseph i Jack Boyère (16,0 sek.), Krum Donczew i Stoiko Walczew (23,6 sek.), Radoslav Kozlekow i Nikola Popow (Bułgaria - Mitsubishi Lancer Evo IX - 9,6 sek.), Rumen Dunew i Hristo Hristow (Renault Clio S1600 - 12,0 sek.), Renato Travaglia i Lorenzo Granai (Włochy - Mitsubishi Lancer Evo IX - 12,2 sek.), Tomasz Czopik i Glib Zagorij (Polska/Ukraina - Fiat Grand Punto S2000 - 16,9 sek.), Corrado Fontana i Renzo Casazza (Mitsubishi Lancer Evo IX - 19,7 sek.), Michał Sołowow i Maciej Baran (Polska - Fiat Punto S2000 - 20,6 sek.), Volkan Isik i Kaan Ozsenler (Fiat Grende Punto Super 2000 - 26,5 sek.) Juraj Šebalj i Toni Klinc (Mitsubishi Lancer Evo IX - 34,7 sek.).

Wyniki po trzech odcinkach specjalnych: 1. Dimitar Iliew; 2. Jasen Popow (strata 15,7 sek.); 3. Simon Jean-Joseph (16,0 sek.); 4. Krum Donczew (23,6 sek.); 5. Radoslav Kozlekow (28,1 sek.); 6. Renato Travaglia (32,3 sek.); 7. Rumen Dunew (32,8 sek.); 8. Tomasz Czopik (44,2 sek.); 9. Michał Sołowow (51,6 sek.); 10. Corrado Fontana (55,5 sek.).

W rajdzie sklasyfikowanych jest obecnie 41 samochodów.

Obecnie załogi zjechały do strefy serwisowej.

Czwarty odcinek specjalny (30,11 km)

Na mecie drugiego przejazdu najdłuższego odcinka dnia, kierwowcy zgodnie twierdzili, że jest bardzo ślisko. Mimo tak długiego dystansu, różnice w ścisłej czołówce nie były duże. Wygrał wicelider - Jasen Popow, ale Dimitar stracił ułamki sekund i zachował pierwsza lokatę. Simona Jean - Josepha wyprzedził Krum Donczew.

Michał Sołowow starcił dziewiątą pozycję na rzecz Corrado Fontany. Niestety Wicemistrz Polski nie jest dziś w najlepszej dyspozycji...

Jeszcze gorzej jest z Tomkiem Czopikiem. Strata prawie trzech i pół minuty po przebiciu opony, praktycznie pozbawiła szans naszgo reprezentanta na przyzwoity wynik...

Wyniki: Jasen Popow, Dimitar Iliew (0,9 sek.), Krum Donczew (2,3 sek.), Simon Jean-Joseph (4,9 sek.), Radoslav Kozlekow (7,0 sek.), Renato Travaglia (10,6 sek.), Corrafo Fontana (10,9 sek.), Michał Sołowow (17,1 sek.), Volkan Isik i Kaan Ozsenler (Fiat Grende Punto Super 2000 - 21,0 sek.), Rumen Dunew (21,0 sek.).

Wyniki po czterech odcinkach specjalnych: 1. Dimitar Iliew; 2. Jasen Popow (strata 14,8 sek.); 3. Simon Jean-Joseph (20,0 sek.); 4. Krum Donczew (25,0 sek.); 5. Radoslav Kozlekow (34,2 sek.); 6. Rumen Dunew (1.02,9 min.); 7. Corrado Fontana (1.05,5 min.); 8. Michał Sołowow (1.07,8 min..); 9. Volkan Isik (1.17,9 min.); 10. Renato Travaglia (1.32,0 min.); 18. Tomasz Czopik (4.07,5 min.).

Piąty odcinek specjalny (18,4 km)

Dimitar Iliew prezentuje świetną dyspozycję. Bułgar, lider klasyfikacji Mistrzostw Europy wygrał kolejny odcinek specjalny, umacniając się na pierwszym miejscy w zawodach. Doskonale jedzie Simon Jean-Joseph, a trzeba przypomnieć, że startuje on słabszym modelem Citroëna - C2 - R2!

Tomek Czopik powrócił wynikiem do pierwszej "dziesiątki" - spisał się lepiej niż słabszy w dniu dzisiejszym Michał Sołowow. Pozwoliło mu to na awans na piętnaste miejsce w klasyfikacji generalnej. Sołowow utrzymał ósmą lokatę, ale zarówno Isik jak i Travaglia są coraz bliżej... Polak po prostu musi przyspieszyć, inaczej nie utrzyma pozycji.

Wyniki próby: Dimitar Iliew, Simon Jean-Joseph (1,0 sek.), Jasen Popow (2,9 sek.), Renato Travaglia (5,8 sek.), Krum Donczew (7,0 sek.), Volkan Isik (10,1 sek.), Corrado Fontana (10,4 sek.), Tomasz Czopik (13,5 sek.), Radoslav Kozlekow (15,0 sek.), Michał Sołowow (18,3 sek.).

Wyniki po pięciu odcinkach specjalnych: 1. Dimitar Iliew; 2. Jasen Popow (strata 17,7 sek.); 3. Simon Jean-Joseph (21,0 sek.); 4. Krum Donczew (32,0 sek.); 5. Radoslav Kozlekow (49,2 sek.); 6. Corrado Fontana (1.15,9 min.); 7. Rumen Dunew (1.24,5 min.); 8. Michał Sołowow (1.26,1 min..); 9. Volkan Isik (1.28,0 min.); 10. Renato Travaglia (1.37,8 min.); 15. Tomasz Czopik (4.21,0 min.).

Zawodnicy po raz tzreci dzisiaj są na strefie serwisowej. Do końca etapu pozostała jeszcze jedna pętla - dwa odcinki specjalne.

Drugą pętlę ukończyło 39 załóg.

Zawodnicy stoją już przed PKC przed OS 6.

Szósty odcinek specjalny (30,11 km)

Muchał Sołowow i Maciej Baran nadal nie są w stanie przyspiszyć. Stracili miejsce na rzecz Volkana Isika. Co prawda w klasyfikacji pozostali na ósmej pozycji, ale stało się to ze względu na pecha Rumen Dunew, który na próbie poniósł straty.

Ale Bułgar nie liczy się w Mistrzostwach Europy, tymczasem - jeśli taka sytuacja utrzyma się ko końca zawodów - Turek odbierze naszym zawodnikom punkty... Sołowowa goni Renato Travaglia i chyba Polak nie zdoła obronić pozycji...

Tomasz Czopik i Glib Zagorii zajęli miejsce tuż za Michałem i Maćkiem. Awansowali też na czternastą pozycję w rajdzie.

Odcinek znów wygrał Dimitar Iliew. Bardzo szybko pojechał Corrado Fontana.

Wyniki: Dimitar Iliew, Corrado Fontana (7,0 sek.), Jasen Popow (8,5 sek.), Krum Donczew (9,9 sek.), Simon Jean-Joseph (12,0 sek.), Volkan Isik (12,1 sek.), Renato Travaglia (12,9 sek.), Radoslav Kozlekow (14,0 sek.), Michał Sołowow (14,4 sek.)

Wyniki po sześciu odcinkach specjalnych: 1. Dimitar Iliew; 2. Jasen Popow (strata 26,2 sek.); 3. Simon Jean-Joseph (33,0 sek.); 4. Krum Donczew (41,9 sek.); 5. Radoslav Kozlekow (1.03,2 min.); 6. Corrado Fontana (1.22,9 min.); 7. Volkan Isik (1.40,1 min.); 8. Michał Sołowow (1.40,4 min..); 9. Renato Travaglia (1.50,7 min.); 10. Rumen Dunew (1.58,1 min.); 15. Tomasz Czopik (4.41,6 min.).

Siódmy odcinek specjalny (18,4 km)

Ostatni odcinek specjalny pierwszego etapu nie przyniósł zmian w klasyfikacji.

Najlepszy okazał się Simon Jean - Joseph, który udowodnil, że nawet słabszym samochodem można jechać bardzo szybko!

Drugi na mecie był Jasen Popow, ale lider Dimitar Iliew kontrolował sytuację - osiągnął metę 3,3 sekundy za triumfatorem. W końcówce znów szybki był Corrado Fontana, ale też Volkan Isik i Renato Travaglia.

Michał Sołowow ostatecznie zdołał utrzymać ósme miejsce, choć za plecami czuje oddech Renato. Dla Polaków nie był to dobry dzień, ale z drugej strony pozycja wyjściowa przed jutrzejszym etapem nie jest najgorsza. Volkan jest w zasięgu - strata do niego wynosi niespełna sześć sekund. Gorzej jest z Fontaną - tu róznica jest już znaczniejsza: wynosi około 25 sekund. Niebezpieczny zapewne będzie Travaglia...

- Oczywiście nie jestem zadowolony ze swoich czasów - mówił Michał.

Być może jednak jutro Polacy sprężą się i powalczą skuteczniej niż dziś!

Tomek Czopik może już tylko "pokazywać się" na odcinkach - ma dużą stratę...

Dodatkowe punktu w Mistrzostwach Europy za pierwszy etap otrzymują: Dimitar Iliew - 3, Simon Jean-Joseph - 2 i Krum Donczew - 1.

Wuniki siódmego odcinka specjalnego: Simon Jean-Joseph, Jasen Popow (1,1 sek.), Dimitar Iliew (3,3 sek.), Corrado Fontana (5,4 sek.), Renato Travaglia (5,5 sek.), Volkan Isik (7,8 sek.), Radoslav Kozlekow (8,9 sek.), Krum Donczew (9,8 sek.), Michał Sołowow (13,3 sek.), Tomasz Czopik (14,1 sek.).

NIEOFICJALNE WYNIKI RAJDU BUŁGARII PO I ETAPIE

MiejsceKierowca i pilot (Kraj - Auto)Czas1. Dimitar Iliew i Janaki Janakijew (Mitsubishi Lancer Evo IX)1:24.53,0 godz.2.Jasen Popow i Delian Popow (Bułgaria - Mitsubishi Lancer Evo IX)- strata 23,9 sek.3.Simon Jean-Joseph i Jack Boyère (Citroën C2 R2)29,6sek.4. Krum Donczew i Stoiko Walczew (Bułgaria - Mitsubishi Lancer Evo IX)48,3sek.5. Radoslav Kozlekow i Mokola Popow (Bułgaria - Mitsubishi Lancer Evo IX)1.08,7 min.6. Corrado Fontana i Renzo Casazza (Mitsubishi Lancer Evo IX)1,24,9 min.7. Volkan Isik i Kaan Ozsenler (Fiat Grende Punto Super 2000)1.44,5 min. 8. Michał Sołowow i Maciej Baran (Polska - Fiat Punto S2000)1.50,4 min.9. Renato Travaglia i Lorenzo Granai (Włochy - Mitsubishi Lancer Evo IX)1.52,8 min.10.Rumen Dunew i Hristo Hristow (Renault Clio S1600)2.14,2 min..14. Tomasz Czopik i Glib Zagorij (Polska/Ukraina - Fiat Grand Punto S2000)4.52,3 min.

..................................................................................................

UWAGA:

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!