48. Rali Vinho da Madeira - bo taką nazwę nosi oficjalnie impreza, rozpocznie sie dziś prologiem. Na odcinku testowym dobrze wypadł Tomasz Czopik. Polak zajął siódme miejsce.

O zwycięstwo tym razem rywalizowały pomiędzy sobą Peugeoty 207 Super 2000 oraz Fiaty Grande Punto Abarth Super 2000. Na razie lepsze okazały się samochody francuskie, ale jak będzie na trasie - przekonamy się już dziś podczas prologu oraz w piątek i sobotę, kiedy to rozegrane zostaną dwa etapy.

Wyniki odcinka testowego

1. Bruno Magalhăes i Paulo Grave (Peugeot 207 S2000) - 1.52,0 min.;2. Giandomenico Basso i Mitia Dotta (Fiat Grande Punto Abarth S2000) - 1.52,7 min.;3. Andrea Navarra i Dario D'esposito (Fiat Grande Punto Abarth S2000) 1.53,6 min.;4. Renato Travaglia i Lorenzo Granai (Mitsubishi Lancer Evo IX) - 1.53,8 min.;5. Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger (Peugeot 207 S2000) 1.53,8 min.;6. Enrique García Ojeda i Jordi Barrabes Costa (Peugeot 207 S2000) - 1.53,9 min.;7. Tomasz Czopik i Glib Zagorij (Fiat Grande Punto Abarth S2000) 1.54,9 min.;8. José Pedro Fontes i Fernando Prata (Fiat Grande Punto Abarth S2000) 1:.5,5 min.;9. Volkan Isik i Kaan Ozsenler (Fiat Grande Punto Abarth S2000) 1.55,8 min.;10. Simon Jean-Joseph i Jack Boyere (Citroen C2 S1600) - 1.55,8 min.

Renato Travaglia, przed dwoma laty najszybszy na Maderze, zostawił za sobą wszystkie samochody Super 2000 w prologu na ulicach Funchal. Na wieczornej, 2,18-kilometrowej próbie Avenida do Mar, kierowca Top Run pokonał o jedną dziesiątą Giandomenico Basso.Jedyny Polak startujący w tym rajdzie,Tomasz Czopik, zajął 17. pozycję. W drugiej dziesiątce znaleźli się także tacy kierowcy jak m.in. Freddy Loix (11), Enrique Garcia Ojeda (12), Volkan Isik (16). Lider mistrzostw Europy, Dimitar Iliew uzyskał 23 czas na tym superoesie (+6,1).

Wyniki 1. OS:1. Renato Travaglia/Lorenzo Granai (Mitsubishi Lancer Evo IX) - 1.34,7 2. Giandomenico Basso/Mitia Dotta (Fiat Punto Abarth S2000) +0,1 3. Nicolas Vouilloz/Nicolas Klinger (Peugeot 207 S2000) +0,5 4. Bruno Magalhaes/Paulo Grave (Peugeot 207 S2000) +0,6 5. Andrea Navarra/Dario D'Esposito (Fiat Punto Abarth S2000) +2,5 = Bernd Casier/Frederic Miclotte (Peugeot 207 S2000) +2,5 7. Corrado Fontana/Renzo Casazza (Fiat Punto Abarth S2000) +2,8 = Jose Pedro Fontes/Fernando Prata (Fiat Punto Abarth S2000) +2,8 9. Simon Jean-Joseph/Jack Boyere (Citroen C2 S1600) +3,0 10. Vitor Sa/Humberto Freitas (Fiat Punto Abarth S2000) +3,3....................................................................................................................... 17. Tomasz Czopik/Łukasz Wroński (Fiat Punto Abarth S2000) +5,3