Przed rozpoczęciem etapu kibuce doskonale zdawali sobie sprawę, że Sébastien Loeb i Daniel Elena mają największe szanse na zwycięstwo w rajdzie. Mimo, że ich przewaga nad kolegami z zespołu Citroëna, Daniel Sordo i Marc Marti w modelu C4 WRC jest sekundowo niewielka, ale Mistrzowie Świata doskonale kontrolują sytuację i w każdym momencie mogą jeszcze przyspieszyć.

Z kolei załogi w Fordach Focusach RS WRC, Marcus Grönholm i Timo Rautiainen oraz Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen spokojnie mogą utrzymać swoje pozycje. Liderom klasyfikacji należą się brawa za ambitna postawę, dawno już w Katalonii nie jechali tak szybko, jak obecnie....

Nasi "jedynacy", Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak jadą dość spokojnie i nie za szybko, ale taka taktyka przynosi doskonałe rezultaty - są na punktowanym, szóstym miejscu w JRC.

A oto nasza relacja z trzeciego etapu.

Piętnasty odcinek specjalny (16,32 kilometra)

Sébastien Loeb oraz Marcus Grönholm uzyskali jednakowy czas. Dwa dalsze miejsca zajęli ci, którzy "powinni": Dani Sordo i Mikko Hirvonen.

Zgodnie z przewidywaniami w dziesiątce dojechali wszyscy ci, którzy są w niej sklasyfikowani.

Niestety jedyna polska załoga, Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak już w rajdzie nie jadą. Podczas pierwszego odcinka specjalnego trzeciego etapu nasi zawodnicy wycofali sie po tym, jak w Suzuki Swifcie Super 1600 urwane zostało koło.

W klasyfikacji JRC nie zaszły zmiany - iderują Per-Gunnar Andersson i Jonas Andersson(Suzuki Swift S1600), drugie miejsce zajmują Martin Prokop i Jan Tomanek (Citroën C2 S1600), a trzecie - Urmo Aava i Kuldar Sikk (Suzuki Swift S1600).

Wyniki: Sébastien Loeb i Daniel Elena oraz Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (ten sam czas - 10,19,2 minuty), Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC - strata 2,3 sekundy), Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07 - 3,4 sek.), Francois Duval i Patrick Pivato (Citroën Xsara WRC - 3,6 sek.), Chris Atkinson i Glenn Macneall (Subaru Impreza WRC - 7,1 sek.), Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC - 7,7 sek.), Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC 06 - 9,0 sek.), Xavier Pons i Xavier Amigo (Subaru Impreza WRC 2006 - 13,1 sek.),Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06 - 23,1 sek.).

Klasyfikacja po piętnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Daniel Sordo i Marc Marti (strata 15,2 sek.); 3. Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (43,6 sek.); 4. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (1.16,3 min.); 5. Francois Duval i Patrick Pivato (2.01,7 min.); 6. Petter Solberg i Phil Mills (2.39,4 min.); 7. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (3.07,6 min.); 8. Christopher Atkinson i Stephane Prevot (3.34,3 min.); 9. Xavier Pons i Xavier Amigo (4.41,1 min.); 10. Henning Solberg i Cato Menkerud (8.27,1 min.).

Szesnasty odcinek specjalny (26,51 kilometra)

Zgodnie z przewidywaniami, kierowcy Forda poddali się. Świadczą o tym wyniki drugiej próby pierwszej pętli etapu - długi i kręty odcinek Colldejou.

Zwyciężył Dani Sordo przed Sébastienem Loebem. Marcus stracił ponad osiem sekund...

Koło uszkodził Henning Solberg, ale utrzymał dziesiątą pozycję w zawodach, ponieważ posiadał spora przewagę nad Matthewem Wilsonem...

W JRC bardzo szybko jedzie dziś Aaron Burkart i Michael Kölbach (Citroën C2 S1600). Pozostali jakby trochę zwolnili. Urmo Aava i Kuldar Sikk (Suzuki Swift S1600) ma nadal stratę ponad trzynastu sekund (dokładnie 13,7 sek.) do zajmujących drugą lokatę Martina Prokopa i Jana Tomanka (Citroën C2 S1600).

Wyniki: Dani Sordo, Sébastien Loeb (0,8 sek.), Marcus Grönholm (8,3 sek.), Mikko Hirvonen (8,6 sek.), Petter Solberg (11,9 sek.), Francois Duval (15,9 sek.), Jari - Matti Latvala (19,8 sek.), Xavier Pons (20,3 sek.), Chris Atkinson (23,4 sek.), Matthew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC 06 - 48,9 sek.).

Klasyfikacja po szesnastu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Daniel Sordo i Marc Marti (strata 14,4 sek.); 3. Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (51,1 sek.); 4. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (1.23,7 min.); 5. Francois Duval i Patrick Pivato (2.16,7 min.); 6. Petter Solberg i Phil Mills (2.50,4 min.); 7. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (3.26,5 min.); 8. Christopher Atkinson i Stephane Prevot (3.56,8 min.); 9. Xavier Pons i Xavier Amigo (5.03,5 min.); 10. Henning Solberg i Cato Menkerud (9.34,4 min.).

Siedemnasty odcinek specjalny (16,32 kilometra)

Kierowcy Citroënów już zwolnili. Szansa na "ustrzelenie" dubletu jest coraz bardziej realna!

Odcinek wygrał Marcus Grönholm, który poprawił sie podczas drugiego przejazdu o ponad cztery sekundy. Fin walczy więc do końca, choć jak sie wydaje - raczej po prostu nie chce zmieniać własnego tempa.

Tak czy inaczej Marcusowi należą się słowa uznania, na asfaltowych trasach jest chwilami w stanie nawiązać rywalizację z konkurentami. O wynikach zadecydował ostatni odcinek specjalny pierwszego etapu, który "ustawił" dalszą rywalizację...

W pierwszej dziesiątce nie zaszły żadne zmiany. Kierowcy są już chyba myślami przy kolejnym rajdzie, który odbędzie się za tydzień. W Katalonii drogi będą jeszcze bardziej kręte...

Swoje duże możliwości po raz drugi w ostatnim okresie potwierdza Francois Duval. Belg wyraźnie okrzepł, przerwa zrobiła mu dobrze - jedzie szybko, ale nie opuszcza drogi, co wcześniej było bardzo częste...

W JRC Per-Gunnar Andersson i Jonas Andersson (Suzuki Swift S1600) już wyraźnie zwolnili. Odcinek wygrali Urmo Aava i Kuldar Sikk (Suzuki Swift S1600), którzy jeszcze po cichu liczą na awans na drugą pozycję. Martin Prokop i Jan Tomanek (Citroën C2 S1600) wyprzedzają ich o 12,0 sekund, a przed zawodnikami ostatni, ale długi OS...

Wyniki siedemnastego odcinka: Marcus Grönholm, Francois Duval (4,2 sek.), Mikko Hirvonen (4,7 sek.), Jari - Matti Latvala (5,4 sek.), Daniel Sordo (6,4 sek.), Chris Atkinson (6,4 sek.), Sébastien Loeb (6,9 sek.), Petter Solberg (8,2 sek.), Xavier Pons (12,5 sek.), Henning Solberg (22,1 sek.).

Klasyfikacja po siedemnasty odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Daniel Sordo i Marc Marti (strata 13,8 sek.); 3. Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (44,2 sek.); 4. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (1.21,5 min.); 5. Francois Duval i Patrick Pivato (2.14,0 min.); 6. Petter Solberg i Phil Mills (2.51,8 min.); 7. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (3.25,0 min.); 8. Christopher Atkinson i Stephane Prevot (3.56,3 min.); 9. Xavier Pons i Xavier Amigo (4.57,1 min.); 10. Henning Solberg i Cato Menkerud (9.49,6 min.).

Osiemnasty odcinek specjalny (26,51 kilometra)

Ostatni odcinek specjalny rajdu nie zmienił nic w klasyfikacji.

Wygrał go Marcus Grönholm, który poprawił swój poranny rezultat o 8,3 sekundy!

- To był dość udany rajd - powiedział Marcus. Więcej nic nie mogłem zrobić. Pierwszego dnia nienawidziłem asfaltów, potem było lepiej, ale wszystko już było ułożone. Teraz Korsyka i mam nadzieję: to jest moim celem, zająć tam przynajmniej drugie miejsce. Dobrze ustawionym samochodem jest to możliwe!

Sébastien Loeb i Daniel Sordo uzyskali jednakowy czas.

- Oczywiście jestem zadowolony z wyniku - stwierdził Francuz. To umożliwia mi dalszą rywalizację z Marcusem o tytuł. Zgadzam się z twierdzeniem, że losy rozstrzygnęły się pierwszego dnia, ale to także jest element taktyki. Samochód jest doskonały, sprawdził się świetnie i teraz liczę na dobry wynik za tydzień.

- Jestem szczęśliwy, że wśród moich kibiców udało mi sie stanąć na podium - stwierdził Dani. Ważne, że zrealizowaliśmy w stu procentach nasz cel, zdobyliśmy komplet punktów.

Mikko Hirvonen komentował krótko:

- Liczyłem, że uda się być bliżej Citroënów, nawiązać z nimi walkę, ale okazało się to niemożliwe...

Dobrze s[pisał się znów Francois Duval, który jechał przecież starszym modelem Xsary WRC.

- Miałem trochę problemów - mówił. Ale najważniejsze, że jestem na mecie i na dobrej pozycji. Jestem zadowolony.

Nie najlepiej spisali się kierowcy zespołu Subaru, którzy w sumie zdobyli cztery punkty.

- No cóż, nie można mieć wszystkiego - mówił Petter Solberg. Na ostatnim odcinku potwierdziłem, że potrafię jechać szybko. Ale na tych drogach balans samochodu nie był tym razem konkurencyjny.

W JRC ostatni, mocny atak przepuścili Urmo Aava i Kuldar Sikk. Martin Prokop i Jan Tomanek utrzymali jednak pozycje różnicą sześciu sekund. Zwyciężyli Per-Gunnar Andersson i Jonas Andersson, którzy dziś wyraźnie oszczędzali już samochód...

Wyniki ostatniego odcinka specjalnego: Marcus Grönholm, Sébastien Loeb (4,4 sek.), Dani Sordo (4,4 sek.), Petter Solberg (6,7 sek.), Mikko Hirvonen (8,7 sek.), Xavier Pons (11,4 sek.), Jari - Matti Latvala (17,6 sek.), Francois Duval (19,1 sek.), Chris Atkonson (30,5 sek.), Matthew Wilson (39,9 sek.).

Nieoficjalne wyniki po siedemnastym odcinku: Sébastien Loeb, Daniel Sordo - strata 13,8 sek., Marcus Grönholm - 39,8 sek., Mikko Hirvonen - 1.25,8 min., Francois Duval - 2.28,7 min., Petter Solberg - 2.54,1 min., Jari-Matti Latvala - 3.38,2min., Christopher Atkinson - 4.22,4 min., Xavier Pons - 5.04,1 min., Henning Solberg - 10.32,2 min.

....................................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!