Zawodnicy mają dziś do przejechania sześć odcinków specjalnych. Są to: OS 2 - Piekiełko (17,65 km), OS 3 - Milwino (17,10 km) oraz OS 4 Dąbrówka (5,92 km): wszystkie przejeżdżane dwukrotnie. Łącznie trasa pierwszego etapu liczy 274,73 kilometrów, w tym 82,74 km OS-ów oraz 191,99 km "dojazdówki".

Wszyscy zastanawiają się jaka będzie pogoda, śledząc uważnie prognozy. Dwa lata temu, gdy rajd był także rudną Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski ulewna aura "ustawiła" wyniki. Jak jednak wynika zwypowiedzi meteorologów, sobota na Kaszubach powinna być słoneczna!

Zawody zapowiadają wielkie emocje. czy pięć załóg w samochodach Peugeot 207 Super 2000 (Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski, Michał Sołowow i Maciej Baran, Leszek Kuzaj i Robert Hundla, Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski oraz Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski) pokona samochody grupy N: Mitsubishi Lancery (Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek, Bryan Bouffier i Xavier Panseri) oraz Subaru (Kajetan Kajetanowicz z nowym pilotem, Jarosławem Baranem)? Przekonamy się!

Polecamy w RoadLook.pl

Jedno jest pewne - na szutrowych nawierzchniach będzie bardzo ciekawie...

Sprawia to także nowy system punktacji, w myśl którego każdy etap klasyfikowany jest osobno, a łączne wyniki rajdu (które przechodzą do historii) stanowią jedynie niewielką premię punktową.

Drugi odcinek specjalny (Piekiełko 1 - 17,65 km)

Najszybsze "otwarcie" zanotowali Leszek Kuzaj i Robert Hundla. Załoga Peugeota 207 Super 2000 wysunęła się jednocześnie na prowadzenie w klasyfikacji generalnej.

Zwycięzcy prologu, Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski zanotowali piąty czas i spadli na drugie miejsce w rajdzie.

Bardzo dobrze spisali się Bryan Bouffier i Xavier Panseri, drudzy na OS-ie.

Michał Sołowow i Maciej Baran zajęli trzecią lokatę.

Awansowali zdecydowanie bracia Bębenkowie.

Bardzo szybko trasę pokonało tylko pięć załóg, pozostałe zanotowały straty. Dotyczy to także wczorajszych wiceliderów, Zbigniewa Staniszewskiego i Bartłomieja Boby oraz Kajetana Kajetanowicza i Jarosława Barana.

Pokazali się Łukasz Sztuka i Zbigniew Cieślar (Mitsubishi Lancer Evo IX), którzy po długiej przerwie znów pojawili się na odcinkach.

W klasie A7 bardzo szybcy okazali się Paweł Stefanicki i Bartosz Bil (Honda Civic FN2 R3), którzy zostali nowymi liderami.

Drugie miejsce zajęli Estończycy: Anre Saks i Rainer Maasik (Honda Civic Type R), a trzecie Maciej Lubiak i Przemysław Zawada (Renault Clio R3).

W klasyfikacji Stefanicki ma 21,6 sekundy przewagi nad Maciejem Lubiakiem.

W R2B (Citroëny C2 R2) także zmiana liderów. Zostali nimi zwycięzcy próby, Tomasz Porębski i Tomasz Spurek.

Jan Chmielewski i Szymon Gospodarczyk tracą 2,8 sekundy, a Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski - 11,7 sekundy.

Wyniki odcinka: Leszek Kuzaj, Bryan Bouffier (strata 0,9 sek.), Michał Sołowow (2,6 sek.), Michał Bębenek (3,6 sek.), Tomasz Kuchar (3,7 sek.), Zbigniew Staniszewski (12,9 sek.), Kajetan Kajetanowicz (19,5 sek.), Maciej Oleksowicz (20,2 sek.), Marcin Abramowski (22,1 sek.), Łukasz sztuka (24,0 sek.).

Klasyfikacja po dwóch odcinkach specjalnych: 1. Leszek Kuzaj i Robert Hundla (Peugeot 207 Super 2000); 2. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 Super 2000 - strata 1,8 sek.); 3. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Mitsubishi Lancer Evo IX- 2,4 sek.); 4. Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super 2000 - 3,3 sek.); 5. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo IX - 5,6 sek.); 6. Zbigniew Staniszewski i Bartlomiej Boba (Mitsubishi Lancer Evo IX - 11,9 sek.); 7. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław baran (Subaru Impreza - 12,0 sek.); 8. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (Peugeot 207 Super 2000 - 21,9 sek.); 9. Marcin Abramowski i Jakub Gerber (Mitsubishi Lancer Evo VIII - 23,4 sek.); 10. Łukasz Sztuka i Zbigniew Cieślar (Mitsubishi Lancer Evo IX - 26,0 sek.).

Trzeci odcinek specjalny (Milwino 1 - 17.10 km)

Decyzją Zespołu Sędziów Sportowych odcinek został odwołany ze względu na niewłaściwe zabezpieczenie.

Czwarty odcinek specjalny (Dąbrówka 1 - 5,92 km)

Bardzo krótka próba przyniosła jednak sekundowe różnice.

Zwycięstwo znów odniósł Leszek Kuzaj, który umocnił się na prowadzeniu.

Bryan Bouffier drugi i awansował na taką samą pozycje w klasyfikacji.

Tomasz Kuchar trzeci na odcinku i trzeci w punktacji.

Bracia Bębenkowie pną się do góry.

Bardzo dużą stratę zanotował Michał Sołowow, który zagrzebał się w piasku. Wicemistrz Europy zamierza złożyć wyjaśnienie z prośbą o zmianę czasu.

Opony przebili: Marcin Abramowski i Łukasz Sztuka.

Do odcinka nie wystartowali Radosław Typa z Maciejem Wisławskim.

W A7 najszybszy lider Paweł Stefanicki.

W R2B przetasowania. Pewna stratę miał Jan Chmielewski.

Wygrał Marcin Dobrowolski, drugie miejsce zajęli Szymon Kornicki i Ireneusz Pleskot, a trzecie - Tomasz Porębski.

W klasyfikacji nie zaszły zmiany; prowadzi Tomasz Porębski przed Janem Chmielewskim (3,3 sek.) i Marcinem Dobrowolskim (3,9 sek.).

Artur Kurnicki i Mateusz Martynek (Suzuki Swift Sport RC) poza drogą, zawodnikom nic się nie stało.

Wyniki próby: Leszek Kuzaj, Bryan Bouffier (1,0 sek.), Tomasz Kuchar (3,5 sek.), Michał Bębenek (3,9 sek.), Maciej Oleksowicz (4,3 sek.), Zbigniew Staniszewski (5,9 sek.), Tomasz Czopik i Magdalena Lukas (Mitsubishi Lancer Evo IX RS - 7,9 sek.), Kajetan Kajetanowicz (9,1 sek.), Tomasz Trembicki i Grzegorz Gołda (Mitsubishi Lancer Evo VIII - 23,8 sek.), Zbigniew Maliński i Joanna Madej (Mitsubishi Lancer Evo IX - 32,6 sek.).

Klasyfikacja po czterech odcinkach specjalnych: 1. Leszek Kuzaj i Robert Hundla; 2. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (3,3 sek.); 3. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (5,3 sek.); 4. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (9,5 sek.); 5. Zbigniew Staniszewski i Bartlomiej Boba (17,8 sek.); 6. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (26,2 sek.); 7. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (29,1 sek.); 8. Tomasz Czopik i Magdalena Lukas (45,2 sek.); 9.Łukasz Sztuka i Zbigniew Cieślar (1.02,9 min.); 10. Marcin Abramowski i Jakub Gerber (1.12,6 min.); 11. Tomasz Trembicki i Grzegorz Gołda (1.19,9 min.); 12. Michał Sołowow i Maciej Baran (1.26,1 min.).

Obecnie załogi zjeżdżają do Parku Serwisowego. Z rywalizacji wypadło już dziesięć załóg!

Piąty odcinek specjalny (Piekiełko 2 - 17,65 km)

Ogromny pech Tomasza Kuchara. Załoga Peugeot Sport Polska Rally Team musiała na odcinku wyprzedzać braci Bębenków, przez co straciła sporo sekund.

Michał Bębenek ze stratą prawie czterech minut.

Na odcinku najszybszy wyraźnie Leszek Kuzaj.

Dobrze spisał się Bryan Bouffier, który jednak traci powoli dystans do Kuzaja.

Zbigniew Staniszewski i Maciej Oleksowicz blisko siebie...

Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski (Peugeot 207 Super 2000) mimo 5-minutowego spóźnienia na PKC awansowali na jedenaste miejsce, przed Marcina Abramowskiego i Jakuba Gerbera.

W klasie A7 nadal najszybszy Paweł Stefanicki. Maciej Lubiak drugi na OS-ie i drugi w klasyfikacji z dużą stratą (51,9 sekundy) do konkurenta.

A R2B ostry atak Jana Chmielewskiego i Szymona Gospodarczyka. Mistrzowie Polski wygrali przed braćmi Dobrowolskimi i powrócili na czoło klasyfikacji w gronie Citroënów.

Tomasz Porębski i Tomasz Spurek tracą obecnie 4,3 sekundy, a Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski - 5,9 sekundy

Szymon Kornicki i Ireneusz Pleskot przebili oponę.

Wyniki próby: Leszek Kuzaj, Bryan Bouffier (3,3 sek.), Michał Sołowow (8,3 sek.), Tomasz Kuchar (11,0 sek.), Zbigniew Staniszewski (14,0 sek.), Maciej Oleksowicz (14,6 sek.), Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski (Peugeot 207 Super 2000 - 19,8 sek.), Łukasz Sztuka (21,4 sek.), Kajetan Kajetanowicz (23,0 sek.), Tomasz Czopik (23,7 sek.).

Klasyfikacja po pięciu odcinkach specjalnych: 1. Leszek Kuzaj i Robert Hundla; 2. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (7,6 sek.); 3. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (16,3 sek.); 4. Zbigniew Staniszewski i Bartlomiej Boba (31,8 sek.); 5. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (40,8 sek.); 6. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (52,1 sek.); 7. Tomasz Czopik i Magdalena Lukas (1.08,9 min.); 8.Łukasz Sztuka i Zbigniew Cieślar (1.24,3 min.); 9. Michał Sołowow i Maciej Baran (1.34,4 min.), 10. Tomasz Trembicki i Grzegorz Gołda (2.12,4 min.).

Szósty odcinek specjalny (Milwino 2 - 17.10 km)

Leszek Kuchar i Michał Sołowow w tym samym czasie...

Bryan Bouffier tuż za nimi.

Tomasz Kuchar z dużą stratą, ale utrzymał trzecie miejsce.

W klasyfikacji czołówki bez zmian, jedynie Szymon Ruta awansował do "dziesiątki", wypychając z niej Tomasza Trembickiego.

W A7 Maciej Lubiak tym razem przed liderem - Pawłem Stefanickim.

Piotr Jędrusiński i Tomasz Maciuszek (Honda Civic Type R) wypadli z drogi. Załodze nic się nie stało.

W R2B Jan Chmielewski o 1,1 sekundy przed Marcinem Dobrowolskim: przewaga załogi z Krakowa wzrosła do 7 sekund.

Wyniki OS-u: Michał Sołowow i Leszek Kuzaj, Bryan Bouffier (2,2 sek.), Maciej Oleksowicz (17,8 sek.), Zbigniew Staniszewski (18,7 sek.), Tomasz Czopik (19,7 sek.), Michał Bębenek (21,8 sek.), Kajetan Kajetanowicz (22,5 sek.), Lukasz sztuka (23,3 sek.), Tomasz Kuchar (24,2 sek.).

Klasyfikacja po sześciu odcinkach specjalnych: 1. Leszek Kuzaj i Robert Hundla; 2. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (9,8 sek.); 3. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (40,5 sek.); 4. Zbigniew Staniszewski i Bartlomiej Boba (50,5 sek.); 5. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (58,6 sek.); 6. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (1.14,6 min.); 7. Tomasz Czopik i Magdalena Lukas (1.28,6 min.); 8.Michał Sołowow i Maciej Baran (1.34,4 min.); 9. Łukasz Sztuka i Zbigniew Cieślar (1.47,6 min.); 10. Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski (2.48,6 min.); 11. Tomasz Trembicki i Grzegorz Gołda (3.10,6 min.); 12. Marcin Abramowski i Jakub Gerber (3.29,1 min.).

Siódmy odcinek specjalny (Dąbrówka 2 - 5,92 km)

Tym razem najszybszy Bryan Bouffier. Mistrz Polski zniwelował przewagę Leszka Kuzaja (trzeciego na mecie) do 7,9 sekundy.

Od lidera szybszy był także Michał Sołowow.

Tomasz Kuchar ponownie stracił do dwóch wyprzedzających go konkurentów, ale zyskał nieco nad Zbyszkiem Staniszewskim.

W klasie A7 Maciej Lubiak i tym razem szybszy od Pawła Stefanickiego. Kierowcy Renault Clio pozostało jednak jutro do odrobienia aż 44,6 sekundy...

W klasie R2B zwyciężył Tomasz Porębski przed liderem, Janem Chmielewskim. Dzięki temu awansował na drugie miejsce przed Marcina Dobrowolskiego. Różnice są jednak nieznaczne.

Całą trasę etapu pierwszego przejechał jedynie 25 załóg! Jedenaście załóg zgłosiło chęć udziału jutro w Superally...

Wyniki ostatniego odcinka pierwszego etapu: Bryan Bouffier, Michał Sołowow (1,8 sek.), Leszek Kuzaj (1,9 sek.), Tomasz Kuchar (4,1 sek.), Michał Bębenek (6,1 sek.), Maciej Oleksowicz (6,3 sek.), Zbigniew Staniszewski (7,0 sek.), Szymon Ruta (8,1 sek.), Kajetan Kajetanowicz (8,7 sek.), Tomasz Czopik (10,1 sek.), Łukasz sztuka (10,9 sek.).

Nieoficjalne wyniki po pierwszym etapie

Wyniki w klasie R2B

MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1.Jan Chmielewski i Szymon Gospodarczyk48.41,9 min.2.Tomasz Porębski i Tomasz Spurek8,7 sek.3.Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski26,5 sek.4.Ariel Piotrowski i Anna Wódkiewicz3.29,0 min.5.Szymon Kornicki i Ireneusz Pleskot6.36,9 min.6.Sławomir Sawicki i Michał Kuśnierz6.53,3 min.7.Tomasz Gryc i Krzysztof Zubik7.37,8 min.

Wyniki w klasach

KlasaZałoga (Auto)CzasSuper 2000Leszek Kuzaj i Robert Hundla (Peugeot 207 Super 2000)42.07,0 min.N 4Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Mitsubishi Lancer Evo IX)42.14,9 min.OPENTomasz Trembicki i Grzegorz Gołda (Mitsubishi Lancer Evo VIII)45.38,1 min.A 7Paweł Stefanicki i Bartosz Bil (Honda Civic FN2 R3)48.03,5 min.R 2BJan Chmielewski i Szymon Gospodarczyk (Citroën C2 R2)48.41,9 min.A 6Jan Chmielewski i Szymon Gospodarczyk (Citroën C2 R2)48.41,9 min.HR 11Henry Asi i Martin Ansi (Vaz 2108)1:17.50,7 godz.HR 12Łukasz Ryznar i Michał Jucewicz (Opel Kadett GSi)1:09.57,8 godz.

Wyniki rajdu w klasach

KlasaZałoga (Auto)CzasSuper 2000Leszek Kuzaj i Robert Hundla (Peugeot 207 Super 2000)1:28.53,4 godz.N 4Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Mitsubishi Lancer Evo IX)1:29.17,9 godz.OPENTomasz Trembicki i Grzegorz Gołda (Mitsubishi Lancer Evo VIII)1:37.21,1 godz.A 7Paweł Stefanicki i Bartosz Bil (Honda Civic FN2 R3)1:41.11,3 godz.R 2BJan Chmielewski i Szymon Gospodarczyk (Citroën C2 R2)1:44.25,4 godz.A 6Jan Chmielewski i Szymon Gospodarczyk (Citroën C2 R2)1:44.25,4 godz.HR 11Henry Asi i Martin Ansi (Vaz 2108)2:23.25,3 godz.HR 12Wojciech Śliwowski i Karol Strzała (VW Golf GTi)2:04.43,9 godz.

.................................................................................................................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane