Na pierwszy rzut oka Bowler Nemesis przypomina skróconego Range Rovera, ale przy bliższym poznaniu dostrzegamy już wiele zasadniczych różnic.Podstawą pojazdu o nazwie Nemesis jest mocna rama rurowa, do które umocowano elementy nadwozia stworzone z tworzywa sztucznego o nazwie Twin-tex. w miejscach, gdzie wymagana jest większa sztywność, zastosowano elementy z karbonu.
Do napędu można wybrać jeden z ośmiocylindrowych silników benzynowych o pojemności skokowej 4,4 litra lub z turbodoładowaniem o pojemności 4,2 litra. Jednak doładowana jednostka nie odpowiada przepisom FIA i nie może być wykorzystywana podczas startów w maratonach.
Moment obrotowy przekazywany jest na obie osie za pośrednictwem sześciostopniowej manualnej przekładni. Wszystkie cztery koła mają niezależne zawieszenie oraz regulowane amortyzatory Donerre.
W maratonach niezbędny jest pojemny zbiornik, który w tym przypadku umieszczony został we wnętrzu pojazdu, tuż za fotelami kierowcy i pilota. Ma on pojemność 415 litrów. Za zbiornikiem wygospodarowano miejsce na koła zapasowe i niezbędne narzędzia oraz elementy umożliwiające wyjazd w przypadku zakopania się w piaszczystym podłożu.