Tradycyjnie już zawody bazują w miejscowości Jyvaskyla, oddalonej o 270km od stolicy Finlandii, Helsinek. Na liście zgłoszeń znalazło się aż 102 załóg. Wśród nich jest para z Bielska-Białej, Andrzej Mancin i Ryszard Ciupka, którzy wystartują w fińskim klasyku Mitsubishi Lancerem Evo IX.

- Start w Rajdzie Finlandii traktuję jako wielką przygodę - mówi Andrzej Mancin. Od wielu lat moim marzeniem był bowiem udział w tej imprezie. Do Jyvaskyla przyjechałem wprost z Rajdu Lotos Baltic Cup, w którym zaliczyłem treningowy występ za kierownicą Mitsubishi Lancera Evo VII. W Rajdzie Finlandii również wystartuję Lancerem, tyle że „dziewiątką”. Jest to samochód, który na początku lipca został zbudowany w mojej firmie IM Racing na zlecenie Jani Paasonena. Jego obsługą zajmie się ekipa serwisowa Fina Riku Tahko, który wziął udział w tegorocznym Rajdzie Polski. Będą ją wspierać dwaj moi mechanicy: Robert Gabryszewski i Paweł Lubas. Co oczywiste nie nastawiam się w tym jakże legendarnym rajdzie na żaden konkretny wynik. Ogromnym sukcesem będzie dotarcie do mety bez konieczności skorzystania z systemu SupeRally. W moich dwóch poprzednich występach w mistrzostwach świata w Szwecji i Monte Carlo niestety nie udało mi się to. Mam nadzieję, że w Finlandii będzie inaczej.

Rajd Finlandii to największa, cykliczna impreza sportowa w tym liczącym zaledwie 5 milionów mieszkańców kraju. Historia rajdu sięga 1951 roku. Trzy lata później zawody przyjęły nazwę „Rajd 1000 Jezior”. W 1959 roku zostały one włączone do kalendarza mistrzostw Europy stanowiących wówczas najbardziej prestiżowy serial rajdowy na świecie. W sezonie ’73 po inauguracji mistrzostw świata marek fińska impreza dołączyła do grona trzynastu rund wchodzących w skład tego czempionatu. W 1994 roku tytularnym sponsorem rajdu został fiński koncern paliwowy Neste, który wspiera jego organizatorów do chwili obecnej. Rekordzistą pod względem zwycięstw w fińskim klasyku jest Hannu Mikkola, który wygrywał go siedmiokrotnie.

Oprócz Andrzeja Mancina i Ryszarda Ciupki w imprezie wystartuje jeszcze jedna polska załoga: Michał Kościuszko wraz z Maciejem Szczepaniakiem (Renault Clio S1600).