Pogoda w Leon, gdzie znajduje się baza rajdu, ma być w sobotę podobna to tej, jaka towarzyszyła uczestnikom rajdu w pierwszym dniu zmagań. Czyli ciepło - z temperaturą dochodzącą do trzydziestu stopni w cieniu - i pochmurnie, choć z przebyłyskami słońca. Już jednak wczoraj prognozy meteorologów nie do końca się spełniły, w górach upał był niemiłosierny...

W drugim dniu imprezy zawodnicy rywalizować będą na kolejnych ośmiu odcinkach specjalnych. Schemat jest identyczny jak wczoraj: najpierw dwie pętle po trzy OS-y z przerwą na serwis, potem dwa przejazdy superpróby, kończące etap.

Wszystkim zawodnikom wysoka temperatura, rozrzedzone powietrze i potężne ilości kurzu dają się we zanaki. "Cierpią" też wyraźnie samochody, choć widać, że zespoły fabryczne bardzo starannie przygotowały się do startu w tak specyficznych warunkach. Bardzo mało jest na przykład narzekań na "gotujące" się hamulce, a ten element budził przed zawodami zaniepokojenie kierowców.

Jaka taktyka na drugi dzień rajdu? - to pytanie najczęściej powtarzało się przy wejściu do parku ferme...

Sebastien Loeb: Będziemy jechali swoje, rajd nie jest jeszcze rozstrzygnięty, wszystko może się zdarzyć...Marcus Grönholm: Mamy znaczną stratę spowodowaną tym, o czym mówiłem wczoraj - "przecieraniem" trasy i sennym samopoczuciem. Mam nadzieję, że już się dobudziłem, bo zamierzam jeszcze dziś powalczyć! Ale wygrać będzie trudno...Dani Sordo: Jestem zaskoczony doskonałym spiywaniem się C4. Najmniejszych problemów! Dziś będzie ciężki dzień...Chris Atkinson: Nie będzie łatwo - różnice są niewielkie i trzeba będzie jechać na full. To specyficzne odcinki i w każdej chwili można być poza trasąMikko Hirvonen: Rywalizacja będzie trwała do końca. Różnice są sekundowe. Jest ciekawie. Ja nie odpuszczę!Manfred Stohl: Nie mogę sobie darować straty poniesionej na superpróbach. Nigdy bym się nie spodziewał, że można aż tak przegrać. Samochód spisuje się świetnie, jestem w dobrej dyspozycji: myślę, że będzie dobrze.

Leszek Kuzaj i Jarek Baran spisują się dobrze - zajmują piąte miejsce w PC WRC, ale dziś czeka ich trudne zadanie: tuż za nimi jest kilku rywali przegrywających tylko nieznacznie. Rywalizacja o punkty będzie zacięta. Polacy skarżyli się na podobne problemy jak inni - temperatura ma wpływ na przegrzewanie się silnika. W Meksyku wnętrze każdej "rajdówki" przypomina saunę - wszyscy chłodzą motory nastawiając na "full" ogrzewanie kabiny...

Zgodnie z przewidywaniami do drugiego etapu nie wystartował Petter Solberg, w któregp nowym samochodzie - Subaru Imprezie WRC 2007 - uszkodzeniu uległ wczoraj układ olejowy. Warto przpypomniec, że załogi muszą w następnej eliminacji MŚw. wystartować w autach posiadających ten sam silnik, co w Meksyku.

Dziewiąty odcinek specjalny (30,2 km)

Tym razem trasę "przeciera" Luis Pérez Companc, który ma dużą stratę i nie liczy się w stawce. Obserwatorzy i kibice byli zgodni: wszyscy czekali na zdecydowany atak Marcusa Grönholma w Fordzie Focusie RS WRC. Fin nie zwykł przegrywać, stąd było wiadomo, że będzie starał się jechać na maksimum możliwości. Marcus pojechał rzeczywiście szybko ("Zebrałem się w sobie, mam nadzieję przesunąć się do przodu w klasyfikacji"), ale byli tacy, którzy okazali sie od niego lepsi...

Doskonale spisał się kolega Grönholma z zespołu, Mikko Hirvonen (Ford Focus RS WRC 06). Fin uzyskał pięć sekund przewagi nad Chrisem Atkinsonem (Subaru Impreza WRC 2007), co pozwoliło mu awanowac na drugie miejsce w rajdzie. Jak się wydaje - "kropkę nad i" postawił Sebastien Loeb (Citroën C4 WRC). Francuz wygrał odcinek z przewagą aż 7,5 sekundy nad Mikko. Znakomity rezultat! Stracił natomiast Daniel Sordo (Citroën C4 WRC), który obecnie będzie musiał przyspieszyć, aby obronić sie przed atakami Marcusa. Nieco słabszy wynik uzyskał także Manfred Stohl (Citroën Xsara WRC).

Wyniki OS 9: 1. Loeb; 2. Hirvonen (strata 7,5 sek.); 3. Atkinson (12,5 sek.); 4. Grönholm (13,1 sek.); 5. Sordo (19,5 sek.); 6. Stohl (22,3 sek.); 7. Jari-Matti Latvala (Ford Focus RS WRC 06 - 34,8 sek.); 8. Henning Solberg (Ford Focus RS WRC 06 - 40,1 sek.).

Klasyfikacja po dziewięciu odcinkach: 1. Loeb; 2. Hirvonen (37,6 sek.); 3. Atkinson (38,8 sek.); 4. Sordo (51,6 sek.); 5. Grönholm (56,2 sek.); 6. Stohl (1.14,0 min.); 7. Latvala (2.12,6 min.); 8. Matthew Wilson (Ford Focus RS WRC 06 - 5.37,9 min.); 9. Gateth Machale (6.29,9 min.); 10. Mark Higgins (Mitsubishi Lancer Evo IX - 9.03,6); 18. Kuzaj (12.19,7 min.).

Leszek Kuzaj i Jarosław Baran uzyskali czas gorszy o 41 sekund od Loeba. Stracili piąte miejsce w PC WRC na korzyść Sohlberga. W klasyfikacji generalnej są na 18 pozycji.

Dziesiąty odcinek specjalny (23,51 km)

Po raz pierwszy od początku Rajdu Meksyku 2007 wyniki odcinka specjalnego są takie, na jakie oczekiwali wszyscy. Wygrał bowiem Loeb przed Grönholmem - a więc przynajmniej teoretycznie najlepsi kierowcy świata: obrońca tytułu z ubiegłego roku i aktualny lider klasyfikacji. Sebastien pokazał "kto rządzi" na tym rajdzie i jak się wydaje - nawet Petter Solberg nie miałby szans na pokonanie go. Citroën C4 WRC pokazał w swoim debiucie, że doskonale sprawdza się także w jeździe po luźnych nawierzchniach.

Zrobiło się wręcz pasjonująco: Hirvonen wyprzedza Atkinsona o 0,1 sekundy, Sordo ma 0,7 sekundy przewagi nad Marcusem!

Wyniki próby:1. Loeb; 2. Grönholm (7,7 sek.); 3. Sordo (7,6 sek.); 4. Atkinson (9,5 sek.): 5. Hirvonen (10,6 sek.); 6. Stohl (16,3 sek.); 7. Latvala (23,8 sek.); 8. Henning Solberg (44 sek.).

Po odcinku: 1. Loeb; 2. Hirvonen (48,2 sek.); 3. Atkinson (48,3 sek.); 4. Sordo (59,2 sek.); 5. Grönholm (59,9 sek.); 6. Stohl (1.30,3 min.); 7. Latvala (2.36,4 min.); 8. Matthew Wilson (6.52,9 min.); 9. Gateth Machale (7.15,6 min.); 10. Loris Baldacci (Subaru Impreza STi); 19. Kuzaj (14.31,2 min.).

Kuzaj i Baran stracili do zwycięzcy 2.11,5 minuty (21 miejsce) i znów spadli o jedną pozycję - na siódme miejsce w klasie i dziewiętnaste w "generalce".

- Muszę utrzymywać tempo - stwierdził Sebastien. Jescze nic nie jest do końca przesądzone. zawsze może zdarzyć się błąd, można zgasić silnik lub obrócić się na próbie. Muszę atakować!- Jedzie mi się teraz lepiej - rzekł Marcus. Ale jescze wciąz to nie jest to. Ale muszę atakować, muszę awansować. Szanse są!- Trudno będzie się obronić - stwierdził Daniel. Przewidywałem, że Marcus zaatakuje i tak się stało. Potrzebna rozwaga: w tych warunkach łatwo o błąd, a muszę być na mecie...- Trudno, ślisko - komentował Mikko. Będziemy walczyli do końca. O wyniku może zadecydować jeden drobny błąd.

Jedenasty odcinek specjalny (23,27 km)

Marcus Grönholm pokazał wielką klasę! Na jedenastej próbie pojechał wręcz koncertowo i awansował na drugie miejsce w rajdzie. Przewaga Loeba jest jednak zdecydowana.

Wyniki OS-u:1. Grönholm; 2. Loeb (2,3 sek.);3. Sordo (10,1 sek.); 4. Hirvonen (11,8 sek.); 5. Atkinson (14,7 sek.); 6. Stohl (16,5 sek.); 7. Latvala (21,6 sek.); 8. Henning Solberg (26,4 sek.); 19. Kuzaj (2.12,2 min.).

Po odcinku: 1. Loeb; 2. Grönholm (57,6 sek.); 3. Hirvonen (57,7 sek.); 4. Atkinson (1.00,7 min.); 5. Sordo (1.07,0 min.); 6. Stohl (1.44,5 min.); 7. Latvala (2.55,7 min.); 8. Wilson (7.38,5 min.); 9. Gateth Machale (7.55,2 min.); 10. Higgins (11.46,5 min.); 19. Kuzaj (16.41,1 min).

Dwunasty odcinek specjalny (30,2 km)

To jest walka o prestiż - tak można podsumować pojedynek dwóch niewątpliwie obecnie najlepszych kierowców świata. Dwunast OS wygrał Loeb, Grönholm przegrał o 1,6 sekundy. Na kolejnych miejscach bez niespodzianek: jedynym wydarzeniem było wyprzedzenie przez Sordo - Atkinsona. Ci dwaj jeszcze powalczą...Wyniki próby:1. Loeb: 2. Grönholm (1,6 sek.);3. Hirvonen (3,4 sek.); 4. Sordo (12,1 sek.); 5. Latvala (19,1 sek.); 6. Atkinson (19,7 sek.); 7. Stohl (20,9 sek.); 8. Henning Solberg (28,4 sek.); 20. Kuzaj (2.21,6 sek.).

Po odcinku: 1. Loeb; 2. Grönholm (59,2 sek.); 3. Hirvonen (1.01,2 min.); 4. Sordo (1.19,1 min.); 5. Atkinson (1.20,4 min.);6. Stohl (2.05,4 min.); 7. Latvala (3.14,8 min.); 8. Wilson (8.26,8 min.); 9. Gateth Machale (8.53,9 min.); 10. Henning Solberg (12.24,4 min.); 19. Kuzaj (19.02,7 min.)

Trzynasty odcinek specjalny (23,51 km)

W "dziesiątce" nastąpiły zmiany. Sordo pojechał doskonale i dzięki temu awansował o kolejną pozycję - obecnie wyprzedza minimalnie Hirvonena. Dobrze spisujący się Gateth Machale musiał się wycofać. Ford Irlandczyka miał problemy techniczne. Na grona najlepszych powrócił Hinggins, który nadal rywalizuje z Baldaccim.

Odcinek był popisem Grönholma, który pokonał Loeba o 2,4 sekundy. Drugiego Sordo i czwartego Atkinsona dzieli różnica 1,6 sekundy...

Wyniki: Grönholm, Loeb (2,4 sek.), Sordo (14,0 sek.), Atkinson (14,3 sek.), Latvala (20,5 sek.), Stohl (23,3 sek.), H. Solberg (28,9 sek.), Hirvonen (32,8 sek.).

Po trzynastu próbach: 1. Loeb; 2. Grönholm (56,8 sek.); 3. Sordo (1.30,7 min.); 4. Hirvonen (1.31,5 min.); 5. Atkinson (1.32,3 min.);6. Stohl (2.26,3 min.); 7. Latvala (3.32,9 min.); 8. Wilson (9.21,2 min.); 9. Henning Solberg (12.50,9 min.); 10. Higgins (15.02,3 min.).

Leszek Kuzaj i Jarosław Baran stoją na odcinku - w ich samochodzie urwane jest koło. Polacy mieli dziś wiele kłopotów: problemy techniczne, przebijane opony spowodowały, że nie osiągali zamierzonych rezultatów...

Czternasty odcinek specjalny (23,27 km)

Odpowiedź Hirvonena na akak Sordo na poprzednim odcinku była natychmiastowa. Fin pojechał brawurowo i odzyskał trzecią lokatę w zawodach. Stracił nieco Atkinson, ale Australijczyk może nieco nadronić na dwóch superpróbach kończących etap - jest na takich odcinkach znakomity.

Odpowiedział także Loeb - wygrał odcinek zdecydowanie, umacniając się na prowadzeniu - jego przewaga nad Marcusem wzrosła do ponad minuty. Na pozostałuch miejscach nic się nie zmieniło.

OS 14: Loeb; Hirvonen (5,0 sek.), Grönholm (5,4 sek.), Sordo (6,1 sek.), H., Solberg (13,9 sek.), Atkinson (14,3 sek.), Stohl (16,9 sek.), Latvala (17,3 sek.).

Po czternastu odcinkach: 1. Loeb; 2. Grönholm (1.02,2 min.); 3. Hirvonen (1.36,8 min.); 4. Sordo (1.36,8 min.); 5. Atkinson (1.46,6 min.);6. Stohl (2.43,2 min.); 7. Latvala (3.50,2 min.); 8. Wilson (10.19,4 min.); 9. Henning Solberg (13.04,8 min.); 10. Higgins (16.27,2 min.).

Powiedzieli:

Hirvonen: Stracilimśymy trochę. Na poprzenim odcinku miałem trzy defekty. Jutro zapowiada się piękna bitwa...Leob: Auto sprawuje się bardzo dobrze ,ma perfekcyjną trakcję. Na szybkich odcinkach daje się utrzymać. Jestem zadowolony.Atkinson: Myślę, że jutro wejdziemy na podium. Miałem uszkodzony przedni zderzak...Grönholm: Sebastiena nie mogę dogonić. Ale gdyby miał jakiś problem...Henning Solberg: Wszystko w porządku, mam dobre samopoczucie. Z czasów jestem zadowolony.Stohl: Wszystko jest tak samo. Koła się dalej toczą...Latvala: Jestem zadowolony z wyników takich jak dziś. Atuo w porządku, my też.

Piętnasty i szesnasty odcinek specjalny (2,25 km)

Podobnie jak podczas pierwszego etapu, finałem sobotniej rywalizacji był dwukrotny przejazd superpróby. Zawodnicy bezpośrenio po zakończeniu odcinka piętnastego, zamieniali się miejscami i startowali po raz drugi.

Niespodzianką była porażka Grönholma ze Stohlem. W drugim przejeździe Fin się jednak zrehabilitował, choć przegrał próbę z Wilsonem. W bezpośrenim pojedynku spotkali się Sordo i Hirvonen. Na OS-ie 15 szybszy od Forda był Citroën C4 i Hiszpan awansował na podium. Utrzymał je po odcinku szesnastym... Różnica pomiędzy nimi oraz Chrisem Atkinsonem jest niewielka i wszystko rozstrzygnie się podczas jutrzejszego, krótkiego w sumie etapu...

Powiedzieli:

Gronholm: Dzisiaj wszystko było znacznie łatwiejsze i lepsze niż wczoraj...Wilson: Miałem problemy z manualną przekładnią i sterowaniem, staraciłem parę sekund.Latvala: Jak już mówiłem - jestem zadowolony z dzisiejszych wyników.H. Solberg: Wczoraj popełniłem błąd i będę z nim się zmagać jeszcze jutro. Dzisiaj przy drugim przejeżdzie było lepiej, nie musiałem już zamiatać trasy.Sordo: Jestem po dniu dzisiajszym jzadowolony ze sprawowania sie auta, ale dzielenie chleba będzie się odbywać dopiero jutro. Będzie to emocjonujące!Loeb: Z naszego punktu widzenia to był bardzo dobry dzień. Mamy dużą przewagę i jutro postaramy się ją utrzymać.Jutro nie powinno być takich problemów jak w innych rajdach z twardością nawierzchni - to bardzo ładne odcinki! Teraz wystarczy już jechać uważnie i nie popełniać błędów. Zapowiada się emocjonująca walka o wiele pozycji/

WYNIKI RAJDU MEKSYKU PO DRUGIM ETAPIE

MiejsceKierowca (Auto) Czas1. S. LOEB i D. ELENA (CITROËN C4 WRC) 3:08.27,0 godz.2. M. GRÖNHOLM i T. RAUTIAINEN (FORD Focus RS WRC 06) strata 1.00,8 min.3. D. SORDO i M. MARTI (CITROËN C4 WRC)1.35,3 min.4. M. HIRVONEN i J. LEHTINEN (FORD Focus RS WRC 06)1.38,1 min.5. Ch. ATKINSON i G. MACNEALL (SUBARU Impreza WRC 2006) 1.47,8 min.6. M. STOHL M. i I. MINOR (CITROËN Xsara WRC)2.41,8 min.7. J.-M. LATVALA i M. ANTTILA (FORD Focus RS WRC 06)3.50,4 min.8. M. WILSON i M. ORR (Ford Focus RS WRC 06)10.21,5 min.9. H. SOLBERG i C. MENKERUD (FORD Focus RS WRC 06 13.10,0 min.10. M. HIGGINS Mark i S. MARTIN (Mitsubishi Lancer EVO IX)16.42,0 min.0 L. KUZAJ i J. BARANnie ukończyli etapu