W piątek, po starcie honorowym, załogi uczestniczące w zawodach pojechały na Plac przed Stocznią Gdańską, by pod Pomnikiem Poległych Stoczniowców złożyć kwiaty z okazji 30-tej rocznicy powstania Solidarności.

W rozegranym na żużlowej nawierzchni stadionu w Gdańsku prologu, najlepsi okazali się trzykrotni Mistrzowie Polski, Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000). Drugie miejsce zajęli Sebastian Frycz iMaciej Gleixner (Mitsubishi Lancer Evo IX RS), a trzecie - Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur (Skoda Fabia S2000). Różnice w czołówce nie były znaczne.

Prawdziwe ściganie rozpoczęło się w sobotę rano. Po nocnych opadach deszczu trasa szutrowych odcinków specjalnych była bardzo grząska. Tym bardziej, że przed zawodnikami rywalizującymi w Rajdowych samochodowych Mistrzostwach Polski przejechało nią ponad czterdzieści załóg Rajdowego Pucharu Polski...

Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran "znokautowali" rywali już na pierwszej próbie. Subaru Impreza okazało się szybsze o 7,5 sekundy od Peugeota 207 S2000 Bryana Bouffiera i Xaviera Panseri. Wicemistrzowie Europy, Michał Sołowow i Maciej Baran (Ford Fiesta S2000) stracili 12, 4 sek., liderzy klasyfikacji Mistrzostw Polski, Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000) - 15,9 sek., a Leszek Kuzaj i CraigParry - po błędzie - 24,8 sek.

Na kolejnych pięciu próbach zwycięstwami dzieli się Kajetan Kajetanowicz (OS 3 i 6) oraz Kuzaj (OS 4, 5 i 7). Po pierwszym dniu kierowca Subaru wyprzedza konkurenta o ponad 30 sekund.

Trzecie miejsce zajmuje Michał Sołowow (1.20,1 min.), a czwarte - Tomasz Kuchar (1.49,1). Ten ostatni stracił 20 sekund za spóźnienie na PKC. Pecha miał Bryan Bouffier, który spędził w rowie ponad 13 minut, z nim kibice nie wynieśli Peugeota z powrotem na drogę... Nadspodziewanie dobrze radzą sobie Stefan Karnabal i Michał Kuśnierz (Mitsubishi Lancer Evo X).

W klasie R pewna niespodzianka - liderami są Janek Chmielewski i Robert Hundla (Citroën C2 R2 MAX). Co prawda krakowski kierowca uchodzi za specjalistę od jazdy po nawierzchniach szutrowych, ale Michał i Grzegorz Bębenkowie (w bliźniaczym Citroënie) mają za sobą triumf w Rajdzie Polski... Błąd braci na ostatnim OS-ie dnia zepchnął ich jednak na drugie miejsce. Na trzeciej pozycji plasują się obrońcy tytułu, Tomasz Porębski i Tomasz Spurek.

W innych klasach prowadzą: A7 - Marcin Gagacki i MarcinKubik (Honda Civic Type-R); N3 - Mikołaj Kempa i Michał Grudziński (Honda Civic Type-R); N2 - Artur Kurnicki i Mateusz Martynek (Suzuki Swift Sport RS); H12 - Robert Puch i Piotr Stanisławski (Opel Astra) - Superally; Open - Andrzej Koper i Jakub Mroczkowski (Subaru Impreza G3).

Rajdowy Puchar PolskiW Rajdowym Pucharze Polski załogi przejechały trzy pierwsze odcinki. Prowadzą Jankowski i Drążczyk (Renault Clio) przed Chuchałą i Ciupką (Honda Civic Type-R - strata 8.6 sek), Piękosiem i Dachowskim (Honda Civic Type-RA - 28,9 sek.), Szeszko i Jermakowem (Toyota CorollaRW - 47.8 sek.), Danilczukiem i Niewiarowskim (BMW 318 ISRW - 58.4 sek.) oraz Zawadą i Gołdą (Honda CivicA - 1.14,1min.).

W klasie N3 najlepsi są Tomasz Hupało i Rafał Fiołek (Honda Civic). Marcin Berliński i Leszek Chłuda (Renault Clio) po przebiciu opony zajmują drugą pozycję.

M-ce Załoga (Samochód) Klasa Wynik Strata Do poprzed.
1 Kajetanowicz i J. Baran (Subaru Impreza) N4 47.50.8 - -
2 Kuzaj i Parry (Skoda Fabia S2000) S2000 48.23,5 32,7 32,7
3 Sołowow i M. Baran (Ford Fiesta S2000) S2000 49.10,9 1.20,1 47,4
4 Kuchar i Dymurski(Peugeot 207 S2000) S2000 49.39,9 1.49,1 29,0
5 Karnabal i Kuśnierz (Mitsubishi Evo X) N4 53.08,3 5.17,5 3.28,4
6 Frycz i Gleixner (Mitsubishi Evo IX RS) N4 53.44,0 5.53,2 35,7
7 Habaj i Spentany (Mitsubishi Evo IX) N4 54.40,3 6.49,5 56,3
8 Rzeźnik i Mazur (Skoda Fabia S2000) S2000 55.07,3 7.16,5 27,0
9 Maliński i Madej (Mitsubishi Evo IX) N4 56.39,7 8.48,9 1.32,4
10 Chmielewski i Hundla (Citroën C2 R2 Max) R 56.46,5 8.55,7 6,8
11 Pawliński i Bil (Subaru Impreza) N4 57.10,6 9.19,8 24,1
12 Bębenek i Bębenek (Citroën C2 R2) R 57.13,4 9.22,6 2,8
13 Porębski i Spurek (Citroën C2 R2 Max) R 57.31,2 9.40,4 17,8
14 Kornicki i Zegarmistrz (Citroën C2 R2 Max) R 57.45,8 9.55,0 14,6
15 Markowski i Machela(Citroën C2 R2 Max) R 58.03,4 10.12,6 17,6
16 Kujawski i Rzemień (Renault Clio R3) R 58.04,9 10.14,1 1,5
17 Oleksowicz i Rathe (Subaru Impreza) N4 58.36,9 10.46,1 32,0
18 Kaszyński i McNiven (Subaru Impreza WRX) N4 59.14,4 11.23,6 37,5
19 Kempa i Grudziński (Honda Civic Type R) N3 1:00.23,3 12.32,5 1.08,9
20 Gagacki i Kubik (Honda Civic Type-R) A7 1:01.20,0 13.29,2 56,7
21 Bełtowski i Drahan (Subaru Impreza) N4 1:01.20,3 13.29,5 0,3
22 Bouffier i Panseri (Peugeot 207 S2000) S2000 1:01.24,9 13.34,1 4,6
23 Butruk i Wilk (Mitsubishi Lancer) N4 1:02.30,9 14.40,1 1.06,0
24 Herbi i Holdenmayer (Honda Civic Type-R) N3 1:03.08,1 15.17,3 37,2
25 Gryc i Zubik (Citroën C2 R2 Max) R 1:03.22,6 15.31,8 14,5