FIA podjęła decyzję o konieczności skorzystania podczas Rajdu Cypru tylko z jednego rodzaju ogumienia. Pirelli przygotowało do startów opony z mieszanką dostosowaną do szutrowych warunków, które będą musiały stawić czoła także asfaltowej nawierzchni.

Ta runda to wyzwanie zarówno dla kierowców jak i dla opon Pirelli!

Rajd Cypru powraca do WRC po trzech latach nieobecności. Trasy rajdu biegną się w okolicach Limmassol, gdzie pierwszego dnia załogi będą miały do pokonania odcinki specjalne na asfaltowej nawierzchni, a kolejne dwa dni będą walczyć o jak najlepsze czasy na widowiskowym szutrze.

Aby oszczędzić ekipom dodatkowych kosztów związanych z transportem i montażem zarówno opon na asfalt jak i na nawierzchnię żwirową (np. asfaltowe opony o średnicy 18 cali, żwirowe - 15 calowe) – Pirelli zgodnie z rozporządzeniem FIA dostarczy wszystkim ekipom jedynie opony żwirowe wykonane z twardej mieszanki. Opony te będą stosowane także pierwszego dnia rajdu, który w 100% odbędzie się na asfaltowej nawierzchni.

Pirelli wraz z zespołami Citroena i Forda przygotowując się do Rajdu Cypru i ekstremalnych wymogów, jakie stoją przed zawodnikami, przetestowała opony żwirowe na asfaltowej nawierzchni. Próby miały miejsce w Południowej Hiszpanii i na Sardynii, gdzie warunki są zbliżone do cypryjskich. Testy te potwierdziły skuteczność zastosowania opon żwirowych na asfalcie.

- Panujące na Cyprze warunki są bardzo wymagająca dla naszych żwirowych opon. Przygotowane przez nas opony z pewnością mają mniejszą przyczepność na nawierzchni asfaltowej, ale wszyscy kierowcy byli zaskoczeni jak dobrze spisywały się w trakcie testów. Możemy zaobserwować powrót do „starego stylu” rajdów, gdzie wyposażenie było mniej wyspecjalizowane, a decydujące znaczenie miały umiejętności kierowców. Testy wykazały, że nowe opony nie ustępują oponom dostosowanym do asfaltu, jeśli chodzi o bezpieczeństwo jazdy – powiedział Mario Isola, Manager Rajdowy Pirelli. Aby zachować bezpieczeństwo przepisy rajdu zostały zmodyfikowane tak, aby umożliwić dodatkowe użycie 4 opon zapasowych podczas pierwszego dnia zmagań. Opony będą dostępne dla każdej ekipy w strefie tankowania.

W ten sposób prowadzące ekipy będą miały do dyspozycji 46 opon na rajd, podczas gdy P3 i nie priorytetowi kierowcy będą dysponowali 29 oponami. Kierowcy Młodzieżowych Rajdowych Mistrzostwa Świata (JWRC) będą zaopatrywani w opony na asfalt tylko pierwszego dnia, natomiast przez kolejne 4 dni nie mogą przekroczyć ilości 24 opon.