Dani Sordo i Marc Martí, jadący Citroënem C4 WRC, ukończyli rajd na drugim miejscu, zdobywając dla zespołu Citroën Total osiem cennych punktów. Załoga Sébastien Loeb/Daniel Elena, która po niefortunnej sobotniej kolizji na odcinku dojazdowym w niedzielę wznowiła jazdę zgodnie z zasadą SupeRally, w imponującym stylu nadrabiała straty i zdołała wywalczyć dla Citroëna punkt w klasyfikacji Konstruktorów.

Znakomicie spisała się załoga Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, startująca Citroënem C2 S1600. Wygrali oni w wielkim stylu klasyfikację JWRC.

W trzecim dniu rajdu szanse na zwycięstwo miały trzy załogi, w tym Sordo i Martí, które przed ostatnim dniem rywalizacji dzieliło mniej niż 11 sekund różnicy.

- Wiedziałem, że kolejność pokonywania trasy nie przemawia na naszą korzyść – komentuje Hiszpan. Starałem się o tym nie myśleć i jechać tak szybko, jak to możliwe. Przyniosło to efekty, bo po pierwszej pętli moja strata do lidera wynosiła tylko 7,7 sekundy. W drugim przejeździe wszystko mogło się jeszcze wydarzyć.

Po półmetkowym serwisie Dani i Marc przystąpili do ataku.

- Naprawdę cisnąłem, ile się dało. Niestety, nie wystarczyło to do zwycięstwa – mówi Dani. Jestem jednak zadowolony z naszego występu, w trakcie którego dwukrotnie byliśmy liderami rajdu. Przez cały weekend czułem się za kierownicą naszego Citroëna C4 WRC znakomicie. Był to trudny rajd, chwilami nerwowy, ale ważny i wzbogacający nasze doświadczenie. Będę się dzięki niemu czuł lepiej przygotowany do następnych rund.

- Co za rajd! Na długo zapamiętamy pierwsze spotkanie z Jordanią – podsumowuje Olivier Quesnel. Szczęście i pech następowały tuż po sobie i zmieniały się tyle razy! Dzisiaj Dani i Marc, po wspaniałej walce, byli o krok od wygranej. Ogólny bilans nie jest dla nas zły. Oczywiście, nasi konkurenci zdobyli więcej punktów niż my, ale szybkość i niezawodność naszych samochodów oraz wyraźna przewaga Sébastiena Loeba na wielu odcinkach są obiecującą prognozą na resztę sezonu. Cieszę się także z tego, że załoga Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, startująca Citroënem C2 S1600, zwyciężyła w klasie Junior już drugi rajd z rzędu.

- Szczególnie interesujące było wypróbowanie zachowania opon Pirelli Scorpion na długim OS-ie – relacjonuje Mistrz Świata, Sébastien Loeb. Dzięki pomyślnemu biegowi zdarzeń udało nam się również zdobyć punkt dla zespołu Citroën. W klasyfikacji Kierowców mam teraz 5 punktów straty do lidera, ale to z pewnością nie jest różnica nie do odrobienia. Przed nami jeszcze długi sezon, a wielka skuteczność naszego C4 WRC daje mocne podstawy do optymizmu.

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia po problemach w pierwszym dniu, a dwóch następnych nie dali rywalom w JWRC żadnych szans. Wygrywali odcinek za odcinkiem, awansując w klasyfikacji. Ostatecznie zajęli z ogromna przewagą pierwsze miejsce w klasie i wysokie, jedenaste w klasyfikacji generalnej.

Sébastien 2 wyrasta na wielkiego następcę swojego imiennika i rodaka - Loeba!

Drugie miejsce w JWRC zajęli Shaun Gallagher i Michael Morissey (Citroën C2 R2).

Rajd w liczbach

Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:Etap 1: OS1: Dani Sordo (Citroën C4) i Petter Solberg (Subaru Impreza); OS2 i OS3: D. Sordo; OS4: Sébastien Loeb (Citroën C4); OS5: Jari-Matti Latvala (Ford Focus); OS6 i OS7: S. Loeb; OS8: Mikko Hirvonen (Ford Focus).Etap 2: OS9, OS10 i OS11: S. Loeb; OS12: D. Sordo; OS13: M. Hirvonen; OS14, OS15 i OS16: Gigi Galli (Ford Focus).Etap 3: OS17: M. Hirvonen; OS18 i OS19: S. Loeb; OS20: JM. Latvala; OS21: S. Loeb; OS22: M. Hirvonen.

Najskuteczniejsi: S. Loeb - 9 najlepszych czasów; D. Sordo - 4 (1 ex aequo); M. Hirvonen - 4; G. Galli - 3; JM. Latvala - 2; P. Solberg - 1 (1 ex aequo).

Kolejni liderzy rajdu: OS1: D. Sordo i P. Solberg; OS2 do OS8: D. Sordo; OS 9 – OS11 S. Loeb; OS13 do OS 15: J. - M. Latvala; OS16: D. Sordo; OS17: J. - M. Latvala; OS18 do OS22: M. Hirvonen.