Na mecie siódmej rundy serialu uznawanej za najtrudniejszy rajd w sezonie Finowie startujący Fordem Focus RS WRC osiągnęli ponad minutową przewagę nad drugą załogą. Drugi duet zespołu BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila stanął na najniższym stopniu podium, a zespół spod znaku „błękitnego owalu” zdobył w Grecji komplet punktów w klasyfikacji zespołów fabrycznych.

Ford prowadził w Grecji od startu do mety, wygrywając Rajd Akropolu po raz siódmy w ostatnich dziesięciu latach i odnosząc czterdzieste zwycięstwo dla firmy M-Sport, która jest partnerem Forda w programie startów w WRC. Dla dyrektora zespołu, Malcolma Wilsona kolejnym powodem do radości była wiadomość o nadaniu mu przez królową brytyjską Orderu Imperium Brytyjskiego.

Drugie z rzędu zwycięstwo Forda odbudowało nadzieje na walkę o mistrzostwo świata w obydwu klasyfikacjach. Wśród zespołów fabrycznych BP Ford Abu Dhabi World Rally Team zajmuje drugie miejsce ze stratą 15 punktów, a w klasyfikacji kierowców Hirvonen zmniejszył dystans do lidera do 7 punktów.

Pokryte kamieniami, szutrowe drogi na zachód od Aten i wysokie temperatury sięgające 36ºC sprawiły, że w tym roku impreza była nie mniej wyczerpująca, niż w latach ubiegłych.To była prawdziwa walka o przetrwanie na 15 odcinkach specjalnych o długości 341.01 km (dwa odcinki odwołano). Obydwa Fordy Focus RS WRC dzielnie zniosły trudy rajdu także dzięki rozważnej jeździe kierowców, którzy w tych bardzo trudnych warunkach musieli uważać, aby nie uszkodzić samochodu lub opon Pirelli Scorpion.

Latvala już na pierwszym OS-ie w piątek rano objął prowadzenie, ale na ostatniej próbie pierwszego dnia wypadł z drogi i spadł na jedenastą pozycję. Liderem został wtedy Hirvonen, ale to oznaczało, że w sobotę miał jechać jako pierwszy i czyścić drogę. Drugiego dnia rywale za plecami Fina walczyli i wykruszali się, a Hirvonen stopniowo zwiększał przewagę, podczas gdy Latvala awansował na trzecie miejsce. W niedzielę obydwaj kierowcy Forda jechali umiarkowanym tempem, którym dowieźli do mety wspaniały wynik.

„Pojechałem ten rajd bardzo rozważnie i mój plan zadziałał perfekcyjnie. Udało się uniknąć błędów, ani razu nie przebiłem opony” -powiedział 28-letni Hirvonen. „Wiedziałem, że jeśli ukończymy rajd bez problemów, zajmiemy wysokie miejsce i to był nasz cel. Kluczem do sukcesu było utrzymanie się na drodze i rozsądna jazda. Przez cały weekend samochód spisywał się doskonale, w szczególności na ostatnim OS-ie, który był bardzo dziurawy. Na szczęście miałem sporą przewagę, więc mogłem nieco zwolnić w końcówce rajdu.”

„Wróciliśmy do walki o mistrzostwo świata. Kolejne rajdy zapowiadają się bardzo ciekawie. Dwie najbliższe imprezy, w Polsce i w Finlandii, odbędą się na szybkich szutrowych trasach, które bardzo lubię”, dodał Hirvonen.

Latvala był bardzo zadowolony z awansu na podium.„Myślałem, że w piątek po południu straciłem szanse na dobry wynik. Nawet nie marzyłem o miejscu na podium, ale inni kierowcy popełniali błędy, albo nękały ich defekty. Pomogło mi to awansować na trzecie miejsce. W sobotę oszczędzałem opony i samochód, starałem się omijać większe kamienie. To przyniosło efekt. Rajd Akropolu wymaga naprawdę rozważnej jazdy. Osiągnąłem doskonały wynik, bardzo ważny zarówno dla mnie jak i dla zespołu” -powiedział 24-letni Fin.

Reprezentujący Abu Dhabi Khalid Al Qassimi i Michael Orr ukończyli rajd na szóstym miejscu. Jest to najlepszy wynik w karierze kierowcy ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Dyrektor zespołu BP Ford Abu Dhabi, Malcolm Wilson powiedział: „Mikko pojechał w mistrzowskim stylu. Gdy prowadził po pierwszym dniu, obawialiśmy się czy nie straci czasu czyszcząc drogę w sobotę, ale spisał się doskonale. Jari-Matti popełnił błąd, ale później pokazał się z najlepszej strony i perfekcyjnie wykorzystał błędy rywali. Po raz pierwszy rundę mistrzostw świata wygrał Ford Focus wyposażony w silnik zbudowany w całości w firmie M-Sport. To powód do dumy. Przed Rajdem Sardynii chyba nikt nie wierzył w nasze szanse, ale nie poddaliśmy się. Teraz znów liczymy się w walce o mistrzowskie tytuły.”

John Fleming, prezes i CEO Ford of Europe, który odebrał nagrodę dla najlepszego zespołu, powiedział: „Nie ma trudniejszej imprezy, niż Rajd Akropolu. Siedem zwycięstw w najtrudniejszym rajdzie WRC w ciągu 10 lat to fantastyczne osiągnięcie. Zajęliśmy dwa miejsca na podium, a w pierwszej szóstce znalazły się cztery Fordy Focus RS WRC. To kolejny dowód wytrzymałości, niezawodności i szybkości samochodu.”

Federico Villagra i José Diaz w Fordzie Focus RS WRC zespołu Munchi's zajęli czwarte miejsce, wyrównując swój najlepszy wynik w karierze. Matthew Wilson i Scott Martin oraz Henning Solberg i Cato Menkerud z zespołu Stobart ukończyli rajd dzięki systemowi SupeRally i zdobyli punkty do klasyfikacji zespołów fabrycznych. Wilson był czternasty, a Solberg zajął piętnaste miejsce.