Na trudnych greckich odcinkach specjalnych pojawią się cztery Citroëny C4 WRC: dwa fabryczne, wystawione przez Citroën Total dla załóg Sébastien Loeb i Daniel Elena oraz Dani Sordo i Marc Martí, a obok nich dwa przygotowane przez PH-Sport i korzystające ze wsparcia technicznego Citroën Technologies, z załogami Urmo Aava i Kuldar Sikk oraz Conrad Rautenbach i David Senior.

Rajd Akropolu, jedna z najpoważniejszych rund sezonu, zawdzięcza swoją legendę trudności tras i warunków, w jakich się odbywa. W Grecji samochody i załogi zawsze wystawione są na ciężką próbę. W tym roku czeka je 20 odcinków specjalnych i aż 339 km jazdy na czas, na pewno więc rajd okaże się godny swojej reputacji.

Rozegrany zostanie na północ i zachód od Aten, z pewnymi modyfikacjami w stosunku do lat ubiegłych. Start 55 edycji znowu, jak w dawnych latach, usytuowano u stóp wzgórza, któremu „Acropolis Rally” zawdzięcza swoją nazwę. W ten sposób bożyszcza sportu samochodowego otrą się, być może, o mitycznych bogów Starożytnej Grecji.

- Jak dotychczas, Akropol nie był dla nas szczególnie łaskawy – mówi Xavier Mestelan-Pinon, dyrektor techniczny zespołu Citroën Sport.. Rajd odbywa się w skrajnie trudnym terenie. Trzeba podejść do niego z pokorą, więc tym razem nie pozwolimy sobie na śmiałe zapowiedzi przedstartowe. Musimy liczyć się z wieloma przeszkodami: mocne słońce, wysoka temperatura, duże prędkości, pył. Ta mieszanka bywa zabójcza dla zawieszeń i dla opon, narażonych na wstrząsy i uderzenia. Przygotowania do rajdu odbyliśmy w kwietniu, w Grecji, w okolicach Livadii. Jak w każdym rajdzie, wykorzystamy efekty naszych najnowszych prac rozwojowych. Mamy nadzieję, że dzięki temu będzie nas stać na walkę o czołowe miejsca.

To ostatnie zdanie podzielają w pełni Sébastien Loeb i Daniel Elena, którzy nie zamierzają pozostać długo przy wyniku 40 rajdowych zwycięstw w Mistrzostwach Świata.

- Lubię okrągłe liczby, ale wolałbym, by sukcesów nadal przybywało - twierdzi obrońca tytułu. Będzie to potwierdzało naszą konkurencyjność i zbliży nas do prowadzenia w klasyfikacji. Na Sardynii odrobiliśmy część dystansu dzielącego nas od pozycji liderów. Akropol to dobra okazja, by nadal zmniejszać tę różnicę. Ale nie jest to mój ulubiony rajd. Drogi są w tak złym stanie, że jazda jest bardzo niszcząca dla samochodów, a ja tego nie lubię. Tegoroczna edycja może się okazać loterią: mówię to w kontekście wprowadzenia zakazu stosowania opon z musem zalepiającym przebicia. Z drugiej strony, na Sardynii przekonaliśmy się, że opony Pirelli Scorpion Hard dobrze znoszą trudy rajdu. Miejmy nadzieję, że w Grecji się to potwierdzi. Naszym celem będzie oczywiście zajęcie pierwszego miejsca.

Dani Sordo i Marc Martí też zadają sobie pytanie o zachowanie opon.

- Żeby uzyskać tu dobry wynik, trzeba wyjść obronną ręką z problemu przebijania opon albo wykazać się wielką sprawnością w razie koniecznej zmiany koła na trasie – komentuje Sordo. W pierwszym etapie na naszą korzyść przemawiać będzie piąta pozycja startowa. Postaram się ją wykorzystać i zyskać nad moimi rywalami przewagę wystarczającą, aby nie martwić się później problemami z odkurzaniem trasy, które poważnie wpłynęły na nasze czasy na Sardynii. W ubiegłym roku czułem się doskonale na greckich oesach za kierownicą C4. Liczę na to, że tym razem będzie tak samo. Akropol to runda, w której liczą się cierpliwość, wytrzymałość i łagodne traktowanie samochodu. Chciałbym zdobyć dobre miejsce, zarówno dla siebie, jak i dla zespołu.

Citroën w Grecji

Citroën zanotował do tej pory w rajdzie jedno zwycięstwo.

Sébastien Loeb i Daniel Elena: wezmą z nim udział po raz ósmy. Poprzednie starty: 2007 (C4 / 2 miejsce), 2006 (Xsara / 2 m.), 2005 (Xsara / 1 m.), 2004 (Xsara / 2 m.), 2003 (Xsara / nie ukończ.), 2002 (Xsara / 7 m.), 2001 (Saxo / 19 m. / 1 w klasie S1600).

Dani Sordo: czwarty start, wszystkie dotychczasowe wspólnie z M. Martí: 2007 (C4 / 24 m.), 2006 (Xsara / 6 m.), 2005 (Oriol Julià / C2 S1600/ nie ukończ.).

Marc Martí: ósmy start. Poprzednie: 2007 (Dani Sordo / C4 / 24 m.), 2006 (Dani Sordo /Xsara /6 m.), 2005 (Carlos Sainz /Xsara /3 m.), 2004 (Carlos Sainz / Xsara WRC / 19 m.), 2003 (Carlos Sainz / Xsara WRC / 2 m.), 1998 (Oriol Gomez /I biza 16V Evo 2 / 16 m.), 1997 (Oriol Gomez / Ibiza 16V / 15 m.).