Rajd Japonii będzie również 6 rundą rywalizacji Production Car (PCWRC). Samochody otwierające w Rajdzie Japonii, będą miały za zadanie przejechanie całej trasy rajdu, łącznie z odcinkami specjalnymi, przed wyruszającymi na trasę uczestnikami. Załogi tzw. „przecieraków” muszą skontrolować stan trasy oraz upewnić się, że wszystko na niej jest zgodne z wymogami rundy WRC. Mitsubishi Lancery Evolution X otrzymają numery 00 oraz 0 i wyruszą na odcinki odpowiednio 30 i 15 minut przed pierwszym zawodnikiem.

Lancery Evolution X wykorzystane w Rajdzie Japonii zostaną przygotowane zgodnie z regulaminem grupy N, ale będą także wyposażone w szereg rozwiązań przygotowanych wspólnie przez Motor Sport Division/ Technical Development Department oraz Ralliart Inc.

Jednym z takich rozwiązań będzie zintegrowana z karoserią klatka bezpieczeństwa, gwarantująca lepszą ochronę i wzmocnienie konstrukcji, oraz zapewniająca wyższą sztywność nadwozia, zdecydowanie wyższą niż w przypadku samochodu „cywilnego”.

Specjalnie zaprojektowane podzespoły zostały także wykorzystane w układzie napędowym oraz hamulcowym samochodu. Ich przygotowaniem zajął się Ralliart. Tam opracowana została także nowa skrzynia biegów.

Nadwozie Lancera Evolution X grupy N będzie wyposażone w akcesoria charakterystyczne dla wyczynowych samochodów, tak łatwe do rozpoznania przez rajdowych entuzjastów. Znajdą się tu zatem osłony silnika i podwozia, bezpieczny zbiornik paliwa, oraz pokaźne „chlapacze” za kołami.W kokpicie pojawi się wyposażenie niezbędne dla bezpieczeństwa załogi: pięciopunktowe pasy, kubełkowe fotele i wyczynowe koło kierownicy.

Jako samochody otwierające, Mitsubishi Lancery Evolution X zostaną wyposażone także w sygnały świetlne (koguty) i dźwiękowe (syreny), oraz głośniki pozwalające na komunikację załogi z osobami zgromadzonymi przy trasie rajdu.

Mitsubishi Lancer Evolution X niebawem rozpocznie proces homologacyjny dla samochodów grupy N, zgodny z zaleceniami FIA i zakończy go najprawdopodobniej latem przyszłego roku. W drugiej połowie 2008 r. pierwsze tego typu samochody pojawią się w regionalnych rozgrywkach rajdowych. Rejestracja w Japan Automobile Federation (JAF) nastąpi jeszcze w tym roku, pozwalając na starty tego samochodu w imprezach sankcjonowanych przez JAF.

Prace nad rozwojem oficjalnych samochodów otwierających trasę rajdu, mają ogromne znaczenie w szybkim przygotowaniu zaplecza komponentów dla przyszłych klientów. Udział w tej imprezie pozwoli także producentowi oraz specjalistom rajdowym, na techniczną ocenę potencjału tego samochodu.

Firmy Mitsubishi Motors i Ralliart są w pełni zaangażowane w zgromadzenie danych i know-how podczas imprez sportowych oraz ich późniejsze wykorzystanie w przygotowaniu i rozwoju modeli produkcyjnych.