Po rozegraniu prologu w piątek oraz dziesięciu odcinków specjalnych w sobotę, w ostatnim dniu zawodów załogi przejadą osiem prób - dwie pętle po cztery OS-y. Trzeba więc dodatkowo uważać, bowiem zjazd na serwis nastąpi dopiero po przejechaniu około 56 kilometrów odcinków specjalnych.

Harmonogram drugiego dnia rajdu wygląda następująco:

OS 12 - ROYAL 1:20,85 kmOS 13 - TEPE 1: 13,3 kmOS 14 - ULUPELİT 1: 9,35 kmOS 15 - GRANDE PUNTO 1: 12,52 kmService G (20 min): godz. 11.42;OS 16 - ROYAL 2: 20,85 kmOS 17 - TEPE 2: 13,3 kmOS 18 - ULUPELIT 2: 9,35 kmOS 19 - GRANDE PUNTO 2: 12,52 kmMeta rajdu: godz. 16.06 (czasu miejscowego).

Po pierwszym etapie Michał Sołowow i Maciej Baran (Mitsubishi Lancer Evo IX) zajmują siódme miejsce ze stratą 2.08,8 minuty do lidrów, a Tomasz Czopik i Glib Zagorij (Mitsubishi Lancer Evo IX) - ósme (2.16,2 min.). Rywalizacja pomiędzy naszymi załogami będzie zacięta!

W rajdzie prowadzą Anton Alen i Timo Alenne (Fiat Abarth Grande Punto S2000).

Punktacja Mistrzostw Europy: 1. Iliew 15 pkt.; 2. Sołowow 8 pkt.; 3. Isik 4 pkt.; 4. Travaglia 3 pkt.; Garcia Ojeda 3 pkt.; 6. Jean-Joseph, Fontana i Vouilloz - po 1 pkt.

Dwunasty odcinek specjalny (20,85 km)

Nicolas Vouilloz w ciągłym ataku. Francuz przebił wczoraj oponę w swoim Peugeocie 297 S2000 i mimo odniesienia największej liczby zwycięstw na odcinkach - był dopiero czwarty. Dziś zaatakował od rana, wygrał próbę i awansował na drugie miejsce w klasyfikacji. Do Antona Alena traci już tylko 13 sekund.

Miejscami zmienili się też Polacy. Michał Sołowow "przespał" OS, tymczasem Tomasz Czopik był na niej piąty, odrabiając starty do kolegi. Zaszła też zmiana na dziesiątej pozycji - Ercan Kazaz wyprzedził Dimitra Iliewa, który przebił oponę i stracił ponad minutę. Kazaza z kolei pokonał szybko jadący Besler.

Wyniki próby: 1. Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger (Peugeot 207 S2000); 2. Andrea Navarra i Guido d'Amore (Fiat Abarth Grande Punto S2000 - strata 4,8 sek.); 3. Volkan Isik i Kaan Ozsenler (Fiat Grande Punto S2000 - 10,2 sek.); 4. Renato Travaglia i Lorenzo Granai (Mitsubisho Lancer Evo IX - 12,7 sek.); 5. Tomasz Czopik i Glib Zagorij (Mitsubishi Lancer Evo IX - 15,8 sek.); 6. Enrique Garcia Oseda i Jordi Barrabes Costa (Peugeot 207 S2000 - 16,1 se.); 7. Anton Alen i Timo Alenne (Fiat Abarth Grande Punto S2000 - 17,2 sek.); 8. Michał Sołowow i Maciej Baran (Mitsubishi Lancer Evo IX - 24,8 sek.); 9. Mehmet Besler i Ali Ören (Mitsubishi Lancer Evo IX - 37,1 sek.); 10. Simon Jean-Joseph i Jack Boyere (Citroën C2 Super 1600 - 38,1 sek.); 11. Ercan Kazaz i Cem Bakancocuklari (Subaru Impreza - 49,8 sek.).

Po dwunastu odcinkach: 1. Alen; 2. Vouilloz (strata 13,0 sek.); 3. Oseda (16,6 sek.); 4. Isik (22,2 sek.); 5. Navarra (33,0 sek.), 6. Travaglia (50,8 sek.); 7. Czopik (2.14,8 min.); 8. Sołowow (2.16,4 min.); 9. Jean-Joseph (3.50,4 min.); 10. Besler (4.26,9 min.); 11. Kazaz (4.38,0 min.).

Trzynasty odcinek specjalny (13,3 km)

Alen zrewanżował się Vouillozowi, odrabiając 0,8 seknundy, ale szybszy od nich był Isik. Dzięki zwycięstwu Volkan awansował w klasyfikacji przed Osedę.

Michał Sołowow odrobił do Tomka Czopika 0,1 sekundy. Różnica pomiędzy polskimi kierowcami wynosi 1,5 sekundy...

Besler stracił do Kazaza 9,7 sekundy, ale utrzymał dziesiąte miejsce.

Dla nikogo z czołówki trzynastka nie była więc pechowa...

Wyniki trzynastego odcinka: Isik, Alen (1,9 sek.), Vouilloz (2,7 sek.), Navarra (3,0 sek.), Travaglia (9,0 sek.), Oseda (9,4 serk.), Sołowow (11,0 sek.), Czopik (11,1 sek.), Jean-Joseph (17,6 sek.), Kazaz (18,6 sek.).

Po trzynastu odcinkach: 1. Alen; 2. Vouilloz (strata 13,8 sek.); 3. Isik (20,3 sek.); 4. Oseda (24,1 sek.); 5. Navarra (34,1,0 sek.), 6. Travaglia (57,9 sek.); 7. Czopik (2.24,0 min.); 8. Sołowow (2.25,5 min.); 9. Jean-Joseph (4.06,1 min.); 10. Besler (4.53,3 min.).

Czternasty odcinek specjalny (9,35 km)

Rajd przebiega bardzo szybko - odcinki zlokalizowane są bardzo blisko siebie, kierowcy nie mają więc czasu na wypoczynek...

Vouilloz skontrował - "urwał" Alenowi 1,4 sekundy. Do lidera zbliżył się też drugi na mecie Isik. Stracił natomiast Oseda, ale Navarra tylko częściowo wykorzystał szansę na dogonienie rywala: odrobił 3,3 sekundy.

Bardzo szybko pojechali Michał Sołowow i Maciek Baran, którzy zajęli czwarte miejsce na odcinku! Odrobili też z nawiązką stratę do Tomka Czopika: obecnie mają przewagę nad kolegami 4,4 sekundy.

Kazaz wyprzedził Beslera i awansował na dziesiąte miejsce.

Wyniki próby: Vouilloz, Isik (0,4 sek.), Alen (1,4 sek.), Sołowow (3,0 sek.), Travaglia (3,3 sek.), Navarra (5,2 sek.), Oseda (8,5 sek.), Czopik (8,9 sek.), Jean-Joseph (10,2 sek.), Kazaz (15,2 sek.).

Po czternastu OS-ach: 1. Alen; 2. Vouilloz (12,4 sek.); 3. Isik (19,3 sek.); 4. Oseda (31,2 sek.); 5. Navarra (37,9,0 sek.), 6. Travaglia (59,8 sek.); 7. Sołowow (2.27,1 min.); 8. Czopik (2.31,5 min.); 9. Jean-Joseph (4.14,9 min.); 10. Kazaz (5.08,5 min.).

Piętnasty odcinek specjalny (12,52 km)

Emocje rosną! Vouilloz wygrał po raz kolejny, natomiast Alen pojechał z niewielkimi przygodami i stracił sporo sekund. Po pierwszej pętli drugiego etapu różnica pomiędzy tymi dwoma zawodnikami wynosi zaledwie 0,8 sekundy!

Pierwszy lider zawodów, Enrique Garcia Oseda traci cpraz bardziej. Po wczorajszym etapie był drugi, dzisiaj został przegoniony przez Nicolasa Vouilloza, Volkana Isika, a obecnie przez Andreę Navarrę...

Pecha miał Michał Sołowow, który stracił prawie półtorej minuty (przebita opona).

Wyniki ostatniego odcinka pierwszej pętli drugoego etapu: Vouilloz, Navarra (2,7 sek.), Isik (7,8 sek.), Alen (11,6 sek.), Travaglia (13,3 sek.), Oseda (13,5 sek.), Czopik (16,8 sek.), Jean-Joseph (21,6 sek.), Kazaz (27,1 sek.)... Sołowow (1.25,0 min.).

Po piętnastu odcinkach specjalnych: 1. Alen; 2. Vouilloz (0,8 sek.); 3. Isik (15,5 sek.); 4. Navarra (29,0 sek.); 5. Oseda (33,1 sek.); 6. Travaglia (1.01,5 min.); 7. Czopik (2.36,7 min.); 8. Sołowow (3.40,5 min.); 9. Jean-Joseph (4.24,9 min.); 10. Kazaz (5.24,0 min.).

Obecnie załogi zjeżdżają na Strefę Serwisową, z której po dwudziestu minutach wyruszą na ostatnią pętlę drugiego etapu - cztery ostatnie odcinki specjalne rajdu.

Szesnasty odcinek specjalny (20,85 km)

Rajd ma nowych lideów. Na prowadzenie wrócili Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger w Peugeocie 207 S2000. Francuzom się to należało - to oni przez cały czas dyktują warunki, a przebicie opony spowodowało stratę i spadek na dalsze miejsce. Ambitne odrabianie zakończyło się (przynajmniej na razie) sukcesem!

Bardzo mocno przyspieszył Andrea Navarra, który ma jeszcze nadzieję przegodnić Volkana Isika i zając miejsce na podium. Różnica jest nie duża...

Świetnie pojechał Michał Sołowow, który po raz drugi w dniu dzisiejszym zajął piąte miejsce. Ale na pokonanie Tomasza Czopika nie ma już szans, choć w sporVouillozcie nigdy się takk nie powinno mówić...

Wyniki: Navarra, Vouilloz (4,1 sek.), Alen (8,6 sek.), Isik (11,0 sek.), Sołowow (15,2 sek.), Travaglia (16,9 sek.), Oseda (24,7 sek.), Czopik (27,7 sek.), Jean-Joseph (37,8 sek.), Kazaz (42,8 sek.).

b>Po szesnastym odcinku: 1. Vouilloz; 2. Alen (3,9 sek.); 3. Isik (21,6 sek.); 4. Navarra (24,1 sek.); 5. Oseda (52,9 sek.); 6. Travaglia (1.1.13,5 min.); 7. Czopik (2.59,5 min.); 8. Sołowow (3.50,8min.); 9. Jean-Joseph (4.57,0 min.); 10. Kazaz (6.01,9,0 min.).

Siedemnasty odcinek specjalny (13,3 km)

Isik postanowił zniechęcić Navarrę - pojechał szybko, wygrywając próbę. Vouilloz powiększył przewagę nad Alenem, którego druga pozycja jest wyraźnie zagrożona: tuż za nim są właśnie Isik i Navarra.

Czysto pojechał Czopik. Na razie brak informacji, dlaczego na mecie nie zameldowali się Michał Sołowow i Maciej Baran.

Wyniki odcinka: Isik, Vouilloz (1,6 sek.), Navarra (4,9 sek.), Oseda (9,3 sek.), Travaglia (12,1 sek.), Kazaz (14,9 sek.), Alen (15,3 sek), Czopik (17,7 sek.), Jean-Joseph (22,7 sek.), Krum Donczew i Stoiko Walczew (Subaru Impreza WRX STi - 22,8 sek.).

Okazało się, że Sołowow i Baran wypadli z trasy. Zawodnikom nic się nie stałó, ale ucierpiało zawieszenie w Mitsubishi. Na tyle poważnie, że dalsza jazda nie była możliwa i nasza załoga musiała się wycofać z rajdu...

Po siedemnastym odcinku specjalnym: 1. Vouilloz; 2. Alen (17,6 sek.); 3. Isik (20,0 sek.); 4. Navarra (27,4 sek.); 5. Oseda (1.00,6.); 6. Travaglia (1.24,0 min.); 7. Czopik (3.15,6 min.); 8. Jean-Joseph (5.18,1 min.); 9. Kazaz (6.15,2 min.): 10. Donczew (8.11,1 min.).

Osiemnasty odcinek specjalny (9,35 km)

Przedostatni odcinek specjalny przebiegał pod dyktando załóg rywalizujących o podium. Bardzo szybko pojechał Isik, bojąc się ataku Navarry. Ten z kolei także przycisnął.

Efektem były zmiany w klasyfikacji! Obaj kierowcy w Fiatach Grande Punto wyprzedzili jadącego takim samym samochodem (ale poza klasyfikacją Mistrzostw Europy), Alena.

Czopik spokojnie i pewnie - na wysokim piątym miejscu w klasyfikacji...

Wyniki: Isik, Navarra (2,6 sek.), Vouilloz (3,7 sek.), Oseda (7,3 sek.), Alen (13,3 sek.), Czopik (15,2 sek.), Jean-Joseph (17,8 sek.), Travaglia (17,8 sek.), Kazaz (18,9 sek.), Donczew (23,6 sek.).

Po osiemnastym odcinku specjalnym: 1. Vouilloz; 2. Isik (16,3 sek.); 3. Navarra (26,3 sek.); 4. Alen (37,2 sek.); 5. Oseda (1.04,2.); 6. Travaglia (1.38,1 min.); 7. Czopik (3.27,1 min.); 8. Jean-Joseph (5.32,2 min.); 9. Kazaz (6.30,4 min.): 10. Donczew (8.31,0 min.).

Dziewiętnasty odcinek specjalny (12,52 km)

Odcinek miał dramatyczny przebieg dla dwóch załóg z czołówki. Volkan Isik i Kaan Ozsenler stracili drugie miejsce w rajdzie na skutek awarii alternatora w Fiacie Grande Punto S2000, natomiast Anton Alen i Timo Alenne jechali trasę bez hamulców w Fiacie i także spadli w punktacji.

Tomasz Czopik i Glib Zagorij pojechali spokojnie i odnieśli końcowy sukces.

Wyniki ostatniego odcinka specjalnego: Navarra, Vouilloz (2,1 sek.), Oseda (10,9 sek.), Kazaz (23,7 sek.), Jean-Joseph (26,0 sek.), Czopik (26,2), Travaglia (26,3 sek.). Alen stracił 1.16,9 minuty, Isik - 1.25,5 minuty.

NIEOFICJALNE WYNIKI RAJDU FIATA

MiejsceKierowca (Auto) Czas1. Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger (Peugeot 207 S2000) 2:31.28,7 godz.2. Andrea Navarra i Guido d'Amore (Fiat Abarth Grande Punto S2000)