W pierwszym dniu zmagań przewidzianych jest dziewięć odcinków specjalnych.

Pierwszy z nich: Mucharz o długości 9,94 kilometra wystartował o godzinie 11.35. Później załogi przejadą OS Stryszów (7,83 kilometra) oraz Harbutowice (13,44 kilometra) i powrócą na strefę serwisową. Wszystkie trzy odcinki będą pokonywane również podczas drugiej i trzeciej pętli.

Pierwszy odcinek specjalny

Zwycięzcą pierwszego odcinka specjalnego i pierwszym liderem rajdu został Michał Kościuszko jadący z pilotem Maciejem Szczepaniakiem wPeugeot 207 Super 2000. Z niewielką stratą na mecie zameldowały się dwie kolejne załogi - Tomasz Czopik i Glib Zagorii (Mitsubishi Lancer Evo IX) ze stratą 2,7 sek. oraz Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 Super 2000) ze stratą 2,8 sek.

Dalsze miejsca zajmują Leszek Kuzaj i Craig Parry (Subaru Impreza), Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer Evo IX), Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super 2000), Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Subaru Impreza), Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo IX), Sebastian Frycz i Jacek Rathe (Subaru Impreza) oraz Paweł Dytko i Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer Evo IX)Pierwszym pechowcem jest Mariusz Małyszczycki który nawet nie wyjechał z Parku Serwisowego z powodu awarii skrzyni biegów.

Na odcinku problemy techniczne miały załogi Marcin Grzebieluch i Leszek Chłuda (Opel Astra) oraz Bartłomiej Boruta i Sławomir Grabarkiewicz (Renault Clio). W obu samochodach uszkodzeniu uległy skrzynie biegów

Drugi odcinek specjalny

Pierwsze trzy miejsca zajęły załogi startujące samochodami Peugeot 207 Super 2000. Ponownie najlepszy okazał się Michał Kościuszko który minimalnie (0,8 sek.) wyprzedził francuskiego kierowcę Bryana Bouffier. Trzeci na mecie drugiego odcinka był Michał Sołowow ze stratą 4,6 sek do lidera.

W klasyfikacji generalnej prowadzi załoga Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak. Drugie miejsce Bryan Bouffier i Xavier Panseri ze stratą 3,6 sek. a trzecie Leszek Kuzaj i Craig Parry ze stratą 10,6 sek.

Tomasz Czopik był dopiero 7 ze stratą 10,1 sek. co spowodowało spadek w klasyfikacji generalnej z drugiej na szóstą pozycię.

Trzeci odcinek specjalny

Na trzecim odcinku specjalnym dobrą passę młodego Krakowianina przerwał jako pierwszy Bryan Bouffier, który o 4,3 sek wyprzedził Tomasza Czopika oraz o 5,1 sek. Michała Sołowowa. Ponadto Francuz dzięki świetnej jeździe prowadzi w klasyfikacji generalnej rajdu po pierwszej pętli!

Po słabszym trzecim odcinku, Michał Kościuszko spada na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Jego strata do lidera to 3,2 sek. Trzecie miejsce bez zmian zajmuje Leszek Kuzaj ze stratą 12,2 sek.

Tomasz Czopik zaliczył dobry odcinek specjalny i awansował z szóstej na czwartą pozycję (strata do lidera 12,9 sek.) wyprzedzając Michała Sołowowa (+ 13,1 sek.) i Kajetana Kajetanowicza (+ 18,7 sek.) .

Siódme miejsce zajmuje Michał Bębenek (+ 23,5 sek.), ósme Łukasz Sztuka (+ 27,2 sek.), dziewiąte Sebastian Frycz (+ 31,2 sek.) a dziesiąte Maciej Lubiak (+ 33,1 sek.).

Wielkiego pecha miał Mariusz Stec który na początku odcinka złapał kapcia, i zmuszony był do zamiany koła. Poniósł przez to ogromną stratę 7.47,1 min. To już niestety koniec marzeń o dobrym wyniku na mecie...

Kapcia zaliczył również zwycięzca wczorajszego prologu Tomasz Kuchar jednak udało mu się dojechać do mety z mniejszą stratą 1.07,4 min. W konsekwencji stracił dziesięć pozycji i aktualnie ze stratą 1.23,7 zajmuje 18 miejsce.

Problemy na odcinku miała również załoga Jerzy Para i Filip Dębowski. Ich Renault Clio opuściło drogę ale na szczęście nikomu nic się nie stało.

Czwarty odcinek specjalny

Bryan Bouffier jedzie coraz szybciej i w rezultacie wygrał swój drugi odcinek. Pomimo kapcia Francuz poprawił swój czas przejazdu tego odcinka o 6,8 sek. w porównaniu do poprzedniej pętli!

Drugie miejsce zajął świetnie jadący Michał Kościuszko. Jego czas jednak był gorszy od lidera o 5,4 sek. Trzeci na mecie pojawił się Tomasz Czopik z prawie identyczną stratą jak Krakowianin 5,5 sek.

Kolejny odcinek specjalny i kolejny kapeć Mariusza Steca. Strata poniesiona do lidera to kolejne 36,9 sek. Załoga spóźniła się ponadto 7 min na PKC 3D i została nałożona na nią kara 1.10,0 min.

Piąty odcinek specjalny

Dramat Michała Kościuszki. Podczas odcinka uszkodził swój samochód i zawodnik musiał zatrzymać się na odcinku. Po krótkiej chwili ruszył jednak dalej, ale już wolniej i na światłach awaryjnych. Strata na tym odcinku wyniosła aż 4.24,7 min. co przekreśla szanse na czołowa lokatę.

Zwycięzcą odcinka został ponownie Bryan Bouffier który wyprzedził Kajetana Kajetanowicza o 4,4 sek. oraz trzeciego Michała Sołowowa o 5,2 sek.

Pechowcami okazali się również Łukasz Sztuka i Łukasz Kurzeja jadący Mitsubishi Lancerem którzy nie wystartowali do odcinka.

Szósty odcinek specjalny

Nie ma mocnych na Bouffiera. Kolejny odcinek specjalny i kolejna wygrana. Tym razem wyprzedził drugiego Leszka Kuzaja o 2,5 sek. i dzięki temu umocnił swoje prowadzenie w rajdzie do 26,5 sek.

Szósty odcinek nie przyniósł zmian w walce Kuzaja, Sołowowa i Czopika. Różnice między zawodnikami są bardzo małe i wynoszą niewiele ponad jedną sekundę. Walka na trzeciej pętli będzie zapewne niezwykle emocjonująca.

Po problemach na piątym odcinku, Michał Kościuszko nie wystartował do OS - u.

Siódmy odcinek specjalny

Mechanicy teamu Peugeot Sport Polska Rally Team uporali się z uszkodzonym przez ich zawodnika tylnym zawieszeniem i dzięki temu Bryan Bouffier wygrał piąty odcinek z rzędu. Tym razem OS Mucharz pojechał troszkę wolniej niż to było na poprzedniej pętli i osiągnął czas przejazdu 5.14,5 min.

Michał Sołowow pojechał niewiele wolniej gdyż różnica na mecie była 1,6 sek. Był on jednak szybszy od Leszka Kuzaja o 9 sekund i dzięki temu awansował na drugie miejsce w rajdzie.

Od Leszka Kuzaja szybciej pojechał również Tomasz Czopik i również przeskoczył go w klasyfikacji generalnej. W chwili obecnej zajmuje najniższy stopień podium ze stratą 33 sekund do lidera.

Ósmy odcinek specjalny

Bryan Bouffier wciąż nie do pokonania! Drugi na mecie zameldował się Kajetan Kajetanowicz ze stratą 3,4 sekundy a trzeci był Michał Sołowow ze stratą 5,9 sek.

Słabiej tym razem poszło Tomkowi Czopikowi. Na mecie odcinka był dopiero 6 ze stratą 10,1 sek. Pomimo to zdołał obronić trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej.

Dziewiąty odcinek specjalny

Mimo dużej przewagi, Bryan Bouffier nie zwalnia tempa. Podczas trzeciego dziś przejazdu odcinka Harbutowice uzyskał najlepszy czas 6.53,4 min. W klasyfikacji generalnej ma zapas aż 40,6 sek. co zapewne pozwoli mu spokojnie kontrolować jazdę podczas drugiego etapu.

Tomasz Czopik tym razem okazał się być minimalnie szybszy od Michała Sołowowa. W klasyfikacji generalnej wciąż jednak znajduje się na trzeciej pozycji za Michałem ze stratą 7,6 sek. Tak mała różnica czasowa zapowiada walkę w dniu jutrzejszym.

Uszkodzenia w samochodzie Leszka Kuzaja spowodowały duże straty na tym odcinku. Do Francuza wyniosła aż 59,7 sek. a w klasyfikacji generalnej to już 2.03,0 min. i kolejny spadek o jedną pozycję. Na dobrą pozycję na mecie nie ma już chyba co marzyć. Co najgorsze, samochód Kuzaja nie jest ubezpieczony...

44. Rajd Krakowski - wyniki po I dniu (9. OS):

MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1.Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 Super 2000)+ 50:32.0 min.2.Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super 2000)+ 40,6 sek.3.Tomasz Czopik i Łukasz Wroński (Mitsubishi Lancer Evo IX)+ 48,2 sek.4.Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer Evo IX)+ 52,7 sek.5.Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo IX)+ 1:09.2 min.6.Maciej Lubiak i Karina Szarama (Mitsubishi Lancer Evo IX)+ 1:29.1 sek.7.Leszek Kuzaj i Craig Parry (Subaru Impreza)+ 2:03,0 min.8.Paweł Dytko i Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer Evo IX)+ 2:15.1 min.9.Bartłomiej Grzybek i Michał Ranik (Mitsubishi Evo IX)+ 2:39.5 min.10.Kamil Butruk i Maciej Wilk (Mitsubishi Lancer)+ 2:41.2 min.11.Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Subaru Impreza)+ 2:52.5 min. 12.Sławomir Sawicki i Robert Hundla (Mitsubishi Lancer Evo IX)+ 3:31.5 min.13.Wojciech Karłowski i Dominik Kopera (Subaru Impreza)+ 3:42.2 min.14.Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (Subaru Impreza)+ 3:44.7 min.15.Marcin Bełtowski i Paweł Drahan (Subaru Impreza)+ 5:09.4 min.16.Piotr Maciejewski i Piotr Kowalski (Suzuki Swift S1600)+ 6:13.1 min.17.Zbigniew Cieślar i Adam Ogierman (Renault Clio)+ 6:40.5 min. 18.Radosław Typa i Daniel Siatkowski (Citroen C2 R2)+ 7:17.6 min.19.Marcin Pasecki i Ryszard Ciupka (Citroen C2)+ 7:38.9 min.20.Grzegorz Siekulicki i Bartosz Fołynowicz (Citroen C2 VTS)+ 7:47.2 min.21.Tomasz Kramarczyk i Michał Trela (Opel Astra)+ 8:02.8 min.22.Mariusz Woźniczko i Toka (Opel Kadet)+ 8:25.4 min.23.Zbigniew Maliński i Piotr Kapuścik (Mitsubishi Lancer Evo IX)+ 8:27.7 min.24.Bartłomiej Boruta i Sławomir Grabarkiewicz (Renault Clio)+ 8:38.8 min.25.Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski (Citroen C2 VTS)+ 8:39.8 min.26.Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot (Citroen C2)+ 8:48.5 min.27.Przemysław Zabrocki i Szymon Gospodarczyk (Peugeot 206 XS)+ 10:26.5 min.28.Sebastian Frycz i Jacek Rathe (Subaru Impreza)+ 11:23.8 min.29.Mariusz Stec i Zbigniew Gruszka (Mitsubishi Evo IX)+12:17.2 min.30.Maciej Mazek i Piotr Kwiatkowski (Citroen C2 VTS)+ 14:13.3 min.31.Ariel Piotrowski i Anna Wódkiewicz (Citroen C2 R2)+ 15:54.5 min.

32.Dominik Budyń i Paweł Pochroń (Skoda Felicja)+ 22:21.0 min.

....................................................................................................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!