W piątek, po starcie honorowym, załogi uczestniczące w zawodach pojechały na Plac przed Stocznią Gdańską, by pod Pomnikiem Poległych Stoczniowców złożyć kwiaty z okazji 30-tej rocznicy powstania Solidarności.
W rozegranym na żużlowej nawierzchni stadionu w Gdańsku prologu, najlepsi okazali się trzykrotni Mistrzowie Polski, Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000). Drugie miejsce zajęli Sebastian Frycz iMaciej Gleixner (Mitsubishi Lancer Evo IX RS), a trzecie - Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur (Skoda Fabia S2000). Różnice w czołówce nie były znaczne.
Prawdziwe ściganie rozpoczęło się w sobotę rano. Po nocnych opadach deszczu trasa szutrowych odcinków specjalnych była bardzo grząska. Tym bardziej, że przed zawodnikami rywalizującymi w Rajdowych samochodowych Mistrzostwach Polski przejechało nią ponad czterdzieści załóg Rajdowego Pucharu Polski...
Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran "znokautowali" rywali już na pierwszej próbie. Subaru Impreza okazało się szybsze o 7,5 sekundy od Peugeota 207 S2000 Bryana Bouffiera i Xaviera Panseri. Wicemistrzowie Europy, Michał Sołowow i Maciej Baran (Ford Fiesta S2000) stracili 12, 4 sek., liderzy klasyfikacji Mistrzostw Polski, Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000) - 15,9 sek., a Leszek Kuzaj i CraigParry - po błędzie - 24,8 sek.
Na kolejnych pięciu próbach zwycięstwami dzieli się Kajetan Kajetanowicz (OS 3 i 6) oraz Kuzaj (OS 4, 5 i 7). Po pierwszym dniu kierowca Subaru wyprzedza konkurenta o ponad 30 sekund.
Trzecie miejsce zajmuje Michał Sołowow (1.20,1 min.), a czwarte - Tomasz Kuchar (1.49,1). Ten ostatni stracił 20 sekund za spóźnienie na PKC. Pecha miał Bryan Bouffier, który spędził w rowie ponad 13 minut, z nim kibice nie wynieśli Peugeota z powrotem na drogę... Nadspodziewanie dobrze radzą sobie Stefan Karnabal i Michał Kuśnierz (Mitsubishi Lancer Evo X).
W klasie R pewna niespodzianka - liderami są Janek Chmielewski i Robert Hundla (Citroën C2 R2 MAX). Co prawda krakowski kierowca uchodzi za specjalistę od jazdy po nawierzchniach szutrowych, ale Michał i Grzegorz Bębenkowie (w bliźniaczym Citroënie) mają za sobą triumf w Rajdzie Polski... Błąd braci na ostatnim OS-ie dnia zepchnął ich jednak na drugie miejsce. Na trzeciej pozycji plasują się obrońcy tytułu, Tomasz Porębski i Tomasz Spurek.
W innych klasach prowadzą: A7 - Marcin Gagacki i MarcinKubik (Honda Civic Type-R); N3 - Mikołaj Kempa i Michał Grudziński (Honda Civic Type-R); N2 - Artur Kurnicki i Mateusz Martynek (Suzuki Swift Sport RS); H12 - Robert Puch i Piotr Stanisławski (Opel Astra) - Superally; Open - Andrzej Koper i Jakub Mroczkowski (Subaru Impreza G3).
Rajdowy Puchar PolskiW Rajdowym Pucharze Polski załogi przejechały trzy pierwsze odcinki. Prowadzą Jankowski i Drążczyk (Renault Clio) przed Chuchałą i Ciupką (Honda Civic Type-R - strata 8.6 sek), Piękosiem i Dachowskim (Honda Civic Type-RA - 28,9 sek.), Szeszko i Jermakowem (Toyota CorollaRW - 47.8 sek.), Danilczukiem i Niewiarowskim (BMW 318 ISRW - 58.4 sek.) oraz Zawadą i Gołdą (Honda CivicA - 1.14,1min.).
W klasie N3 najlepsi są Tomasz Hupało i Rafał Fiołek (Honda Civic). Marcin Berliński i Leszek Chłuda (Renault Clio) po przebiciu opony zajmują drugą pozycję.
M-ce | Załoga (Samochód) | Klasa | Wynik | Strata | Do poprzed. |
1 | Kajetanowicz i J. Baran (Subaru Impreza) | N4 | 47.50.8 | - | - |
2 | Kuzaj i Parry (Skoda Fabia S2000) | S2000 | 48.23,5 | 32,7 | 32,7 |
3 | Sołowow i M. Baran (Ford Fiesta S2000) | S2000 | 49.10,9 | 1.20,1 | 47,4 |
4 | Kuchar i Dymurski(Peugeot 207 S2000) | S2000 | 49.39,9 | 1.49,1 | 29,0 |
5 | Karnabal i Kuśnierz (Mitsubishi Evo X) | N4 | 53.08,3 | 5.17,5 | 3.28,4 |
6 | Frycz i Gleixner (Mitsubishi Evo IX RS) | N4 | 53.44,0 | 5.53,2 | 35,7 |
7 | Habaj i Spentany (Mitsubishi Evo IX) | N4 | 54.40,3 | 6.49,5 | 56,3 |
8 | Rzeźnik i Mazur (Skoda Fabia S2000) | S2000 | 55.07,3 | 7.16,5 | 27,0 |
9 | Maliński i Madej (Mitsubishi Evo IX) | N4 | 56.39,7 | 8.48,9 | 1.32,4 |
10 | Chmielewski i Hundla (Citroën C2 R2 Max) | R | 56.46,5 | 8.55,7 | 6,8 |
11 | Pawliński i Bil (Subaru Impreza) | N4 | 57.10,6 | 9.19,8 | 24,1 |
12 | Bębenek i Bębenek (Citroën C2 R2) | R | 57.13,4 | 9.22,6 | 2,8 |
13 | Porębski i Spurek (Citroën C2 R2 Max) | R | 57.31,2 | 9.40,4 | 17,8 |
14 | Kornicki i Zegarmistrz (Citroën C2 R2 Max) | R | 57.45,8 | 9.55,0 | 14,6 |
15 | Markowski i Machela(Citroën C2 R2 Max) | R | 58.03,4 | 10.12,6 | 17,6 |
16 | Kujawski i Rzemień (Renault Clio R3) | R | 58.04,9 | 10.14,1 | 1,5 |
17 | Oleksowicz i Rathe (Subaru Impreza) | N4 | 58.36,9 | 10.46,1 | 32,0 |
18 | Kaszyński i McNiven (Subaru Impreza WRX) | N4 | 59.14,4 | 11.23,6 | 37,5 |
19 | Kempa i Grudziński (Honda Civic Type R) | N3 | 1:00.23,3 | 12.32,5 | 1.08,9 |
20 | Gagacki i Kubik (Honda Civic Type-R) | A7 | 1:01.20,0 | 13.29,2 | 56,7 |
21 | Bełtowski i Drahan (Subaru Impreza) | N4 | 1:01.20,3 | 13.29,5 | 0,3 |
22 | Bouffier i Panseri (Peugeot 207 S2000) | S2000 | 1:01.24,9 | 13.34,1 | 4,6 |
23 | Butruk i Wilk (Mitsubishi Lancer) | N4 | 1:02.30,9 | 14.40,1 | 1.06,0 |
24 | Herbi i Holdenmayer (Honda Civic Type-R) | N3 | 1:03.08,1 | 15.17,3 | 37,2 |
25 | Gryc i Zubik (Citroën C2 R2 Max) | R | 1:03.22,6 | 15.31,8 | 14,5 |