W gronie faworytów Rajdu Elmot - Krause, praktycznie pierwszej w tym sezonie rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski są załogi w samochodach Peugeot 207 Super 2000 oraz Subaru Impreza i Mitsubishi Lancer Evo.

Z numerem 1 na trasę wyjada aktualni Wicemistrzowie Mistrzowie Europy i liderzy klasyfikacji ME, Michał Sołowow i Maciej Baran, z kolejnymi: 2 - Mistrzowie Polski, Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Mitsubishi Lancer Evo IX), 3 - Kajetan Kajetanowicz i Jacek Rathe (Subaru Impreza), 4 - Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo IX), 5 - Leszek Kuzaj i Robert Hundla (Peugeot 207 Super 2000), 6 - Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 Super 2000).

Rywalizacja zapowiada się bardzo ciekawie. Badanie Kontrolne przeszło 41 załóg, które w piątek wczesnym popołudniem wyruszą do dwudniowej walki na asfaltowych odcinkach specjalnych Gór Sowich.

Trudno jest wskazać głównego kandydata do zwycięstwa, bowiem sezon rozpoczyna się ze znacznym opóźnieniem. Wiele zależeć będzie od pogody - nie raz zdarzały się na tym rajdzie różne anomalie: choćby gwałtowne burze, które "przewracały" klasyfikacje...

Wszyscy po siedmiomiesięcznej przerwie są spragnieni ścigania się na polskich OS-ach, stąd kibice będą mieli wiele frajdy!

Zapraszamy na naszą relację. Zaczynamy...

Polecamy w RoadLook.pl

Pierwszy odcinek specjalny (Witoszów - 6.00 km)

To typowa próba na "rozgrzewkę".

Najbardziej rozgrzany okazał się Leszek Kuzaj, który wygrał dość wyraźnie.

Drugi czas osiągnął Michał Sołowow, trzeci - Tomasz Kuchar.

Jak na razie dominacja samochodów Peugeot!

Bryana Bouffiera wyprzedzili też Kajetan Kajetanowicz i Tomasz Czopik, który nie dotrzymał obietnicy o zakończeniu kariery sportowej i znów pojawił się na trasie!

W klasie A6 najszybsi okazali się Maciej Rzeźnik i Daniel Siatkowski (Suzuki Swift S1600).

W A7 Robert Kujawski i Rafał Rzemień (Renault Clio Sport) okazali się o 1,9 sekundy szybsi od debiutujących w Renault Clio R3, Macieja Lubiaka i Przemysława Zawady.

W gronie siedmiu załóg zgłoszonych do rywalizacji w Citroën Racing Trophy Polska, niespodzianka było zwycięstwo debiutującej załogi Tomasz Gryc i Krzysztof Zubik. Drugie miejsce zajęli Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski, a trzecie - obrońcy tytułu Mistrzów Polski, Jan Chmielewski i Szymon Gospodarczyk. Różnice są jednak nieznaczne.

Klasyfikacja po pierwszym odcinku specjalnym: 1. Leszek Kuzaj i Robert Hundla (Peugeot 207 S2000); 2. Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 S2000 - strata 3,4 sek.); 3. Tomasz Kuchar iDaniel Dymurski (Peugeot 207 S2000 - 4,1 sek.); 4. Kajetan Kajetanowicz i Jacek Rathe (Subaru Impreza - 4,6 sek.); 5. Tomasz Czopik i Magdalena Lukas (Mitsubishi Lancer Evo IX RS - 5,4 sek.); 6. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Mitsubishi Lancer Evo IX - 6,2 sek.); 7. Kamil Butruk i Maciej Wilk (Mitsubishi Lancer Evo IX RS - 7,2 sek.); 8. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (Peugeot 207 S2000 - 7,8 sek.); 9. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi lancer Evo IX - 9,5 sek.); 10. Radosław Typa i Ryszard Ciupka (Mitsubishi Lancer Evo X RS - 10,3 sek.).

Drugi odcinek specjalny (Michałkowa - 12.75 km)

Znowu Leszek Kuzaj. Były mistrz kraju jedzie niezwykle szybko i jest na razie zupełnie poza zasięgiem konkurentów.

Michał Sołowow stracił siedem sekund, tuz za nim uplasowali się Kajetan Kajetanowicz i Tomasz Kuchar.

Dobrze sobie radzi Bryan Bouffier - Francuz wciąż utrzymuje kontakt ze ścisłą czołówką. Po odcinku awansował o jedno miejsce, wyprzedzając Tomka Czopika.

Radek Typa "przeskoczył" natomiast Macieja Oleksowicza.

Maciej Rzeźnik i Daniel Siatkowski (Suzuki Swift S1600) wypadli z drogi. Załodze nic sie nie stało, ucierpiał tylko samochód.

Problemy techniczne z samochodem mają Maciej Lubiak i Przemysław Zawada.

Koło na odcinku zmieniał Szymon Ryta, duże straty ponieśli także bracia Bębenkowie (48,3 sek.).

Doskonale spisał się Marcin Dobrowolski, który zajął na odcinku wysokie, dziesiąte miejsce i awansował na takie samo w klasyfikacji generalnej.

Bracia dość wyraźnie prowadzą w klasyfikacji klasy R2B. Na razie dość asekuracyjnie jedzie Jan Chmielewski.

Rewelacyjny Tomasz Gryc zanotował sporą stratę po przebiciu opony.

Wyniki: Leszek Kuzaj, Michał Sołowow (strata 7,0 sek.), Kajetan Kajetanowicz (7,5 sek.), Tomasz Kuchar (7,7 sek.), Bryan Bouffier (8,4 sek.), Tomasz Czopik (11,4 sek.), Radek Typa (13,7 sek.), Kamil Butruk (15,1 sek.), Maciej Oleksowicz (17,0 sek.), Marcin Dobrowolski (37,5)..

Klasyfikacja po dwóch odcinkach specjalnych: 1. Leszek Kuzaj i Robert Hundla; 2. Michał Sołowow i Maciej Baran (10,4 sek.); 3. Tomasz Kuchar iDaniel Dymurski (11,8 sek.); 4. Kajetan Kajetanowicz i Jacek Rathe (12,1 sek.); 5. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (14,6 sek.); 6. Tomasz Czopik i Magdalena Lukas (16,8 sek.); 7. Kamil Butruk i Maciej Wilk (22,3 sek.); 8. Radosław Typa i Ryszard Ciupka (24,0 sek.); 9. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (24,8 sek.);

Trzeci odcinek specjalny (Kamionki - 21.30 km)

Mocny atak Tomasza Kuchara. Kierowca Peugeot Sport Polska Rally Team pojechał bardzo szybko i awansował na drugie miejsce w klasyfikacji.

Różnice zrobiły się nieznaczne, bowiem Leszek Kuzaj stracił aż 11 sekund. Utrzymał jednak prowadzenie w rajdzie.

Lidera i trzeciego - Michała Sołowowa dzieli jednak obecnie zaledwie 1,6 sekundy.

Na podium OS-u przebił się Tomasz Czopik, który rozdzielił Peugeoty.

Świetnie pojechał też Maciej Oleksowicz.

Bryan Bouffier przebił oponę i spadł w klasyfikacji.

Maciej Lubiak i Przemysław Zawada stoją na odcinku.

Liczba jadących załóg zaczęła się mocno kurczyć... Dwie załogi się wycofały, pięć deklaruje udział jutro w systemie Superally.

W klasie A7 nadal prowadzą Robert Kujawski i Rafał Rzemień (Renault Clio Sport).

W R2B trwa dobra passa braci Dobrowolskich. Po trzech próbach mają oni 23,8 sekundy przewagi nad Janem Chmielewskim i Szymonem Gospodarczykiem.

Dotychczasowi liderzy: Sławomir Sawicki i Jarosław Baran stoją na odcinku.

Wyniki próby: Tomasz Kuchar, Tomasz czopik (1,7 sek.), Michał Sołowow (3,,0 sek.), Maciej Oleksowicz (3,5 sek.), Kajetan Kajetanowicz (3,8 sek.), Kamil Butruk (5,6 sek.), Radosław Typa (9,5 sek.), Leszek Kuzaj (11,0 sek.), Szymon Ruta (29,3 sek.), Bryan Bouffier (40,9 sek.).

Klasyfikacja po trzech odcinkach specjalnych: 1. Leszek Kuzaj i Robert Hundla; 2.Tomasz Kuchar iDaniel Dymurski (0,8 sek.); 3. Michał Sołowow i Maciej Baran (1,6 sek.); 4. Kajetan Kajetanowicz i Jacek Rathe (4,9 sek.); 5. Tomasz Czopik i Magdalena Lukas (7,5 sek.); 6. Kamil Butruk i Maciej Wilk (16,9 sek.); 7. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (17,3 sek.); 8. Radosław Typa i Ryszard Ciupka (22,5 sek.); 9. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (44,5 sek.); 10. Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski (Peugeot 207 S2000 - 1.29,3 min.).

Obecnie załogi zjechały do Parku serwisowego w Świdnicy.

Czwarty odcinek specjalny (Witoszów - 6.00 km)

Podobnie jak za pierwszym przejazdem krótkiej próby, tak i tym razem najszybszy okazał się Leszek Kuzaj. Jego przewaga nie była jednak już tak znaczna.

bardzo dobrze pojechał Kajetan Kajetanowicz, który okazał się szybszy od pozostałych kierowców w Peugeotach 207 S2000.

Michał Sołowow nieco nadrobił do Tomasza Kuchara, ale nie wyprzedził go w klasyfikacji.

Przyspieszył Bryan Bouffier, który odrabia straty.

Wycofał się piąty kierowca Peugeota 207 S2000 - Szymon Ruta.

W klasyfikacji zaszły nieznaczne zmiany.

W klasie R 2B tym razem najszybszy był Janek Chmielewski przed braćmi Dobrowolskimi, a w A 7 - Robert Kujawski.

Wyniki: Leszek Kuzaj, Kajetan Kajetanowicz (1,5 sek.), Michał Sołowow (1,9 sek.), Bryan Bouffier (2,1 sek.), Tomasz Kuchar (2,8 sek.), Tomasz czopik (3,9 sek.), Kamil Butruk (4,8 sek.), Michał Bębenek (5,5 sek.), Radek Typa (5,5 sek.).

Klasyfikacja po czterech odcinkach specjalnych: 1. Leszek Kuzaj i Robert Hundla; 2.Tomasz Kuchar iDaniel Dymurski (3,6 sek.); 3. Michał Sołowow i Maciej Baran (4,3 sek.); 4. Kajetan Kajetanowicz i Jacek Rathe (6,4 sek.); 5. Tomasz Czopik i Magdalena Lukas (11,4 sek.); 6. Kamil Butruk i Maciej Wilk (21,7 sek.); 7. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (23,4 sek.); 8. Radosław Typa i Ryszard Ciupka (28,0 sek.); 9. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (46,6 sek.); 10. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (1.55,6 min.).

Piaty odcinek specjalny (Michałkowa - 12.75 km)

Przewrót w czołówce!

Lider Leszek Kuzaj stoi poza drogą i już dalej dziś nie pojedzie!

Ale liderem wcale nie został Tomasz Kuchar czy Michał Sołowow, ale Kajetan Kajetanowicz!

Załoga Subaru "zmiażdżyła" wręcz konkurentów w Peugeotach 207 S2000. Najlepszy z nich - tym razem Maciej Oleksowicz stracił 11,6 sekundy!

Wiceliderem jest nadal Tomasz Kuchar, gorszy obecnie od "Kajto" o ponad dziesięć sekund.

Znakomicie pojechał Bryan Bouffier, jedyny, którego strata do zwycięzcy próby była stosunkowo nieznaczna.

Na skutek uszkodzenia zawieszenia musiał wycofać się Michał Bębenek.

Wśród Citroënów trwa cały czas interesujący pojedynek. Tym razem Marcin Dobrowolski był o 1,4 sekundy szybszy od Janka Chmielewskiego i nadal lideruje w klasie.

W A 7 klasą dla siebie jest wciążRobert Kujawski.

Wyniki: Kajetan Kajetanowicz, Bryan Bouffier (3,7 sek.), Maciej Oleksowicz (11,6 sek.), Tomasz Kuchar (13,3 sek.), Tomasz Czopik (13,4 sek.), Michał Sołowow (13,4 sek.), Radek Typa (16,7 sek.), Kamil Butruk (19,3 sek.), Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski (Citroën C2 R2 - 38,8 sek.), Jan Chmielewski i Szymon Gospodarczyk (Citroën C2 VTS - 40,2 sek.).

Klasyfikacja po pięciu odcinkach specjalnych: 1. Kajetan Kajetanowicz i Jacek Rathe; 2.Tomasz Kuchar iDaniel Dymurski (10,5 sek.); 3. Michał Sołowow i Maciej Baran (11,5 sek.); 4. Tomasz Czopik i Magdalena Lukas (18,4 sek.); 5. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (26,6 sek.); 6. Kamil Butruk i Maciej Wilk (34,6 sek.); 7. Radosław Typa i Ryszard Ciupka (38,3 sek.); 8. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (43,9 sek.); 9. Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski (Citroën C2 R2 - 2.45,8 min.); 10. Robert Kujawski i Rafał Rzemień (Renault Clio Sport - 3.07,0 min.).

Szósty odcinek specjalny (Kamionki - 21.30 km)

Ostatni OS pierwszego etapu znów przyniósł zmianę liderów.

Zostali nimi Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski, którzy jutro wyruszą na trasę jako pierwsi. Pierwszy dzień jazdy nowym samochodem Peugeot 207 Super 2000 okazał się więc dla debiutantów w zespole Peugeot Sport Polska Rally team szczęśliwy. Uniknęli bowiem błędów.

Taki przydarzył się natomiast Kajetanowi Kajetanowiczowi i jackowi Rathe. Przebita opona zepchnęła załogę Subaru na druga pozycję.

Miejsce na podium stracili także z tego samego powodu Michał Sołowow i Maciej Baran, wyprzedzeni przez Tomasza Czopika i Magdę Lukas.

Sensacja jest znakomita postawa Macieja Oleksowicza i Andrzeja Obrębowskiego, debiutujących w samochodzie Peugeot 207 S2000. Po raz kolejny dojechali oni w najściślejszej czołówce i wciąż walczą o miejsce na podium!

W "pierwszej" dziesiątce sa dwie załogi uczestniczące w Citroën Racing Trophy Polska. Bracia Marcin i Michał Dobrowolscy zajmują punktowane miejsce w klasyfikacji generalnej, Jan Chmielewski i Szymon Gospodarczyk są za nimi (strata 24,6 sek.).

Jak się wydaje pojedynek pomiędzy tymi załogami nie jest jeszcze zakończony. Janek, Mistrz Polski, jest znany z doskonałej jazdy taktycznej. Jak się wydaje - dziś koncentrował się bardziej na dalszym poznawaniu nowego samochodu, niż na bezpośredniej rywalizacji z konkurentami: kontrolował jednak sytuację, nie pozwalając im oddalić się zbyt daleko...

"Dziesiątkę" zamykają Robert Kujawski i Rafał Rzemień (Renault Clio Sport) - liderzy w klasie A7.

Nieoficjalne wyniki 1. etapu

MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1.Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 Super 2000)44.59,8 min.2.Kajetan Kajetanowicz i Jacek Rathe (Subaru Impreza)1,4 sek.3.Tomasz Czopik i Magdalena Lukas (Mitsubishi Lancer Evo IX RS)23,4 sek.4.Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super 2000)27,1 sek.5.Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (Peugeot 207 Super 2000)27,6 sek.6.Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Mitsubishi Lancer Evo IX)43,3 sek.7.Radosław Typa i Ryszard Ciupka (Mitsubishi Lancer Evo IX RS)50,2 sek.8.Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski (Citroën C2 R2)3.50,1 min.9.Jan Chmielewski i Szymon Gospodarczyk (Citroën C2 R2)4.14,7 min.10.Robert Kujawski i Rafał Rzemień (Renault Clio Sport)4.20,1 min.

Wyniki w klasach po 21 etapie

KlasaZałoga (Auto)CzasSuper 2000Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 Super 2000)44.59,8 min.N 4Kajetan Kajetanowicz i Jacek Rathe (Subaru Impreza)45.01,2 min.R 2BMarcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski (Citroën C2 R2)48.49,9 min.A 7Robert Kujawski i Rafał Rzemień (Renault Clio Sport)49.20,1 min.OPENAndrzej Koper i Jakub Mroczkowski (Subaru Impreza G3)50.32,5 min.HR 12Mariusz Woźniczko i Radosław Banach (Opel Kadett)50.47,3 min.HR 13Virnik i Oktawian Sokołowski (BMW M3)51.14,0 min.A 6Aleksander Jaroszewicz i Paweł Tarapacki (Peugeot 206 XS)53.49,8 min.N 2Artur Kurnicki i Paweł Pochroń (Suzuki Swift)56.28,9 min.HR 9Wojciech Grondal i Henryk Sosnowski (Fiat 126p)1:08.14,1