Jak dotąd, największym tryumfatorem tego rajdu był Janusz Kulig, który w latach 1998 - 2000 wygrywał tu kolejno samochodami Renault Megane Maxi, Fordem Escortem WRC oraz Fordem Focusem WRC.

Trasę stanowi sześć odcinków - rozlokowanych w okolicach Jeleniej Góry i Karpacza - przejeżdżanych dwukrotnie i podzielonych na dwa etapy. Jej łączna długość to 416 km z czego 188,5 km to próby sportowe a 227,5 km trasy dojazdowe

Dziś kierowcy mają do pokonania w sumie 92 km na co składają się odcinki Dziwiszów (15,5 km),Wleń (17,3 km) oraz Karpacz (13,2 km). Wczorajsza próba testowa pokazała, że aktualni liderzy RSMP Bryan Bouffier oraz Xavier Panseri będą jednymi z głównych pretendentów do wygranej. Nie bez szans pozostają pozostają jednak polscy kierowcy jak Tomasz Kuchar, Paweł Dytko, Mariusz Małyszczycki i inni.

Jak będzie w rzeczywistości? Start już o godzinie 11.25.

Pierwszy odcinek specjalny (Dziwiszów 15,5 km)

Przy słonecznej pogodzie rozpoczął się 23 Rajd Karkonoski. Pierwszymi liderami z czasem 8.02,9 min. została załoga Bryan Bouffier i Xavier Panseri. Francuski duet pokonał o 10,6 sek. Tomasza Kuchara z Danielem Dymurskim oraz o 10,7 sek. Kajetana Kajetanowicza i Macieja Wisławskiego.

Dalsze miejsca zajęli: Mariusz Małyszczycki, Michał Bębenek, Paweł Dytko, Sebastian Frycz, Patrik Flodin, Tomasz Czopik oraz Andi Mancin.

Już na samym początku rywalizacji problemy techniczne ma załoga Kamil Butruk Maciej Wilk. Ich Mitsubishi Lancer dojechał do mety z włączonymi światłami awaryjnymi i stratą 2.11,7 min. do lidera.

Problemy z silnikiem zgłosił również Radosław Typa jadący Citroenem C2 R2. Jednak Jego strata nie była aż tak duża i wyniosła 1.05,0 sek. co pozwoliło mu zająć 16 miejsce.

Drugi odcinek specjalny (Wleń 17,3 km)

Ponownie najszybsza okazała się załoga Peugeot Sport Polska Rally Team Bryan Bouffier i Xavier Panseri. 7,9 sek. Z niewielką stratą 7,9 sek. zgłosił się Kajetan Kajetanowicz a trzeci był Michał Bębenek ze stratą 10,2 sek. W tej też kolejności zawodnicy figurują w klasyfikacji generalnej.

Z 15.6 sek. stratą na mecie zjawił się Tomasz Kuchar przez co stracił drugą pozycję. Do poprzedzającego go Michała Bębenka traci jednak zaledwie 3,5 sek.

Dalsze miejsca na odcinku zajęli: Paweł Dytko (+19,5 sek.), Mariusz Małyszczycki (+23,2 sek.), Tomasz Czopik (+23,2 sek.), Patrik Flodin (+28,4 sek.), Andi Mancin (+39,9 sek.) oraz Sebastian Frycz (+40,3 sek).

Załogi Radosław Typa i Daniel Siatkowski oraz Grzegorz Sieklucki i Bartosz Foltynowicz dalej pozostają na trasie ale po odcinku poruszają się z włączonymi światłami awaryjnymi.

Trzeci odcinek specjalny (Karpacz 13,2 km)

Odcinek rozpocznie się z 5 minutowym opóźnieniem. Powodem jest brak kontaktu radiowego pomiędzy startem a metą odcinka.

Czołowe załogi ukończyły pierwszą pętlę dzisiejszego dnia. Zwycięzcą trzeciego odcinka został rewelacyjnie jadący Bryan Bouffier i wyprzedził Kajetana Kajetanowicza o 6,1 sek i trzeciego Tomasza Kuchara o 8.2 sek.

Michał Bębenek po świetnych dwóch odcinkach niestety tym razem nie osiągnął dobrego czasu. W jego samochodzie awarii uległ dyferencjał przez co stracił 23,2 sek. Na szczęście załoga zjedzie teraz do parku serwisowego i ma szansę usunąć usterkę. Wciąż liczy się w walce.

Jeszcze większego pecha miał nieźle dziś jadący Mariusz Małyszczycki. Na odcinku jego Peugeot 207 S2000 odmówił posłuszeństwa przez co kierowca musiał się zatrzymać. Czy będzie korzystał z systemu SupeRally okaże się po oględzinach samochodu przez mechaników.

Aktualna klasyfikacja generalna po pierwszej pętli wygląda następująco: 1. Bryan Bouffier, 2. Kajetan Kajetanowicz (+24,7 sek.), 3. Tomasz Kuchar (+34,4 sek.), 4. Michał Bębenek (+45,9 sek.), 5. Paweł Dytko (+53,7 sek.), 6. Tomasz Czopik (+1.03,9 min.), 7. Patrik Flodin (+1:15.5 min.), 8. Sebastian Frycz (+1.18,2 min.), 9. Andi Mancin (+1.47,4 min.), 10. Szymon Ruta (+2.04,5 min.)

Czwarty odcinek specjalny (Dziwiszów 15,5 km)

Zawodnicy wyciągnęli wnioski z pierwszego przejazdu i poprzez odpowiedni dobór opon i ustawień poprawili swoje rezultaty względem pierwszej pętli tego odcinka.

Zwycięzcą ponownie został Bryan Bouffier. Poprawił on swój rezultat o ok 5 sekund osiągając rewelacyjny czas 7.58,2 sek. Zawodnik jechał ze średnią prędkością 116,7 km/h! Po tym odcinku, jego przewaga w klasyfikacji generalnej nad Kajetanem Kajetanowiczem wzrosła już do 28,4 sek.

Kajetanowicz przyjechał na tym odcinku jako drugi 3,7 sek za liderem. Trzeci był Michał Bębenek który zdołał uporać się z awarią dyferencjału. Poprzedni odcinek jak mówił kierowca pokonywał wyłącznie z przednim napędem. Jego strata do Francuza wyniosła 10,8 sek., ale czas był lepszy w porównaniu do pierwszej pętli o 6,4 sek. Do trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej brakuje mu tylko 2,4 sek. Biorąc pod uwagę coraz słabsze tempo Tomasza Kuchara ma duszą szansę na podium.

Dalsze miejsca zajęli: 4. Paweł Dytko (+18 sek.), 5. Sebastian Frycz (+ 19 sek.), 6.Tomasz Kuchar (+19,9 sek.), 7. Tomasz Czopik (+22,5 sek.), 8. Patrik Flodin (+23,4 sek.), 9. Andi Mancin (+35,8 sek.), 10. Kamil Burtuk (+39,1 sek.).

Piąty odcinek specjalny (Wleń 17,3 km)

Nie ma mocnych na Bryana Bouffiera! Kolejny odcinek i kolejne zwycięstwo OS - owe. Drugi na mecie pojawił się ponownie Kajetan Kajetanowicz ze stratą 5,3 sek. a trzeci Michał Bębenek (+ 8 sek.), który tym samym awansował na trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej.

Po złym doborze opon na poprzedniej pętli, Paweł Dytko jedzie trochę szybciej. Na tym odcinku zajął 4 pozycję ale jego strata do lidera to ponad 19,3 sek. Takie tempo jak na razie wystarcza jedynie do obrony przed Tomaszem Czopikiem (który pechowo złapał kapcia).

Bardzo słabo jedzie Tomasz Kuchar. Jako jeden z niewielu kierowców nie poprawia swoich czasów względnym poprzedniej pętli. Czy zdoła się dziś obronić przed Pawłem Dytko? Różnica między zawodnikami w klasyfikacji generalnej to zaledwie 10 sek.

Szósty odcinek specjalny (Karpacz 13,2 km)

Bryan Bouffier i Xavier Panseri już na mecie. Ich czas jest lepszy niż podczas pierwszego przejazdu o ponad 9 sek! Zawodnik wygrał wszskie dzisiejsze odcinki i wypracował bardzo dużą przewagę 43,4 sek. w klasyfikacji generalnej.

Na mecie pojawił się również wicelider rajdu Kajetan Kajetanowicz ze stratą 9.7 sek. On również poprawił swój czas o 5 sek. Zajmuje drugą pozycię na odcinki i w łącznej klasyfikacji.

Bez awarii samochodu, Michał Bębenek był w stanie pojechać szybciej aż o 17,4 sek. Czas jaki osiągnął to 8.01,0 co daje mu trzecie miejsce na tym odcinku. W łącznej klasyfikacji zajmuje trzecie miejsce ze stratą 1.19,4 min. do lidera i 36 sek. do Kajetanowicza.

Tomasz Kuchar obronił się przed atakami Pawła Dytki. Na odcinku był szybszy o 3 sek. dzięki czemu zdołał obronić czwartą pozycję w klasyfikacji.

Tomasz Czopik nie odpuszczał. Jednak na odcinku zawadził jedną z szykan i sędziowie nałożyli na niego karę 10 sek. przez co stracił szóstą pozycję na rzecz Patrika Flodin. Do Lidera traci już 2.17,9 min.

Aktualna klasyfikacja generalna po pierwszym dniu rajdu MiejsceZałoga (Auto)Czas / strata1.Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 Super 2000)Czas 51.10,32.Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer Evo IX)Strata 43,43.Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo IX)1.19,44.Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 Super 2000)1.36,35.Paweł Dytko i Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer Evo IX)1.49,46.Patrik Flodin i Goran Bergsten (Subaru Impreza)2.16.77.Tomasz Czopik i Łukasz Wroński (Mitsubishi Lancer Evo IX)2.17,98.Sebastian Frycz i Jacek Rathe (Subaru Impreza)2.21,39.Andi Mancin i Jakub Gerber (Mitsubishi Evo IX)3.41,810.Szymon Ruta i Dariusz Burkat (Subaru Impreza)4.33,011.Piotr Maciejewski i Piotr Kowalski (Suzuki Swift S1600)5.51,512.Radosław Typa i Daniel Siatkowski (Citroen C2 R2)5.52,813.Kamil Butruk i Maciej Wilk (Mitsubishi Lancer Evo)5.59,014.Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski (Citroen C2 VTS)6.04,415.Zbigniew Maliński i Piotr Kapuścik (Mitsubishi Lancer Evo IX)6.33,216.Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot (Citroen C2)6.35,217.Robert Kujawski i Rafał Rzemień Renault Clio Sport6.37,418.Marcin Pasecki i Ryszard Ciupka (Citroen C2)6.45,519.Zbigniew Cieślar i Adam Ogierman (Renault Clio)6.51,720.Marcin Majcher i Daniel Leśniak (Honda Civic Type R)8.00,621.Bartłomiej Boruta i Sławomir Grabarkiewicz (Renault Clio)8.43,322.Kacper Puszkiel i Alicja Konury (BMW 318 IS)10.25,523.Robert Wiśniewski i Bartosz Herban (Opel Kadet GSI)16.06,124.Mariusz Małyszczycki i Jarosław Baran (Peugeot 207 S2000)20.34,425.Aleksander Jaroszewicz i Paweł Tarapacki (Peugeot 206 XS)20.34,726.Dariusz Kuc i Jan Ślusarczyk (Honda Civic )22.29,827.Piotr Krotoszyński i Beata Balcerak (Citroen C2)35.01,528.Krzysztof Orski i Paweł Jastrzębski (VW Golf)40.25,5