Po pierwszymdniu wszyscy zwodnicy podkreślali, że warunki na trasie były trudne. Stąd sporo załóg nie osiągnęło mety, choć wiele z nich wystartowało korzystając z systemu Superally.

Po pierwszym etapie na prowadzeniu są Leszek Kuzaj i Craig Parry (Subaru Impreza). Nareszcie szczęście uśmiechnęło się do "Kuziego" - sytuacja w piątek układała sie dla niego idealnie. Przewaga ponad siedemnastu sekund daje byłemu Mistrzowi Polski spory luz, stąd niewątpliwie załoga w Subaru jest zdecydowanym faworytem zawodów.

Rewelacyjnie spisują się Łukasz Sztuka i Łukasz Kurzeja (Mitsubishi Lancer Evo IX). Do dłuższej przerwie w "rajdowaniu" Łukasz radzi sobie znakomicie i ma szanse pozostania na podium. Jego najgroźniejszymi rywalami są Michał Sołowow i Maciej Baran (Fiat Grande Punto Abarth). Załoga doświadczona, ale pechowa - czy tym razem uda się jej zrealizować cele?

Wielką niespodzianką in plus jest też postawa Mariusza Steca i Zbigniewa Gruszki (Mitsubishi Lancer Evo IX). Junior pokazuje, że w trudnych warunkach jest rzeczywiście dobry. Szkoda, że nie udało się póki co zrealizować marzeń o Peugeocie 207 Super 2000...

Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Subaru Impreza) jechali początkowo świetnie, ale obecnie mają stratę 51,8 sekundy do Kuzaja. Wicemistrz Polski ma szanse awansu.

Dzisiejsze odcinki zapowiadają spore emocje. Jest ich sześć: trzy próby, pokonywane dwukrotnie (OS 6, 9 - Hańczowa, OS 7, 10 - Lackowa oraz OS 8, 11 - Ropa). Z Ropą był problem, bo brakowało na niej śniegu.

Pierwsza załoga na rampę mety na rynku w Gorlicach wjedzie o 16.25.

Zapraszamy na naszą relację "na żywo" z trzeciego dnia zmagań.

Szósty odcinek specjalny (Hańczowa 1 - 13,09 kilometra)

Początkowo odcinek odwołany decyzją Zespołu Sędziów Sportowych ze względu na niedostateczne zabezpieczenie trasy.

Potem jednak ZSS zmienił zdanie i próba została rozegrana.

Najlepszy czas uzyskał Michał Kościuszko, który wygrał swój pierwszy odcinek w Peugeocie 207 Super 2000.

Leszek Kuzaj stracił ponad trzynaście sekund, ale powiększył przewagę - dwaj będący za nim w klasyfikacji kierowcy: Łukasz Sztuka i Michał Sołowow stracili bowiem jeszcze więcej sekund.

Nadal doskonale spisuje się Mariusz Stec.

W "dziesiątce" znalazło się dwóch zawodników korzystających z systemu Superally: Zbigniew Staniszewski oraz Sebastian Frycz.

Liderzy w klasach: A-7 Tomasz Porębski i Tomasz Spurek (Ford Fiesta ST), R-2B Radosław Typa i Daniel Siatkowski (Citroën C2 VTS), A-6 Piotr Maciejewski i Piotr Kowalski (Suzuki Swift Super 1600).

Na odcinku w R-2B najszybsi okazali się Ariel Piotrowski i Anna Wódkiewicz.

Wyniki próby: Michał Kościuszko, Tomasz Kuchar (strata 2,7 sek.), Mariusz Stec (4,6 sek.), Kajetan Kajetanowicz (10,6 sek.), Zbigniew Staniszewski i Bartłomiej Boba (Mitsubishi Lancer Evo IX - 12,0 sek.), Leszek Kuzaj (13,1 sek.), Sabastian Frycz i Jacek Rathe (Subaru Impreza - 15,2 sek.), Tomasz Czopik (16,7 sek.), Michał Sołowow (19,3 sek.), Łukasz Sztuka (19,7 sek.).

Klasyfikacja po sześciu odcinkach specjalnych: 1. Leszek Kuzaj i Craig Parry (Subaru Impreza); 2. Łukasz Sztuka i Łukasz Kurzeja (Mitsubishi Lancer Evo IX - strata 23,7 sek.); 3. Michał Sołowow i Maciej Baran (Fiat Grande Punto Abarth - 28,6 sek.); 4. Mariusz Stec i Zbigniew Gruszka (Mitsubishi Lancer Evo IX - 40,4 sek.); 5. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Subaru Impreza - 41,4 sek.); 6. Paweł Dytko i Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer Evo VIII - 1.40,2 min.); 7. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer Evo IX -1.48,6 min.); 8, Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Peugeot 207 Super 2000 - 1.48,3 min.); 9. Tomasz Czopik i Glib Zagorii (Mitsubishi Lancer Evo IX - 2.27,2 min.); 10. Maciej Lubiak i Przemysław Mazur (Mitsubishi Lancer Evo IX - 2.37,3 min.).

Siódmy odcinek specjalny (Lackowa 1 - 9,05 kilometra)

W wynikach nie ma Michała Sołowowa i Macieja Barana - ich Fiat Grande Punto Abarth Super 2000 znów zawiódł: załoga stoi na odcinku.

Ponad piętnaście sekund stracił do zwycięzcy odcinka Michała Kościuszko lider Leszek Kuzaj.

Kościuszko dzięki zwycięstwu awansował na piąte miejsce w klasyfikacji.

Tomek Kuchar wyprzedził Mariusza Steca i jest coraz bliżej Łukasza Sztuki.

Na odcinku przez długi czas najszybsi trzej panowie "K": Kościuszko, Kuchar i Kajetanowicz. Jednak po swoim przejeździe przedzielił ich Zbyszek Staniszewski, który uzyskał drugi czas.

Ponad 27 sekund stracili kuzyni Paweł i Tomasz Dytko i spadli w klasyfikacji - zostali wyprzedzeni przez dwie załogi.

Szybcy byli Sebastian Frycz oraz Stefan Karnabal.

W klasach na odcinku zwyciężali: A7 - Zbigniew Cieślar i Adam Ogierman (Renault Clio RS); R2B - Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski (Citroën C2 R2); A6 - Michał Streer i Krzysztof Janik (Peugeot 206); N3 - Mikołaj Kempa i Tomasz Markiewicz (Honda Civic).

Wyniki: Michał Kościuszko, Zbigniew Staniszewski (1,8 sek.), Tomasz Kuchar (3,2 sek.), Kajetan Kajetanowicz (3,5 sek.), Sebastian Frycz (4,1 sek.), Mariusz Stec (7,3 sek.), Stefan Karnabal i Michał Kuśnierz (Mitsubishi Lancer Evo IX - 13,8 sek.), Tomasz Czopik (14,1 sek.), Leszek Kuzaj (15,3 sek.), Maciej Lubiak (15,6 sek.).

Klasyfikacja po siedmiu odcinkach specjalnych: 1. Leszek Kuzaj i Craig Parry; 2. Łukasz Sztuka i Łukasz Kurzeja (25,7 sek.); 3. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (29,3 sek.); ; 4. Mariusz Stec i Zbigniew Gruszka (32,4 sek.); 5. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (1.34,0 min.); 6. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (1.36,8 min.); 7. Paweł Dytko i Tomasz Dytko (1.52,8 min.); 8. Tomasz Czopik i Glib Zagorii (2.26,0 min.); 9. Maciej Lubiak i Przemysław Mazur (2.37,6 min.); 10. Kamil Butruk i Maciej Wilk (Mitsubishi Lancer Evo VIII - 4.39,4 min.).

Dotychczas karty wycofania oddali: Łukasz Bednarski (Citroën Saxo - awaria silnika), Krzysztof Orski (Volkswagen Golf GTI - poza drogą na OS1), Jaroslav Orsak (Mitsubishi Lancer Evo IX - rezygnacja przed OS 3), Szymon Ruta (Subaru Impreza - poza drogą na OS 4), Michał Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo IX - rezygnacja po I etapie).

Ósmy odcinek specjalny (Ropa 1 - 15,08 kilometra)

Wiele niespodziewanych rozstrzygnięć, o czym zadecydowały opony.

Leszek Kuzaj stracił do Mariusza Steca znacząco i obecnie wyprzedza go zaledwie o 8,8 sekundy.

Za Stecem w klasyfikacji jest Łukasz Sztuka, kory nie dał się wyprzedzić Tomkowi Kucharowi.

Rewelacyjny czas Kajetana Kajetanowicza sprawił, że awansował on przed Michała Kościuszkę, choć ten drugi był relatywnie szybki.

W klasach bez zmian - liderują:A-7 Tomasz Porębski i Tomasz Spurek (Ford Fiesta ST), R-2B Radosław Typa i Daniel Siatkowski (Citroën C2 VTS), A-6 Piotr Maciejewski i Piotr Kowalski (Suzuki Swift Super 1600), N3 - Tomasz Kramarczyk i Michał Trela (Opel Astra GSi).

W klasyfikacji generalnej trzy te załogi zajmują miejsca bezpośredni obok siebie: na ósmej próbie Piotr Maciejewski wyprzedził Radosława Typę. Obecnie kierowca Suzuki traci do Porębskiego 17,4 sekundy.

Wyniki: Kajetan Kajetanowicz, Michał Kościuszko (10,9 sek.), Mariusz Stec (11,6 sek.), Paweł Dytko (12,3 sek.), Tomasz Czopik (12,4 sek.), Mariusz Małyszczycki i Jarosław Baran (Fiat Grande Punto Abarth Super 2000 - 21,2 sek.), Kamil Butruk (22,0 sek.), Łukasz Sztuka (22,1 sek.), Zbigniew Staniszewski (27,5 sek.), Tomasz Kuchar (34,6 sek.), Leszek Kuzaj (35,2 sek.).

Klasyfikacja po ośmiu odcinkach specjalnych: 1. Leszek Kuzaj i Craig Parry; 2. Mariusz Stec i Zbigniew Gruszka (8,8 sek.); 3. Łukasz Sztuka i Łukasz Kurzeja (12,6 sek.); 4. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (28,7 sek.); 5. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (1.01,6 min.); 6. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (1.09,7 min.); 7. Paweł Dytko i Tomasz Dytko (1.29,9 min.); 8. Tomasz Czopik i Glib Zagorii (2.03,2 min.); 9. Maciej Lubiak i Przemysław Mazur (2.42,2 min.); 10. Kamil Butruk i Maciej Wilk (Mitsubishi Lancer Evo VIII - 4.26,2 min.).

Obecnie załogi zjeżdżają na strefę serwisową.

Dziewiąty odcinek specjalny (Hańczowa 2 - 13,09 kilometra)

Jedną sekundę odrobił Mariusz Stec do Leszka Kuzaja i różnica pomiędzy liderem i wiceliderem zmalała do 7,8 sekundy.

Bardzo szybko pojechał Kajetan Kajetanowicz i wydawało się, że wygra odcinek. Tymczasem jeszcze szybszy okazał się Peugeot 307 Super 2000 Michała Kościuszki - Junior dzięki temu zdołał awansować o jedno miejsce przed "Kajta".

Traci Łukasz Sztuka w stosunku do Tomasza Kuchara - jego przewaga wynosi już tylko 9,1 sekundy.

Uszkodzona skrzynia biegów była przyczyną pozostania na odcinku Tomasza Czopika.

Do dziesiątki dzięki temu "wskoczył" Mariusz Małyszczycki.

Zbigniew Staniszewski jest już jedenasty, ale pozostało mu do odrobienia do Mariusza Małyszczyckiego jeszcze ponad 43 sekundy.

Radosław Typa zrewanżował się Piotrowi Maciejewskiemu i wyprzedził go w wynikach klasyfikacji generalnej.

Wyniki: Michał Kościuszko, Kajetan Kajetanowicz (12,0 sek.), Tomasz Kuchar (14,0 sek.), Mariusz Stec (17,8 sek.), Zbigniew Staniszewski (18,7 sek.), Tomasz Kuchar (18,8 sek.), Łukasz Sztuka (21,0 sek.), Paweł Dytko (21,4 sek.), Sebastian Frycz (21,4 sek.), Stefan Karnabal (34,5 sek.).

Klasyfikacja po dziewięciu odcinkach specjalnych: 1. Leszek Kuzaj i Craig Parry; 2. Mariusz Stec i Zbigniew Gruszka (7,8 sek.); 3. Łukasz Sztuka i Łukasz Kurzeja (14,8 sek.); 4. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (23,9 sek.); 5. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (50,9 sek.); 6. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (54,8 sek.); 7. Paweł Dytko i Tomasz Dytko (1.32,5 min.); 8. Maciej Lubiak i Przemysław Mazur (3.07,1 min.); 9. Kamil Butruk i Maciej Wilk (4.46,0 min.); 10. Mariusz Małyszczycki i Jarosław Baran (7.08,3 min.).

Dziesiąty odcinek specjalny (Lackowa 2 - 9,05 kilometra)

Kajetan Kajetanowicz przed Michałem Kościuszką.

Leszek Kuzaj odetchnął z ulgą - Mariusz Stec stracił sporo i spadł na trzecie miejsce za Łukasza Sztukę.

Przedostatni odcinek rajdu sprawił, że ostatnia - jedenasta próba będzie niezmiernie interesująca. Ważą się losy miejsc na "pudle", ale także trzech dalszych pozycji - różnice są bowiem minimalne: trzech panów "K": Tomasza Kuchara, Michała Kościuszkę i Kajetana Kajetanowicza dzieli zaledwie 4,1 sekundy!

Bardzo ładnie pojechał Mariusz Małyszczycki, który odpiera ataki Zbigniewa Staniszewskiego. Warto przypomnieć, że jest to debiut w RSMP aktualnego Mistrza Polski w wyścigach górskich.

W klasach bez zmian. Piotr Maciejwski pokonał w "generalce" zarówno Radosława Typę, jak i Tomasza Porębskiego, ale w punktacji nic się nie zmieniło. W "oście" - wśród załóg w samochodach na jedną oś najszybszy był świetnie jadący w sobotę Zbigniew Cieślar (z Adamem Ogiermanwm) w Renault Clio RS.

Wyniki: Kajetan Kajetanowicz, Michał Kościuszko (0,8 sek.), Tomasz Kuchar (3,4 sek.), Secastian Frycz (3,7 sek.), Zbigniew Staniszewski (5,2 sek.), Łukasz Sztuka (5,4 sek.), Paweł Dytko (9,4 sek.), Andrzej Lubiak (13,7 sek.), Mariusz Małyszczycki (13,8 sek.), Mariusz Stec (15,0 sek.), Kamil Butruk (17,2 sek.).

Klasyfikacja po dziesięciu odcinkach specjalnych: 1. Leszek Kuzaj i Craig Parry; 2. Łukasz Sztuka i Łukasz Kurzeja (16,8 sek.); 3. Mariusz Stec i Zbigniew Gruszka (19,4 sek.); 4. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (47,3 sek.); 5. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (48,3 sek.); 6. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (51,4 sek.); 7. Paweł Dytko i Tomasz Dytko (1.38,5 min.); 8. Maciej Lubiak i Przemysław Mazur (3.17,4 min.); 9. Kamil Butruk i Maciej Wilk (4.59,8 min.); 10. Mariusz Małyszczycki i Jarosław Baran (7.18,7 min.).

Jedenasty odcinek specjalny (Ropa 2 - 15,08 kilometra)

Zgodnie z przypuszczeniami, podczas ostatniego odcinka rajdu działo sie sporo. W klasyfikacji zaszły zmiany.

Ale nie dotyczyły one trzech pierwszych pozycji. Nieoficjalnymi zwycięzcami 4. Platinum Rajdu Magurskiego zostali Leszek Kuzaj i Craig Parry (Subaru Impreza)!

Drugie miejsce obronili Łukasz Sztuka i Łukasz Kurzeja (Mitsubishi Lancer Evo IX), a trzecie - Mariusz Stec i Zbigniew Gruszka (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Subaru Impreza) z czwartego spadli na szóste miejsce. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer) "przeskoczyli" Michała Kościuszkę i Macieja Szczepaniaka, zajmując czwartą lokatę.

Ogromnymi pechowcami, już po raz kolejny zresztą, okazali się Maciej Lubiak i Przemysław Mazur - ich Mitsubishi zostało na odcinku.

Znakomitą, trzecią pozycję na próbie zajął Mariusz Małyszczycki.

Wyniki: Kajetan Kajetanowicz, Michał Kościuszko (11,3 sek..), Mariusz Małyszczycki (15,4 sek.), Tomasz Kuchar (20,3 sek.), Zbigniew Staniszewski (16,8 sek.), Mariusz Stec (19,7 sek.), Łukasz Sztuka (20,1 sek.), Paweł Dytko (23,7 sek.), Stefan Karnabal (27,2 sek.), Kamil Butruk (29,3 sek.)fot. Rallyonline - Jędrzej Łukowski

....................................................................................................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!