Citroën Sport reprezentować będą dwa Citroëny C4 WRC z załogami Sébastien Loeb i Daniel Elena orazDani Sordo i Marc Martí.

W ubiegłym roku organizatorzy postanowili zlokalizować bazę tej historycznej rundy w Atenach. Tym razem będzie podobnie, choć rajd rozlokuje się nie na stadionie olimpijskim, lecz w ośrodku jazdy konnej, zbudowanym na igrzyska w 2004 r. Kolejną nowością będzie trasa rajdu, w tym sto kilometrów nowych odcinków specjalnych.

Pierwszy i trzeci etap wytyczono na północny wschód od Aten. Drugi, najdłuższy, odbędzie się w okolicach Loutraki, gdzie znajdować się będą dwa wysunięte punkty serwisowe. Kulminacją sobotniego programu będą dwa przejazdy długiego, liczącego 48,88 km odcinka specjalnego „Agii Theodori” (OS10/14). Sądząc po tym, jak trudne są greckie drogi, będzie to ciężki tor przeszkód.

O swoistym charakterze Rajdu Akropolu decyduje szczególnie nawierzchnia.

- To naprawdę duże wyzwanie - mówi Xavier Mestelan-Pinon, Dyrektor Techniczny Citroën Sport. Na Sardynii zdobyliśmy już pierwsze doświadczenia, jednak C4 znowu czeka trudny test w terenie, gdzie występują wysokie temperatury i trasy bardzo wyniszczające auta. Nawierzchnia jest bardzo twarda, a zawieszenie bez przerwy ugina się na kamieniach, którymi usiane są drogi. Tutaj najważniejszą rolę odegra niezawodność samochodów. Nie bez znaczenia są też przepisy regulaminu: samochód Sébastiena po nieukończonym rajdzie Sardynii dostanie nowy silnik i zawieszenie, natomiast dla Daniego będzie to trzeci rajd na tym samym silniku i drugi z tym samym podwoziem. W tak trudnym terenie jest to dla nas źródłem dodatkowej niepewności i presji, które musimy pokonać.”

Jak dotychczas Rajd Akropolu nie był dla Citroëna zbyt pomyślny (jedna wygrana na pięć startów).

- Być może właśnie edycja 2007 pozwoli nam poprawić tę statystykę - sugeruje Guy Fréquelin. W ubiegłych latach na pewno nie byliśmy przygotowani na ten rodzaj terenu tak dobrze, jak na inne. Mam nadzieję, że Citroën C4 WRC to broń, którą wykorzystamy, by odwrócić tę tendencję. Z drugiej strony, w Grecji zawsze dużą rolę odgrywa czynnik szczęścia. Liczę na to, że tym razem będzie nam ono sprzyjało.

- Żeby zanotować dobry wynik na Akropolu, trzeba mieć trochę szczęścia - potwierdza Sébastien Loeb. Trasa jest zróżnicowana, a profil odcinków specjalnych często bardzo ciekawy. Natomiast nawierzchnia bywa tak zniszczona, że zawody zamieniają się w loterię. Najtrudniej jest na szybkich fragmentach – tam najbardziej narażone są opony.”Daniel Elena, podzielając tę opinię, z ironią kwituje taktykę na najdłuższy oes rajdu: „Jak najpóźniej przebić koło!.

Dani Sordo podchodzi do ostatniej rundy przed wakacjami z ostrożnością.

- Jazda w takie upały jest zawsze trudna - mówi. W Grecji cierpi wszystko: załoga, samochód, opony… Chcąc dojechać samochodem w jednym kawałku należy znaleźć odpowiedni kompromis. W tym roku jest sporo nowych odcinków. Mi to odpowiada, ale staram się nie przesadzać z entuzjazmem.

Cel wyznaczony przez Guy'a Fréquelina na nadchodzący rajd brzmi prosto: walczyć o wygraną!

- Z naszymi pozycjami w obu klasyfikacjach nie możemy stawiać sobie celów niższych niż zwycięstwo - wyjaśnia szef zespołu. Niepowodzenie na Sardynii pokazuje, że to samo może przytrafić się najlepszym. Rywale też mogą popełnić błąd albo mieć pecha. Naszym zadaniem jest dobrze rozegrać Akropol, by nie zaprzepaścić szans przed rozpoczęciem drugiej części sezonu.

Ciekawostki

* Citroën ma na swoim koncie jedno zwycięstwo w Rajdzie Akropolu, odniesione w 2005 r. (Sébastien Loeb i Daniel Elena, Xsara WRC);

* Sébastien Loeb i Daniel Elena uczestniczyli do tej pory w sześciu edycjach Rajdu Akropolu, w tym pięć razy Citroënem Xsara: w latach 2006 (miejsce 2.), 2005 (1.), 2004 (2.), 2003 (n.u.), 2002 (7.) i raz - w 2001 r., Citroënem Saxo (1. miejsce w klasie Super 1600);

* Dani Sordo ma za sobą dwa starty w Grecji: w roku 2006 (Citroën Xsara/Marc Martí; 6. miejsce) i 2005 (Citroën C2 S1600 - Oriol Julià; n.u.);

* Marc Martí wziął udział w Rajdzie Akropolu już 6 razy: w latach 2006 (Dani Sordo - Citroën Xsara; 6. miejsce), 2005 (Carlos Sainz - Citroën Xsara WRC; 3), 2004 (Carlos Sainz - Citroën Xsara WRC; 19.), 2003 (Carlos Sainz - Citroën Xsara WRC; 2.), 1998 (Oriol Gomez - Ibiza 16V Evo 2; 16 w klas. gen.; 2. w klasie A7), 1997 (Oriol Gomez - Ibiza 16V; 15. w klas. gen.; 1. w klasie A7);

* Xsarą WRC, wystawioną przez zespół OMV Kronos Citroën World Rally Team, wystartuje załoga Manfred Stohl i Ilka Minor.