Zespół Citroën Total wystawi w nim dwa C4 WRC z załogami Sébastien Loeb i Daniel Elena i Dani Sordo i Marc Martí. W rajdzie wystartuje jeszcze jeden C4 WRC, zgłoszony przez zespół PH-Sport i wspomagany przez mechaników Citroën Technologies, w którym pojadą z załogą Conrad Rautenbach i David Senior.

Runda meksykańska będzie pierwszą w tym roku rozgrywaną na trasach o nawierzchni szutrowej, w skali całego sezonu najczęściej spotykaną (10 z 15 rajdów odbędzie się na szutrze).

- Meksyk to tradycyjnie teren suchy i gorący, a przy okazji pierwszy szutrowy rajd sezonu – mówi Xavier Mestelan-Pinon, dyrektor techniczny zespołu Citroën Sport. Po trzech pierwszych rundach będziemy już mieli dokładniejszy obraz rywalizacji, poznamy siłę naszych przeciwników i dowiemy się, co musimy poprawić, aby walczyć o mistrzostwo w obu klasyfikacjach – kierowców i konstruktorów.

Trasa rajdu, niemal identyczna jak w 2007 roku, zawiera 354 km jazdy na czas.

- Wytyczanie tych samych odcinków w kolejnych edycjach to element, którego nie można pominąć – podkreśla Xavier Mestelan-Pinon. Teren, jaki napotkamy, może się okazać bardziej zniszczony. Dużą rolę odgrywa też wysokość, sięgająca 2700 m nad poziomem morza. Silniki pracujące w rozrzedzonym powietrzu tracą część mocy, mniej skuteczne jest także chłodzenie. Znamy te zjawiska i podczas testów zrobiliśmy wiele, by się do nich dobrze przygotować.

- Kiedy popełnia się błąd i traci przez to punkty, poczucie presji na starcie do następnej rundy jest zupełnie normalne – mówi Sébastien Loeb. Muszę więc liczyć się z tym w Meksyku, szczególnie, że nie jest to łatwy rajd. Jego odcinki specjalne są bardzo zróżnicowane, od szerokich i bardzo szybkich po kręte i znacznie wolniejsze. Duże znaczenie będzie tam miała kwestia opon. Do zeszłego roku zwarta i twarda nawierzchnia oesów dawała sporo przyczepności, ale czy tym razem - na oponach Pirelli - będzie tak samo, dopiero się przekonamy. Nie wiemy też, czy zakaz stosowania pianki wypełniającej oponę po przebiciu przełoży się na większy problem z łapaniem gum. Muszę o tym pamiętać i dostosować technikę jazdy do tego, jak i do strat mocy silnika z powodu dużej wysokości. Wiemy, że C4 jest w Meksyku konkurencyjny, bo wygraliśmy ten rajd w zeszłym roku, a od tego czasu ciągle pracowaliśmy wraz z całym zespołem nad dalszym udoskonaleniem samochodu. Niemniej, podchodzę do tej rundy z ostrożnością, bo nie możemy pozwolić sobie na dalsze tracenie dystansu dzielącego nas od rywali.

- Meksyk to dla mnie szczególna runda – mówi z entuzjazmem Dani Sordo. Choć to daleko od Hiszpanii, czuję się tam trochę jak u siebie. Podoba mi się atmosfera tego rajdu, publiczność zachowująca się podobne jak hiszpańska – rozemocjonowana i żywiołowa. Czuję, że doping kibiców meksykańskich mi pomaga. Z punktu widzenia klasyfikacji konstruktorów ważne jest, abym postarał się wyprzedzić konkurentów i zdobył jak najwięcej punktów dla Citroëna, ale to nie będzie łatwe. Z drugiej strony, w moich dwóch pierwszych startach w Meksyku osiągałem dobre tempo. Czuję się pewnie na tych oesach i mam nadzieję, że ostatnie doświadczenia z prowadzenia C4 po śliskich trasach szwedzkich przydadzą mi się w Léon. Aby osiągnąć cel, powinienem jak najlepiej wykorzystać swoją pozycję startową pierwszego dnia.

Ciekawostki

Wyniki Citroëna w Meksyku: dwa zwycięstwa (2007, Loeb/Elena, C4 oraz 2006, Loeb/Elena, Xsara).

Statystyki załóg: (przed rajdem):

Sébastien Loeb i Daniel Elena - debiut w Mistrzostwach Świata: Rajd Katalonii 1999 (Saxo Kit-Car / nie ukończ.). Liczba startów w WRC: 100. Pierwsze zwycięstwo w Mistrzostwach Świata: Rajd Niemiec w 2002 r. (Xsara). Liczba zwycięstw w Mistrzostwach Świata: 37. Tytuły Mistrza Świata WRC: 4 (2004, 2005, 2006 i 2007).

Dani Sordo - debiut w Mistrzostwach Świata: Rajd Katalonii 2003 (18 m.). Liczba startów w WRC: 46. Tytuł w kategorii Junior: 2005 (C2 S1600).

Marc Martí - debiut w Mistrzostwach Świata: Rajd Katalonii 1992 (21 m.). Liczba startów w WRC: 112. Tytuł w kategorii Junior: 2005 (C2 S1600).

Historia startów załóg zespołu w Rajdzie Meksyku:

• Sébastien Loeb / Daniel Elena: będzie to ich piąty wspólny start w tym rajdzie. W 2003 r. wzięli udział w zapoznaniu. Dotychczasowe wyniki: 2007 (C4, 1 m.), 2006 (Xsara, 1 m.), 2005 (Xsara, 4 m.), 2004 (Xsara, nie ukończ.);• Dani Sordo: wspólnie z M. Martí wystartuje po raz trzeci. 2007 (C4, 4 m.), 2006 (Xsara, 4 m.);• Marc Martí: weźmie udział w rajdzie po raz czwarty. 2007 (C4/Dani Sordo, 4 m.), 2006 (Xsara/Dani Sordo, 4 m.). 2004 (Xsara, Carlos Sainz, 3 m.);• Załoga Conrad Rautenbach/David Senior wystartuje prywatnie zgłoszonym Citroënem C4 WRC, przygotowanym i obsługiwanym przez zespół PH Sport przy wsparciu techników z Citroën Sport Technologies.