Pierwszy dzień zmagań to dwie pętle przedzielone Superoesem. Początkowo etap miał zakończyć odcinek o nazwie Imittos 1, ale jak już informowaliśmy - został on odwołany.

Rajd Grecji to bardzo trudna impreza. Na uszkodzenia narażone są samochody, bowiem na drodze leżą różnej wielkości kamienie.

W trudnej sytuacji podczas pierwszej pętli będą szczególnie Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC 06), którzy jako liderzy klasyfikacji "przecierać" będą trasę. Fiński kierowca bardzo optymistycznie wypowiadał się na temat swoich sans na sukces w zawodach. Prawdą jest, że pod Akropolem zespół Forda zawsze spisywał się doskonale. Ale Marcus wcale nie będzie miał łatwo - trasa "leży" także jego koledze z teamu, Mikko Hirvonenowi.

Załoga Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen wygrała odcinek testowy, co ich bardzo ucieszyło. Mikko także mówi o zwycięstwie i jak się wydaje ma spore szanse na świetny występ.

Oczywiście najgroźniejszymi rywalami Marcussa i Mikko będą Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC). W zespole francuskim trwa pełna mobilizacja: wiadomo, że brak wyniku może poważnie zmiejszyć szanse teamu na sukces w klasyfikacji Producentów. A Daniel Sordo i Marc Marti w drugim C4 od faworytów w tych zawodach nie należą...

Szanse na zwycięstwo mają także Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC 2007). Norwegom się ostatno nie najlepiej wiedzie, ale w samochodzie Subaru tkwią spore rezerwy.

O miejsca w "dziesiątce" powinni walczyć także: Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06), Chris Atkinson i Glenn MacNeall (Subaru Impreza WRC 2007), Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus RS WRC 06), Manfred Stohl i Ilka Minor (Citroën Xsara WRC) oraz Matthew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC 06).

Harmonogram pierwszego etapu (106,22 kilometrów odcinków specjalnych): OS 2 (Schimatari 1 - 11,57 km): godz. 8.13;OS 3 (Thiva 1 - 23,76 km): godz. 9.01;OS 4 Agia Sotira 1 - 15,20 km): godz. 10.17;OS 5 (Olympic Properties, Markopoulo 1 - 5,16 km): godz. 11.40;OS 6 (Schimatari 2 - 11,57 km): godz. 13.55;OS 7 (Thiva 2 - 23,76 km): godz. 14.43;OS 8 (Agia Sotira 2 - 15,20 km): godz. 15.59.

Zawodnicy są już na starcie do drugiego odcibka specjalnego - pierwszej prby w dniu dzisiejszym.

ZACZYNAMY

Drugi odcinek specjalny (11,57 km)

Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC 06) zostali nowym i liderami. Finowie przejechali trasę odcinka Schimatari 1 bardzo szybko, mimo, że teoretycznie mieli najgorsze warunki drogowe. Dwie sekundy za nimi uplasowali się Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinenw bliźniaczym Fordzie, trzeci byli - Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC 2007).Dość pechowo rozpoczęli Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC), którzy stracili 11,9 sekundy (obracali się).

Wyniki pierwszej próby w dniu dzisiejszym: Marcus Grönholm, Mikko Hirvonen (strata 2,0 sek.), Petter Solberg (4,6 sek.), Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus RS WRC 06 - 6,6 sek.), Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC - 7,0 sek.), Chris Atkinson i Glenn MacNeall (Subaru Impreza WRC 2007 - 9,3 sek.), Sébastien Loeb (11,9 sek.), b>Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06 - 12,1 sek.), Manfred Stohl i Ilka Minor (Citroën Xsara WRC - 18,4 sek.), Jan Kopecky i Filip Schovanek (Skoda Fabia WRC - 23,6 sek.).

Niezwykle pechowo rozpoczęli zmagania Leszek Kuzaj i Jarosław Baran (Subaru Impreza). Polska załoga (ostatnia - dwudziesta w klasie), straciła aż 3,42,0 sekundy, pozbawiając sie praktycznie już na wstępie możliwości odniesienia sukcesu. Polacy wypadli z drogi, dachowali, ale jadą dalej! W sporcie wszystko jest możliwe, stąd liczymy na dobrą jazdę Leszka i Jarka na dalszych odcinkach!

W PCWRC liderami zostali Patrik Flodin i Maria Andersson (Subaru Impreza - 33,3 sek.). Mark Higgins i Scott Martin (Mitsubishi Lancer Evo IX - 38,2 sek.) zajmują drugie, a Toshihiro Arai i Tony Sircombe (Subaru Impreza - 39,9 sek.) - trzecie miejsce. Leszek i Jarek tracą 3.42,0 minuty.

Trzeci odcinek specjalny (23,76 km)

Sébastien odzyskał swój rytm i na trzecim OS-ie, najdłuższym w pętli, wyprzedził Marcusa o 0,8 sekundy.

Widać jednak, że utrzymanie równego, szybkiego tempa będzie w Grecji bardzo trudne. Na początku bardzo pozytywnie zaskakuje Dani Sordo, który jak sam twierdzi, nie jest specjalistą od jazdy na takich nawierzchniach. Jednak presja wywarta przyjęciem od kolejnej rundy -Rajdu Finlandii - trzeciego zawodnika do zespołu, działa na młodego Hiszpana bardzo mobilizująco!

Stracił Mikkon Hirvonen, który w opinii wielu fachowców był kandydatem do zwycięstwa. Fin jednak często na początku zawodów jedzie dość asekuracyjnie. A pod Akropolem trzeba zachować rozsądek - łatwo o błąd i stratę szans, trzeba też oszczędzać samochód, aby w tych trudnych warunkach dojechał do mety...

Groźny może być Petter Solberg, który jak na razie foruje szybkie tempo. Norweg odrobił sporo do Marcusa - po trzeci próbach traci do niego zaledwie sekundę.

Jednak największą niespodziankę sprawił Chris Atkinson. Australijczyk został liderem rajdu, bowiem potrafił wyprzdzić Grönholma o 11,7 sekundy!

Wyniki: Chris Atkinson ,Petter Solberg (7,9 sek.), Sébastien Loeb (10,9 sek.), Marcus Grönholm (11,7 sek.), Dani Sordo (12,0 sek.), Mikko Hirvonen (12,9 sek.), Henning Solberg (12,9 sek.), Jan Kopecky (22,4 sek.), Manfred Stohl (26,5 sek.), Francois Duval i Jean Francois Elst (Skoda Fabia WRC - 30,8 sek.)... Jari-Matti Latvala (32,6 sek.).

Po trzech odcinkach specjalnych: 1. Chris Atkinson; 2. Marcus Grönholm (strata 0,3 sek.); 3. Petter Solberg (1,3 sek.); 4. Mikko Hirvonen (3,3 sek.); 5. Daniel Sordo (7,9 sek.); 6. Sébastien Loeb (11,5 sek.); 7. Henning Solberg (17,6 sek.); 8. Jari-Matti Latvala (30,1 sek.); 9. Manfred Stohl (39,0 sek.); 10. Jan Kopecky (50,5 sek.).

W PCWRC zmiana liderów. Wygrali Andreas Aigner i Klaus Wicha (Mitsubishi Lancer Evo IX - 1.03,7 min.), i ze stratą 1.44,2 minuty objęli prowadzenie. Drugi jest Toshihiro Arai (1.48,0 min.), a trzeci - Juho Hanninen i Mikko Markkula (Mitsubishi Lancer Evo IX - 1.50,8 min.).

Leszek Kuzaj ukończył odcinek ze stratą 1.29,2 minuty (dziewiąte miejsce w klasie) i w klasyfikacji jest nadal daleko (5.13,7 min.).

Czwarty odcinek specjalny

Wszyscy zawodnicy zgodnie twierdzą, że trasa jest śliska i trzba bardzo uważąć, bo chwilami nie ma zupełnie przyczepności.

Atkinson jedzie jak nawiedzony, traci natomiast Marcus Grönholm. Lider po dwóch odcinkach jest obecnie dopiero czwarty w klasyfikacji, za dwoma kierowcami Subaru i kolega z zespołu - Hirvonenem. Loeb wciąz spokojnie, ale jego strata nie jest duża i znając Francuza - w każdej chwili jest zdolny mocno przyspieszyć!

Nadal świetnie spisuje się Dani Sordo.

Jak się wydaje, większość zawodników wciąż traktuje pierwszą pętlę jako rozgrzewkę, badając drogę. Po zmianie opon na strefie serwisowej, drugi przewjazd odcinków może przynieść znaczne zmiany w szybkości ich pokonywania.

Wyniki OS-u: Atkinson, Hirvonen (2,4 sek.), Petter Solberg (3,4 sek.), Sordo (4,6 sek.), Loeb (6,7 sek.), Henning Solberg (7,6 sek.), Grönholm (8,4 sek.), Latvala (8,8 sek.), Luis Perez Companc i Jose Maria Volta (Ford Focus RS WRC 06 - 16,4 sek.), Stohl (29,0 sek.).

Wycofali się Francois Duval i Jean Francois Elst na skutek defektu silnika w Dkodzie Fabii WRC.

Po czterech odcinkach specjalnych: 1. Chris Atkinson; 2. Petter Solberg (4,7 sek.); 3. Mikko Hirvonen (5,7 sek.); 4. Marcus Grönholm (8,7 sek.); 3. 5. Daniel Sordo (12,5 sek.); 6. Sébastien Loeb (18,2 sek.); 7. Henning Solberg (25,2 sek.); 8. Jari-Matti Latvala (38,9 sek.); 9. Manfred Stohl (55,5 sek.); 10. Jan Kopecky (1.25,5 min.).

Leszek Kuzaj był gorszy od Chrisa o 1.23,7 minuty i w klasie zajął dziewiąte miejsce. Po czterech odcinkach jest szesnasty w klasie i trzydziesty dziewiaty w "generalce" (8.16,0 min.).

Piąty odcinek specjalny (5,16 km)

Znów podwójne zwycięstwo odnieśli kierowcy Subaru, Tym razem szybszy był Petter, który wyprzedził Chrisa o 0,8 sekundy. Stracili obaj kierowcy Forda - więcej Marcus, bo aż 5,1 sekundy.

Superpóba dość niespodziewanie okazała sie wymagająca...

Wyniki: Petter Solberg, Chris Atkinson (0,8 sek.), Jari_matti Latvala (1,2 sek.), Sébastien Loeb (1,3 sek.), Mikko Hirvonen (3,4 sek.), Henning Solberg (3,4 sek.), Daniel Sordo (3,6 sek.), Marcus Grönholm (5,1 sek.), Jan Kopecky (5,3 sek.), Stohl (5,3 sek.).

Po pięciu odcinkach specjalnych: 1. Chris Atkinson; 2. Petter Solberg (3,9 sek.); 3. Mikko Hirvonen (8,3 sek.); 4. Marcus Grönholm (13,0 sek.); 5. Daniel Sordo (15,3 sek.); 6. Sébastien Loeb (18,7sek.); 7. Henning Solberg (27,8 sek.); 8. Jari-Matti Latvala (39,3 sek.); 9. Manfred Stohl (1.01,2 min.); 10. Luis Perez Companc (1.16,3 min.); 11. Jan Kopecky (1.30,0 min.).

W PCWRC zwyciężył lider Andreas Aigner (9,7 sek.) przed Juho Hanninenem (12,4 sek.). Leszek Kuzaj zajął ósme miejsce w klasie (15,9 sek.).

Po pięciu odcinkach prowadzi Andreas Aigner (2.55,0 min.) przed Juho Hanninenem (3.14,8 min.) orazMartinem Rauamem i Kristo Kraagiem (Mitsubishi Lencer Evo IX - 3.46,9 min.). Leszek Kuzaj i Jarek Baran są na 36. miejscu w klasyfikacji generalnej (6.52,5 min) i szesnastym w klasie (3.57,5 min.).

Obecnie załogi zjeżdżają do parku serwisowego.

Tak podsumowali piątą próbę:

Mikko Hirvonen: Fajny OS, ale śliski...Marcus Grönholm: Bardzo śliski odcinek.Trudno jest jechać jako pierwsza załoga...Dani Sordo:: Nie lubię tego odcinka!Sébastien Loeb: Wszystko OK, nie mamy żadnych problemów.Petter Solberg: Trzeba uważa, żeby nie wypaść. Dużo luźnego szutru, ale poza tym wszystko w porządku. Trafiliśmy z oponami.Chris Atkinson: Jedzie mi się doskonale. Na razie jest dobrze, oby tak dalej. Bardzo Sliski był ten OS...

Zawodnicy stoją na PKC przed odcinkiem numer sześć

Szósty odcinek specjalny (11,57 km)

Na wąskich partiach próby - podobnie jak rano, Marcus Grönholm nie miał sobie równych. Ciekawe tylko, czy jak poprzednio nie przegrzał klocków hamulcowych, co miało wpływ na wyniki na następnych odcinkach...

Marcus bradzo dużo odrobił, awansował też na trzecie miejsce w klasyfikacji. Prowadzenie utrzymał Chris przed Petterem. Zdecydowanie szybciej pojechał Loeb - kierowcy Citroëna zdecydowali się na zmianę ogumienia. Właśnie optymalne opony przyniosły sukces Subaru podczas pierwszej pętli. Sébastien wyprzedził Daniego. Odcinek pojechał aż o piętnaście sekund szybciej niż poprzednio (Marcus tylko o 7,5 sekundy szybciej...).

Jedno jest pewne - wszystko zaczyna się jakby od początku - w czołówce zrobiło się znów bardzo "tłoczno", a różnice są minimalne...

Wyniki próby: Marcus Grönholm, Sébastien Loeb (4,4 sek.), Mikko Hirvonen (6,3 sek.), Jari-Matti Latvala (7,2 sek.), Petter Solberg (8,0 sek.), Dani Sordo (8,8 sek.), Chris Atkinson (8,8 sek.), Henning Solberg (13,7 sek.), Jan Kopecky (20,0 sek.).

Po sześciu odcinkach specjalnych: 1. Chris Atkinson; 2. Petter Solberg (3,1 sek.); 3. Marcus Grönholm (4,2 sek.); 4. Mikko Hirvonen (5,8 sek.); 5. Sébastien Loeb (14,3 sek.); 6. Daniel Sordo (15,3 sek.); 7. Henning Solberg (32,7 sek.); 8. Jari-Matti Latvala (37,7 sek.); 9. Manfred Stohl (1.12,7 min.); 10. Luis Perez Companc (1.39,4 min.); 11. Jan Kopecky (1.41,2 min.).

W PCWRC znów wygrał Andreas Aigner (43,1 sek.) przed Juho Hanninenem (44,9 sek.). W klasyfikacji nie zaszły zmiany. Leszek Kuzaj stracił 1.04,6 min. i od Atkinsona jest gorszy o 7.48,3 minuty.

Siódmy odcinek specjalny (23,76 km)

Odżyły nadzieje fanów Marcusa Grönholma na jego zwycięstwo w zawodach - Fin podczas drugiego przejazdu najdłuższego odcinka pętli poprawił swój wynik o 37,4 sekundy! Zdecydowanie szybszy od własnego wyniku był też Sébastien Loeb, który zjechal na mete tuż za Marcusem. Francuz tym samym awansował w klasyfikacji przed Mikko Hirvonena.

Obserwatorzy przecierali oczy ze zdumienia, gdu metę osiagnął Dani Sordo: Hiszpan bowiem uzyskał lepszy czas od Grönholma! Ten ostatni przeskoczył Pettera Solberga, choć Norweg także poprawił się w stosunku do rana.

Wszyscy na mecie odcinka oczekiwali na Chrisa Atkinsona, który relelacyjnue pojechał ta próbę wcześniej. Niestety tym razem Australijczyk miał problemy, stracił ponad jedenaście sekund i w klasyfikacji spadł na trzecie miejsce.

Czołówka klasyfikacji "przewróciła się": na pierwsze miejsce powrócił Marcus Grönholm, a Hirvonen jest dopiero szósty. Załogi dzielą jednak ułamki sekund.

Wyniki przedostatniej próby pierwszego etapu: Dani Sordo, Marcus Grönholm (0,1 sek.), Sébastien Loeb (0,8 sek.), Petter Solberg (5,8 sek.), Mikko Hirvonen (9,6 sek.), Chris Atkinson (11,7 sek.), Henning Solberg (11,8 sek.), Jari-Matti Latvala (14,4 sek.), Manfred Dtohl (24,0 sek.), Jan Kopecky (30,7 sek.).

Po siedmiu odcinkach specjalnych: 3. Marcus Grönholm; 2. Petter Solberg (4,6 sek.); 3. Chris Atkinson (7,4 sek.); 4. Sébastien Loeb (10,8 sek.); 5. Daniel Sordo (11,0 sek.); 6. Mikko Hirvonen (11,1 sek.); 7. Henning Solberg (40,2 sek.); 8. Jari-Matti Latvala (47,8 sek.); 9. Manfred Stohl (1.32,4 min.); 10. Jan Kopecky (2.07,6 min.).

W PCWRC ostry atak przeprowadził Juho Hanninen (42,7 sek.). Jego tempa nie potrafił wytrzymać nikt - drugi na mecie, Mark Higgins stracił aż 29,3 sekundy (1.16,0 min.). Dotychczasowy lider, Andreas Aigner (1.23,4 min) był czwarty. Po weryfikacji wynbików okazało się, że Hanninenowi nie została dopisana munuta - tak więc jego czas wyniósł 1.42,7 min.

W klasyfikacji prowadzi Andreas Aigner (4.28,4 min.) przed Toshihiro Araiem (4.57,3 min.) oraz Juho Hanninen (5.29,3 min.)

Leszek Kuzaj i Jarek Baran (1.47,3 min.) jadą własnym tempem, a ich strata wynosi 9.31,3 minuty. Polacy zajmują czternaste miejsce w klasie.

Ósmy odcinek specjalny (15,2 km)

W czołówce znów zmiany. Hirvonen nadrobił do Grönholma i wyprzdził Sordo. Marcus stracił do Loeba, ale nadrobił nad Petterem Solbergiem. Pierwszy swój odcinek specjalny w tym rajdzie wygrał Sébastien Loeb.

Wyniki: Sébastien Loeb, Nikko Hirvonen (0,3 sek.), Daniel Sordo (0,8 sek.), Marcus Grönholm (1,1 sek.), Jari-Matti Latvala (1,6 sek.), Chris Atkinson (2,7 sek.), Petter Solberg (4,8 sek.), Henning Solberg (6,1 sek.), Manfred Stohl (14,6 sek.), Matthew Wilson (26,6 sek.), Jan Kopecky (30,1 sek.).

Dziewiąty odcinek specjalny został odwołany - decyzja zapadła wcześniej.

Sytuacja w rajdzie po pierwszym etapie jest niezwykle ciekawa. Dla lidera, Marcusa Grönholma najważniejsze jest, jak jedzie Sébastien Loeb. Francuz z OS-u na OS wyraźnie się rozkręcał i na drugiej pętli, na odpowiedznich oponach, zmniejszył swoją stratę do Fina. Obaj "wielcy" nie daja odczuć, że obawiają się kierowców w Subaru - Petter i Chris udowodnili co prawda, że potrafią jechać niezwykle szybko, ale wraźnie brakuje im regularności.

W czołówce różnice są niewielkie i - jak się wydaje - tak będzie jeszcze dość długo. Jutro co prawda Marcus i Sébastien będa w nieco lepszej sytuacji (to nie oni będą jechali pierwsi), ale rywale bez wątpienia nie zrezygnują. Rajd Grecji jest "imprezą drobnych błędów" - kto ich popełni mniej, a przy tym będzie miał trochę szczęścia - ten wygra!

W PCWRC zmiany: prowadzący Andreas Aigner stracił aż 4.17,9 minuty i spadł na dalsze miejsce. Nowum liderem został Toshihiro Arai (6.11,3 min.) oraz zwycięzca ostatniej próby, Juho Hanninenem (6.38,0 min.) oraz Gabrielem Pozzo i Danielem Stillo (Mitsubishi Lancer Evo IX - 7.43,2 minuty).

Leszek Kuzaj i Jarosław Baran zameldowali się na mecie ósmej próby, tracąc do liderów 1.35,6 minuty.

WYNIKI RAJDU GRECJI PO PIERWSZYM DNIU

Nr startowyKierowca (Auto) Czas1. Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC 06) 1:19.16,0 godz.2. Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC)strata 8,3 sek.3. Chris Atkinson i Glenn Macneall (Subaru Impreza WRC 2007) 9,0 sek.4. Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC) 9,7 sek.5. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 06)10,3 sek.6. Daniel Sordo i Marti Marc (Citroën C4)10,7 sek.7. Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06)45,2 sek.8. Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila (Ford Focus RS WRC 06)48,3 sek.9. Manfred Stohl i Ilka Minor (Citroën Xsara WRC) 1.45,9 min.10. Jan Kopecky i Filip Schovanek (Dkoada Fabia WRC) 2.36,6 min.31. Leszek Kuzaj i Jarek Baran (Subaru Impreza)11.05,8 min.

WYNIKI RAJDU GRECJI W KLASIE PCWRC (I ETAPIE)

MiejsceKierowca (Auto) Czas1. Toshihiro Arai i Tony Sircombe (Subaru Impreza) 1.:25.27,3 godz.TD>2. Juho Hanninen i Mikko Markkula (Mitsubishi Lancer Evo IX) 26,7 sek.3. Gabriel Pozzo i Daniel Stillo (Mitsubishi Lancer Evo IX) 1.31,9 min.4. Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo IX)2.00,8 min.5. Simone Campedelli i Danilo Fappani (Mitsubishi Lancer Evo IX) 2.34,5 min.6. Andrej Jereb - Miran Kacin (Mitsubishi Lancer Evo IX)2.39,7 min. 7.Loris Baldacci i Silvio Stefanelli (Subaru Impreza) 2.51,3 min. 8. Andreas Aigner i Klaus Wicha (Mitsubishi Lancer Evo IX)2.53,9 min.9. Nasser Al-Attiyah i Chris Patterson (Subaru Impreza)3.50,2 min.10.Takuma Kamada i Naoki Kase (Subaru Impreza) 4.16,1 min. 13.Leszek Kuzaj i Jarosław Baran (Subaru Impreza WRX STi))4.54,5 min.

................................................................................................................

UWAGA:

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!