W rajdzie wystartuje Michał Kościuszko (Skoda Fabia S2000).

W klasyfikacji SWRC Kościuszko jest na 6. miejscu z dorobkiem 48 pkt. Prowadzi Czech Martin Prokop (Ford Fiesta), który w sezonie 2009 triumfował w JWRC, gdy Kościuszko uplasował się na drugiej pozycji.

Od 1973 roku francuską rundą rajdowych mistrzostw świata był Rajd Korsyki, uważany przez kierowców za jeden z najtrudniejszych w sezonie. Impreza na Korsyce nazywana "Rajdem 10 tysięcy zakrętów" po raz ostatni została rozegrana w 2008 roku, w sezonie 2009 we Francji nie przeprowadzono żadnej imprezy zaliczanej do mistrzostw świata. Jesienią ubiegłego roku Automobilklub Francji zdecydował o przeniesieniu eliminacji mistrzostw świata z Korsyki do Alzacji. Miejsce Tour de Corse zajął w kalendarzu mistrzostw Rallye de France - Rallye d'Alsace.

Bazą i punktem startu będzie Strasburg, a pierwszy park serwisowy zlokalizowano w Miluzie. Trasa rajdu ma sumie 1272 km, w tym 355,6 km to odcinki specjalne. Zaplanowano 20 asfaltowych oesów. Najdłuższy, Pays d'Ormont ma 34,4 km, najkrótszy - superoes Haguenau - 4,2 km.

35-tysięczne Haguenau, położone 30 km na południe od Strasburga, to rodzinne miasto sześciokrotnego mistrza świata Sebastiena Loeba (Citroen C4 WRC). W niedzielę 3 października właśnie w Haguenau dwa razy będzie rozegrany superoes o długości 4,2 km.

W klasyfikacji generalnej mistrzostw świata liderem jest Loeb, który pewnie zmierza po siódmy tytuł mistrzowski. Z dziesięciu dotychczas rozegranych rajdów Loeb wygrał pięć i zgromadził 201 pkt. Drugie miejsce zajmuje jego partner z zespołu Citroena - Sebastien Ogier z dorobkiem 158 pkt, a na trzeciej pozycji jest Fin Jari-Matti Latvala (Ford Focus WRC) 132 pkt. Wicemistrz świata w sezonie 2009 Fin Mikko Hirvonen (Ford Focus WRC) jest szósty mając 94 pkt.

Loeb nie kryje, że w Rajdzie Francji bardzo liczy na zwycięstwo, tym bardziej, że będzie jechał "u siebie". Nawierzchnie wszystkich OS-ów są asfaltowe, odcinki są szybkie, wymagające technicznej jazdy.

W piątek i w sobotę kierowcy będą mieli do pokonania po 8 odcinków specjalnych, a w niedzielę cztery.

Klasyfikacja MŚ (po 10 z 13 eliminacjach):

1. Sebastien Loeb (Francja/Citreon C4) 201 pkt

2. Sebastien Ogier (Francja/Citreon C4) 158

3. Jari-Matti Latvala (Finlandia/Ford Focus) 132

4. Petter Solberg (Norwegia/Citroen C4) 118

5. Dani Sordo (Hiszpania/Citroen C4) 107

6. Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Focus) 94

Klasyfikacja konstruktorów:

1. Citroen Racing 345 pkt

2. Ford 250

3. Citroen Junior Team 183