Logo
WiadomościAktualnościRajd Lotos Baltic Cup 2010: Kajetanowicz i Baran najlepsi w błocie (1. etap)

Rajd Lotos Baltic Cup 2010: Kajetanowicz i Baran najlepsi w błocie (1. etap)

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran prowadzą wyraźnie po pierwszym dniu w Rajdzie Lotos Baltic Cup. Na rozoranej, chwilami bagnistej, luźnej nawierzchni odcinków specjalnych ich Subaru Impreza radziło sobie znacznie lepiej niż pojazdy klasy Super 2000. Różnice w czołówce są dość znaczne, ale sprawa miejsc na podium nie jest jeszcze chyba przesądzona - jutro załogi mają bowiem do przejechania nieco więcej kilometrów OS-owych niż dzisiaj...

Rajd Lotos Baltic Cup 2010: Kajetanowicz i Baran najlepsi w błocie (1. etap)
Auto Świat
Rajd Lotos Baltic Cup 2010: Kajetanowicz i Baran najlepsi w błocie (1. etap)

W piątek, po starcie honorowym, załogi uczestniczące w zawodach pojechały na Plac przed Stocznią Gdańską, by pod Pomnikiem Poległych Stoczniowców złożyć kwiaty z okazji 30-tej rocznicy powstania Solidarności.

W rozegranym na żużlowej nawierzchni stadionu w Gdańsku prologu, najlepsi okazali się trzykrotni Mistrzowie Polski, Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000). Drugie miejsce zajęli Sebastian Frycz iMaciej Gleixner (Mitsubishi Lancer Evo IX RS), a trzecie - Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur (Skoda Fabia S2000). Różnice w czołówce nie były znaczne.

Prawdziwe ściganie rozpoczęło się w sobotę rano. Po nocnych opadach deszczu trasa szutrowych odcinków specjalnych była bardzo grząska. Tym bardziej, że przed zawodnikami rywalizującymi w Rajdowych samochodowych Mistrzostwach Polski przejechało nią ponad czterdzieści załóg Rajdowego Pucharu Polski...

Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran "znokautowali" rywali już na pierwszej próbie. Subaru Impreza okazało się szybsze o 7,5 sekundy od Peugeota 207 S2000 Bryana Bouffiera i Xaviera Panseri. Wicemistrzowie Europy, Michał Sołowow i Maciej Baran (Ford Fiesta S2000) stracili 12, 4 sek., liderzy klasyfikacji Mistrzostw Polski, Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000) - 15,9 sek., a Leszek Kuzaj i CraigParry - po błędzie - 24,8 sek.

Na kolejnych pięciu próbach zwycięstwami dzieli się Kajetan Kajetanowicz (OS 3 i 6) oraz Kuzaj (OS 4, 5 i 7). Po pierwszym dniu kierowca Subaru wyprzedza konkurenta o ponad 30 sekund.

Trzecie miejsce zajmuje Michał Sołowow (1.20,1 min.), a czwarte - Tomasz Kuchar (1.49,1). Ten ostatni stracił 20 sekund za spóźnienie na PKC. Pecha miał Bryan Bouffier, który spędził w rowie ponad 13 minut, z nim kibice nie wynieśli Peugeota z powrotem na drogę... Nadspodziewanie dobrze radzą sobie Stefan Karnabal i Michał Kuśnierz (Mitsubishi Lancer Evo X).

W klasie R pewna niespodzianka - liderami są Janek Chmielewski i Robert Hundla (Citroën C2 R2 MAX). Co prawda krakowski kierowca uchodzi za specjalistę od jazdy po nawierzchniach szutrowych, ale Michał i Grzegorz Bębenkowie (w bliźniaczym Citroënie) mają za sobą triumf w Rajdzie Polski... Błąd braci na ostatnim OS-ie dnia zepchnął ich jednak na drugie miejsce. Na trzeciej pozycji plasują się obrońcy tytułu, Tomasz Porębski i Tomasz Spurek.

W innych klasach prowadzą: A7 - Marcin Gagacki i MarcinKubik (Honda Civic Type-R); N3 - Mikołaj Kempa i Michał Grudziński (Honda Civic Type-R); N2 - Artur Kurnicki i Mateusz Martynek (Suzuki Swift Sport RS); H12 - Robert Puch i Piotr Stanisławski (Opel Astra) - Superally; Open - Andrzej Koper i Jakub Mroczkowski (Subaru Impreza G3).

Rajdowy Puchar PolskiW Rajdowym Pucharze Polski załogi przejechały trzy pierwsze odcinki. Prowadzą Jankowski i Drążczyk (Renault Clio) przed Chuchałą i Ciupką (Honda Civic Type-R - strata 8.6 sek), Piękosiem i Dachowskim (Honda Civic Type-RA - 28,9 sek.), Szeszko i Jermakowem (Toyota CorollaRW - 47.8 sek.), Danilczukiem i Niewiarowskim (BMW 318 ISRW - 58.4 sek.) oraz Zawadą i Gołdą (Honda CivicA - 1.14,1min.).

W klasie N3 najlepsi są Tomasz Hupało i Rafał Fiołek (Honda Civic). Marcin Berliński i Leszek Chłuda (Renault Clio) po przebiciu opony zajmują drugą pozycję.

M-ceZałoga (Samochód)KlasaWynikStrataDo poprzed.
1Kajetanowicz i J. Baran (Subaru Impreza)N447.50.8--
2Kuzaj i Parry (Skoda Fabia S2000)S200048.23,532,732,7
3Sołowow i M. Baran (Ford Fiesta S2000)S200049.10,91.20,147,4
4Kuchar i Dymurski(Peugeot 207 S2000)S200049.39,91.49,129,0
5Karnabal i Kuśnierz (Mitsubishi Evo X)N453.08,35.17,53.28,4
6Frycz i Gleixner (Mitsubishi Evo IX RS)N453.44,05.53,235,7
7Habaj i Spentany (Mitsubishi Evo IX)N454.40,36.49,556,3
8Rzeźnik i Mazur (Skoda Fabia S2000)S200055.07,37.16,527,0
9Maliński i Madej (Mitsubishi Evo IX)N456.39,78.48,91.32,4
10Chmielewski i Hundla (Citroën C2 R2 Max)R56.46,58.55,76,8
11Pawliński i Bil (Subaru Impreza)N457.10,69.19,824,1
12Bębenek i Bębenek (Citroën C2 R2)R57.13,49.22,62,8
13Porębski i Spurek (Citroën C2 R2 Max)R57.31,29.40,417,8
14Kornicki i Zegarmistrz (Citroën C2 R2 Max)R57.45,89.55,014,6
15Markowski i Machela(Citroën C2 R2 Max)R58.03,410.12,617,6
16Kujawski i Rzemień (Renault Clio R3)R58.04,910.14,11,5
17Oleksowicz i Rathe (Subaru Impreza)N458.36,910.46,132,0
18Kaszyński i McNiven (Subaru Impreza WRX)N459.14,411.23,637,5
19Kempa i Grudziński (Honda Civic Type R)N31:00.23,312.32,51.08,9
20Gagacki i Kubik (Honda Civic Type-R)A71:01.20,013.29,256,7
21Bełtowski i Drahan (Subaru Impreza)N41:01.20,313.29,50,3
22Bouffier i Panseri (Peugeot 207 S2000)S20001:01.24,913.34,14,6
23Butruk i Wilk (Mitsubishi Lancer)N41:02.30,914.40,11.06,0
24Herbi i Holdenmayer (Honda Civic Type-R)N31:03.08,115.17,337,2
25Gryc i Zubik (Citroën C2 R2 Max)R1:03.22,615.31,814,5
Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun
Powiązane tematy: