W pierwszym dniu rajdu załogi mają do przejechania 430,78 kilometrów, w tym sześć odcinków specjalnych - dwie pętle po trzy OS-y w każdej - o długości 124,28 km.

Wydawać by się mogło, że nie jest to zbyt wiele, ale na Korsyce, gdzie jedzie się "zakręt w zakręt", nawet kilkunastokilometrowe próby potrafią zmęczyć najbardziej odpornych fizycznie. A OS Arbellara-Aullene liczy aż 27,42 kilometra...

We wszystkich zespołach przed startem panowała pełna mobilizacja. Citroën bardzo wierzy w sukces podobny do tego sprzed tygodnia w Katalonii. Ale Sébastien Loeb i Daniela Elena w C4 WRC muszą uważać - w przeszłości trzynastka okazywała się dla nich (puk, puk!) pechowa...

Marcus Grönholm i Timo Rautiainen w Fordzie Focusie RS WRC twierdzą, że zamierzają powalczyć o drugie miejsce z Danielem Sordo i Marcem Martim. Może im być ciężko, przed tygodniem, przed własnymi kibicami młodzi Hiszpanie jechali znakomicie...

Na Korsyce o końcowych wynikach przesadził praktycznie jeden odcinek specjalny. Jak będzie tym razem?

Wiele zależeć będzie od dyspozycji, ale także szczęścia. Dalej: pogody, bowiem aura na wyspie jest zmienna, wreszcie - doboru opon. Bo zawieszenia zostały sprawdzone podczas wczorajszego odcinka testowego.

Ale zawodnicy są już na trasie, zatem zaczynamy naszą relację na żywo!

Pierwszy odcinek specjalny - odwołany!

Pierwszy odcinek specjalny Tour de Corse, Monti Rossu - Pila Canale, został odwołany decyzją Jacka Bartosia ze względów bezpieczeństwa. Kibice stali w niebezpiecznych miejscach. Rywalizacja w rajdzie rozpocznie się o godz. 9.46 na 16-kilometrowym odcinku Belvedere - Bocca Albitrina.

M. Grönholm: Podczas wolnego przejazd nie widziałem żadnego problemu z kibicami. Szkoda, że ten odcinek odwołano.

S. Loeb: Jest tam dużo ludzi, ale wszystko można opanować. Szkoda!

M. Hirvonen: Nie mam żadnego problemu z koncentracją.

Drugi odcinek specjalny (16,62 kilometra)

Sensacja! Bo tak chyba należy określić zwycięstwo Marcusa Grönholma i Timo Rautiainena . Finowie pokonali na trasie z Belvedere do Bocca Al dwie załogi w Citroënach: Daniego Sordo i Sébastiena Loeba oraz swojego kolegę zespołu Forda, Mikko Hirvonena.

Francois Duval i Patrick Pivato, wczoraj ex aequo pierwsi na odcinku testowym, potwierdzili swoje aspiracje do wysokiej pozycji, ale jednak dość wyraźnie byli wolniejsi od "wielkiej czwórki".

W dziesiątce klasyfikacji generalnej znaleźli się sami utytułowani zawodnicy - więcej niespodzianek nie było. Nieco słabiej spisali się Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06) oraz jadący samochodem "szutrowym" Manfred Stohl i Ilka Minor (Citroën Xsara WRC).

W JRC zwyciężyli Martin Prokop i Jan Tomanek (Citroën C2 S1600). Drudzy byli Urmo Aava i Kuldar Sikk (Suzuki Swift S1600 - strata 2,6 sek.), a trzeci - Per-Gunnar Andersson i Jonas Andersson (Suzuki Swift S1600 - 6,2 sek.). Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Suzuki Swift Super 1600) zajęli dziesiąte miejsce ze stratą 37,8 sekundy.

Wyniki: Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC 07), Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC -strata 2,8 sek.), Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC - 3,1 sek.), Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07 - 3,9 sek.), Francois Duval i Patrick Pivato (Citroën Xsara WRC - 8,3 sek.), Chris Atkinson i Glenn Macneall (Subaru Impreza WRC - 9,0 sek.), Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC 06 - 10,0 sek.), Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC - 12,5 sek.), Xavier Pons i Xavier Amigo (Subaru Impreza WRC 2006 - 16,2 sek.), Alessandro Bettega i Simone Scattolin (Ford Focus RS WRC).

Trzeci odcinek specjalny (27,42 kilometra)

Najdłuższa próba pierwszej pętli I etapu - zdaniem obserwatorów - miała dać odpowiedź na pytanie o rzeczywiste możliwości poszczególnych załóg.

I pokazała, że Marcus Grönholm nie zamierza być tym razem "chłopcem do bicia"! Fin wygrał drugi z rzędu odcinek specjalny, tym razem pokonując Daniela Sordo o 0,1 sekundy oraz Sébastiena Loeba.

Niestety na dziś z rajdem pożegnał się Mikko Hirvonen. Fin urwał tylne koło w Fordzie.

W JRC zwyciężył Urmo Aava. Martin Prokop stracił 1,8 sekundy, a Per-Gunnar Andersson - 7,5 sekundy.

Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak byli wolniejsi o 42,2 od Estończyka. Po trzech OS-ach ich strata do lidera Martina Prokopa wynosi 1.17,2 minuty, ale utrzymali dziesiąte miejsce w klasie. Prokop wyprzedza Urmo Aavę o sekundę.

Wyniki: Marcus Grönholm, Dani Sordo (0,1 sek.), Sébastien Loeb (1,9 sek.), Petter Solberg (15,2 sek.), Francois Duval (18,6 sek.), Chris Atkinson (20,5 sek.), Jari - Matti Latvala (23,4 sek.), Xavier Pons (32,7 sek.), Jan Kopecky i Filip Schovanek (Skoda Fabia WRC - 43,8 sek.), Alessandro Bettega (45,9 sek.).

Klasyfikacja po trzech odcinkach specjalnych: 1. Marcus Grönholm; 2. Dani Sordo (2,9 sek.); 3.Sébastien Loeb (4,1 sek.); 4. Francois Duval (26,9 sek.); 5. Petter Solberg (27,7 sek.); 6. Chris Atkinson (29,5 sek.); 7. Jari - Matti Latvala (33,4 sek.); 8. Xavier Pons (48,9 sek.); 9. Jan Kopecky (1.13,8 min.); 10. Alessandro Bettega (1.15,6 min.).

Powiedzieli:

M. Grönholm: Na garbatym asfalcie jechałem bardzo wolno, ale było to już lepiej.

S. Loeb: Do góry już szybciej jechać nie mogłem, bo Ford był szybszy. Po przekroczeniu linii mety sprawdziłem lewe przednie koło...

D. Sordo: Marcus pojechał bardzo szybko. Miko wylądował poza trasą i z tego powodu straciłem trochę koncentrację. Będzie trudno dotrzymać kroku za Marcusem.

P. Solberg: Mam podsterowne auto, które nie sprawuje się tak jak powinno.

Ch. Atkinson: Nie było to tak idealne. Mieliśmy problemy z hamulcami.

F. Duval: Tym razem nie było najlepiej.

J.-M. Latvala: Bardzo nam wibrowało auto. Może coś się stało z kołami. Nie było łatwo.

M. Stohl: Brakuje mi pewności, często się waham przed podjęciem decyzji.

J. Kopecky: Mam jeszcze w pamięci Hiszpanię. Staram się utrzymać na drodze.

M. Prokop: Mam jakiś problem z silnikiem. Mam nadzieję, że uda się to usunąć podczas pobytu w serwisie.

Obecnie załogi udały się do parku serwisowego.

Czwarty odcinek specjalny (18,1 kilometra)

Przerwa dobrze zrobiła Sébastienowi, który wygrał odcinek i odrobił ponad sekundę do Marcusa. Ten drugi może tracić, bowiem prawdopodobnie nieodpowiednio dobrał opony. Ale o tym będzie wiadomo dopiero po następnych próbach.

Tym razem Jacek Bartoś nie miał zastrzeżeń i puścił odcinek. Trzeci czas uzyskał Dani Sordo.

Tym razem szybszy od kierowców Subaru: Pettera Solberga i Christophera Atkinsona był Jari - Matti Latvala. Nie najlepiej jedzie się też Francoisowi Duvalowi, który traci dystans do podium.

Powiedzieli:

M. Grönholm: Auto nie trzymało się drogi. Wybraliśmy zbyt twarde opony.

S. Loeb: Chciałem przycisnąć, ale za bardzo sie to nie udało. Zobaczymy jak będzie dalej.

D. Sordo: Zbyt twarde opony.

P. Solberg: Jest lepiej niż rano...

J.-M. Latvala: Z mojego punktu widzenia teraz jest dobrze. W serwisie dokonaliśmy kilku zmian.

Ch. Atkinson; Coś zmieniliśmy, ale wciąż nie mogę jechać na maksa...

A. Bettega: Wszystko jest OK. Wszystko gra. To jest jak sen jechać takim autem...

Michał Kościuszko: Wynik nie jest najlepszy, ale ważne, że jadę. Będę się starał przyspieszyć.

W JRC W JRC zwyciężył Martin Prokop przed Perem -Gunnarem Anderssonem i Urmo Aavą. Czech wyprzedza Aavę o 5 sekund.

Rywale powoli zaczynają sie wykruszać - Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak awansowali na dziewiąte miejsce (1.46,5 min. za Prokopem). Na OS-e stracili 29,3 sekundy.

Wyniki: Sébastien Loeb, Marcus Grönholm (1,1 sek.), Dani Sordo (4,5 sek.), Jari - Matti Latvala (7,5 sek.), Petter Solberg (8,4 sek.), Francois Duval (9,0 sek.), Xavier Pons (17,4 sek.), Chris Atkinson (18,7 sek.), Alessandro Bettega (24,1 sek.), Manfred Stohl (29,9 sek.), Jan Kopecky (30,2 sek.).

Klasyfikacja po czterech odcinkach specjalnych: 1. Marcus Grönholm; 2. Sébastien Loeb (3,0 sek.); 3. Dani Sordo (6,3 sek.); 4. Francois Duval (34,8 sek.); 5. Petter Solberg (35,0 sek.); 6. Jari - Matti Latvala (39,8 sek.); 7. Chris Atkinson (47,1 sek.); 8. Xavier Pons (1.05,2 min.); 9. Alessandro Bettega (1.38,6 min.); 10. Jan Kopecky (1.42,9 min.).

Piąty odcinek specjalny (16.62 kilometra)

Sébastien Loeb nowym liderem! Na razie róznicą jednej dziesiątej sekundy...

Francuz pojechał zdecydowanie szybciej niż przed południem i odniósł przekonywające zwycięstwo. Okazało się, że Marcus miał racje mówiąc, że na oponach, jakie założył, nie da rady obronić pierwszej pozycji!

Fin jednak był znów szybszy od Daniela Sordo i jak na razie "wyrabia normę", czyli zajmuje drugie miejsce w zawodach.

Francois Duval powiększył nieco swoją przewagę nad Petterem Solbergiem. Ale czwartego w klasyfikacji Belga i szóstego Jari - Matti Letvalę dzielą 4 sekundy. Osiem i pół sekundy za Finem jest Chris Atkinson. Jak widać - jest bardzo ciasno...

W wynikach nie ma Alessandro Bettegi, który dotychczas zajmował dziewiąte miejsce.

W JRC zmiana lidera - Urmo Aava wyprzedził marina Prokopa o 0,9 sekundy. Michał Kościuszko na mecie był dziesiąty (37,3 sek.),ale nadal jest dziewiąty w klasyfikacji (2.18,8 min.).

Wyniki próby: Sébastien Loeb, Marcus Grönholm (3,1 sek.), Dani Sordo (6,3 sek.), Jari - Matti Latvala (9,9 sek.), Francois Duval (10,9 sek.), Chris Atkinson (11,1 sek.), Petter Solberg (14,0 sek.), Xavier Pons (10,1 sek.), Jan Kopecky (26,7 sek.), Henning Solberg (30,7 sek.).

Klasyfikacja po pięciu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb: 2. Marcus Grönholm (0,1 sek.);3. Dani Sordo (9,6sek.); 4. Francois Duval (42,7 sek.); 5. Petter Solberg (46,0 sek.); 6. Jari - Matti Latvala (46,7 sek.); 7. Chris Atkinson (55,2 sek.); 8. Xavier Pons (1.21,3 min.); 9. Jan Kopecky (2.06,6 min.); 10. Henning Solberg (2.38,4 min.).

Szósty odcinek specjalny (27,42 kilometra)

Kolejny odcinek dla Loeba, który uzyskał przewagę nad swoim najgroźniejszym rywalem Marcusem Grönholmem4,7 sekundy.

Nie udał się debiut Suzuki SX4 WRC - Nicolas Bernardi nie stanął na starcie ostatniego odcinka. Załoga skorzysta jutro z Superally.

Wyniki próby: Sébastien Loeb, Marcus Grönholm (4,7 sek.), Dani Sordo (8,9 sek.), Francois Duval (15,1 sek.), Petter Solberg (17,1 sek.), Jari - Matti Latvala (19,7 sek.), Chris Atkinson (25,4 sek.), Xavier Pons (36,7 sek.), Jan Kopecky (40,8 sek.), Manfred Stohl (40,8 sek.)

Michał Kościuszko zajmuje dziewiąte miejsce w klasyfikacji JRC.M. Grönholm: Na ostatnich dwóch odcinkach nieco straciłem, ale trudno. Sebastien goni.S. Leob: Nie jest to duża przewaga. Marcus zaczął naprawdę dobrze. Cisnę, ale nie chcę ryzykować. D. Sordo: Nie jestem zdolny dostać się przed Marcusa.P. Solberg: Mieliśmy problem ze startem do poprzedniego odcinka. Straciliśmy około sześciu sekund.Ch. Atkinson: Mieliśmy problemy z przyczepnością. F. Duval: Nie jest źle, staram się jechać na maksa. Może jutro pójdzie lepiej, bo będą inne próby.M. Stohl: Jestem zadowolony, że dojechałem bez większych problemów. Nie miałem swojego dnia.J. Kopecky: Jestem zadowolony, bo auto sprawowało się dobrze. Brakowało trochę mocy i wybraliśmy zbyt miękkie opony.M. Prokop: Starałem się jak mogłem, ale Urmo jedzie na maksimum. Zobaczymy jutro.M. Kościuszko: Moim jedynym problemem są uzyskiwane czasy. Na jutro zrobimy coś z ustawieniami auta.

W JRC odcinek wygrali Yoan Bonato i Benjamin Boulloud (Citroën C2 R2). Urmo Aava i Kuldar Sikk (Suzuki Swift Super 1600) utrzymali niewielką przewagę i prowadzą. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak są na dziewiątym miejscu.

WYNIKI PO PIERWSZYM ETAPIE

MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1. Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC)59.29,8 min.2. Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC 07)4,8 sek.3. Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC)18,5 sek.4. Francois Duval iPatrick Pivato (Citroën Xsara WRC)57,8 sek.5. Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC)1.03,1 min.6. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC 06)1.06,4 min.7. Chris Atkinson i Glenn Macneall (Subaru Impreza WRC)1.20,6 min.8. Xavier Pons i XavierAmigo (Subaru Impreza WRC 2006)1.58,0 min.9. Jan Kopecky i Filip Schovanek (Skoda Fabia WRC)2.47,4 min.10. Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06)3.35,7 min.

WYNIKI JRC PO PIERWSZYM ETAPIE

MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1. Urmo Aava i Kuldar Sikk (Suzuki Swift Super 1600)1:06.06,0 godz.2. Martin Prokop i Jan Tomanek (Citroën C2 Super 1600)8,8 sek.3. Per-Gunnar Andersson i Jonas Andersson (Suzuki Swift S1600)16,9 sek.4. Aaron Burkart i Michael Kölbach (Citroën C2 Super 1600)42,1 sek.5. Jozsef Béreš i Petr Starý (Renault Clio Super 1600)45,6 sek.6. Conrad Rautenbach i David Senior (Citroën C2 Super 1600)1.03,7 min.7. Arnaud Augoyard i Xavier Panseri (Renault Clio R3)1.57,8 sek.8. Yoan Bonato i Benjamin Boulloud (Citroën C2 R2)3.00,0 min.9. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Suzuki Swift Super 1600)3.04,4 min.10. Andrea Cortinovis i Flavio Zanella (Renault ClioSuper 1600)3.24,0 min.

....................................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!

Foto: Rallyworld©Willy Weyens