Z grona faworytów już na trzecim odcinku odpadł J.-M. Latvala, który na 4 kilometrze oesu Mökkiperä uderzył w kamień, złamał prawy drążek kierowniczy, a po hopie Focus RS WRC wpadł do rowu i przekoziołkował.

Do siódmego odcinka specjalnego wszystkie wygrywał Sebastian Loeb, a za nim jak cień jechał Mikko Hirvonen. Ostatecznie łupem Fina zakończył się ósmy odcinek, co oznaczało przerwanie dominacji Francuza.

Jednak już następne wraz z superoesem zakończyły się ponownie sukcesem znakomicie dzisiaj dysponowanego Sebastiana Loeba. Od tez kończy pierwszy dzień z przewagą 14,4 sekundy nad Mikko Hirvonenem i 53,1 sekundy nad Hennigiem Solbergiem.

Dla polskich kibiców dobrą wiadomością jest znakomita postawa Michała Kościuszko – Suzuki Swift S1600, który po pierwszym dniu jest liderem klasyfikacji JWRC. Krakowianin ma 4,9 sekundy przewagi nad Czechem Martinem Prokopem, który jedzie Citroenem C2 S1600.

- To był długi i bardzo męczący dzień - powiedział Michał Kościuszko

Nasze Suzuki Swift Super 1600 spisywało się dziś rewelacyjnie. Nie mieliśmy absolutnie żadnych problemów technicznych, a wizyty w serwisie sprowadzały się tylko do rutynowych przeglądów auta. W takiej sytuacji mogliśmy w stu procentach skoncentrować się na ściganiu. Jechaliśmy dziś szybko i bezbłędnie, cały czas czystym torem, bez najmniejszych przygód. Tylko w ten sposób można walczyć o zwycięstwo w Finlandii.

Nasz samochód dobrze spisuje się w trudnych warunkach - koleinach czy na rozkopanej nawierzchni. Dziś wykorzystywaliśmy to na oesach przejeżdżanych dwukrotnie. Plan na jutro zakłada utrzymanie dzisiejszego tempa.

Przygodę przeżył na siódmym odcinku specjalnym austriacki kierowca Andreas Aigner, który po jednym z zakrętów wylądował Mistubishi Lancerem Evo IX w jeziorze. Na całe szczęście załodze nic sie nie stało. Natomiast w klasyfikacji PCWRC prowadzi Fin Juha Salo, który o 8,7 sekundy wyprzedza swojego rodaka Juho Hänninena. Obaj jadą samochodamiMitsubishi Lancer Evo IX.

Powiedzieli:

Sebastien Loeb: Zdecydowałem, że utrzymam się na czele. Zobaczymy jutro. Mikko jest bardzo szybki i będzie trudno powiększyć przewagę.

Mikko Hirvonen: Zobaczymy jutro, będzie bardzo długi dzień. Dzisiaj szybciej się jechać nie dało.

Jutro kierowcy będą mieli do pokonania kolejnych 10 odcinków specjalnych o łącznej długości prawie 170 kilometrów.

Rajd Finlandii 2008 – klasyfikacja po I dniu (11.OS): MiejsceKierowca (Auto)Czas/ strata1.Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC) 1:04:57.9 godz. 2.Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RSWRC)+14,4 sek.3.Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RSWRC)+53,1 sek.4.Gianluigi Galli i Giovanni Bernacchini (Ford Focus RS WRC 07)+56,2 sek.5.Dani Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC)+1:05,4 min.6.Petter Solberg i Philip Mills (Subaru ImprezaWRC 08)+1:37,8 min.7.Chris Atkinson i Stephane Prevot (Subaru Impreza WRC)+1:41,1 min.8.Per-Gunnar Andersson i Jonas Andersson (Suzuki SX4 WRC)+2:20,4 min.9.Matti Rantanen i Jan Lönegren (Ford Focus WRC)+2:26,6 min.10.Toni Gardemeister i Tuominen (Suzuki SX4 WRC)2:27,2 min.

Fot. Rallyworld@Willy Weyens