Czy Sébastien Loeb i Daniel Elena, w których Citroënie C4 WRC pozostał stary,m choć naprawiony silnik zdołają wygrać Rajd Meksyku? - to pytanie zadają sobie przed rozpoczęciem zmagań kibice sportu samochodowego.

Rywalizacja w pierwszej tegorocznej rundzie rozgrywanej na szutrach zapowiada spore emocje. Dwa pierwsze rajdy sezonu odbywały się w nietypowych i trudnych warunkach pogodowych i drogowych, stąd niespodzianek nie brakowało. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC) wygrali w Szwecji, a Fin został najmłodszym kierowcą w historii, który wygrał zawody do Mistrzostw Świata.

Jari - Matti jest bardzo szybki, ale brakuje mu doświadczenia. Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC) są podobnego pokroju - młodzi i brawurowi, często nieprzewidywalni (ale czyniący stałe postepy!) Z kolei Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC) to załoga doświadczona, ale przedkładająca rozsądek nad szybkością - jeżdżąca taktycznie.

Sébastien Loeb łączy w sobie wszystkie cechy, stąd od kilku lat jest mistrzem...

Jedno jest pewne - emocje w Meksyku będą wielkie!

Ciekawostki

• Rajd Meksyku jest rozgrywany po raz piaty.• Nawierzchnia: szuter.• Miejsce: Léon, prowincja Guanajuato.• Informacje praktyczne: miejscową walutą jest Peso (MXN): 10 MXN = 0,7 Euro. Strefa czasowa Europy kontynentalnej (GMT-6). Różnica czasu wobec Francji wynosi 7 godzin czyli kiedy w Léon jest południe, w Warszawie jest godz. 19.• Sprawy techniczne: Silnik samochodu Daniego Sordo ma już za sobą Rajd Szwecji, a silnik samochodu Sébastiena jest nowy. Na każdą załogę przypadają po dwa zespoły skrzynia biegów/mechanizm różnicowy; w całym rajdzie wykorzystać można pięć zestawów amortyzatorów i pięć wsporników piasty koła. Pod względem wykorzystania wspólnych części mechanicznych Rajd Meksyku połączony jest w parę z Rajdem Argentyny.• Opony: Dostępny jest tylko jeden typ opon: Pirelli Scorpion WRC Hard. Każda załoga ma prawo mieć w samochodzie dwa koła zapasowe. Obowiązuje limit liczby opon: 36 sztuk na każdy samochód na rajd łącznie z odcinkiem testowym.•Zapoznanie odbyło się we wtorek i środę. Każda załoga miała prawo przejechać trasę odcinków specjalnych dwa razy, z prędkością maksymalną 90 km/godz.• Konferencja prasowa odbyła się w czwartek 2w biurze prasowym rajdu w Poliforum. Uczestniczył w niej m. in. Michał Kościuszko.• Trasa: łączna długość 830,83 km, w tym 353,75 km jazdy na czas, podzielonej na 20 odcinków specjalnych (10 różnych).Etap 1 - 348,08 kilometra, w tym 8 OS-ów (4 różne) na łącznym dystansie 135, 74 km: OS 1: Alfaro 1 (22,96 km); OS 2: Ortega 1 (23,83 km); OS 3: El Cubilete 1 (18,87 km); OS 4: Alfaro 2; OS 5: Ortega 2; OS 6: El Cubilete 2; OS 7: Superoes 1 (2,21 km); OS 8: Superoes 2. Ostatni samochód w parc fermé o 22:00.Etap 2 - 341,02 kilometra, w tym 8 OS-ów (4 różne) na łącznym dystansie 157, 32 km: OS 9: Ibarilla 1 (29,90 km); OS 10: Duarte 1 (23,27 km); OS 11: Derramadero 1 (23,28 km); OS 12: Ibarilla 2; OS 13: Duarte 2; OS 14: Derramadero 2; OS 15: Superoes 3; OS 16: Superoes 4. Ostatni samochód w parc fermé o 22:00.Etap 3 - 143,13 kilometra, w tym 4 OS-y (4 różne) na łącznym dystansie 60, 69 km: OS 17: Léon (16,09 km); OS 18: Guanajuatito (22,30 km); OS 19: Comanjilla (17,88 km); OS 20: Superoes 5. Podium o godz. 13:00.• Uroczystość ogłoszenia wyników i podium: niedziela, 2 marca, od godz. 13:00.• Konferencja prasowa po rajdzie: niedziela 2 marca, od godz. 13:45 w biurze prasowym rajdu w Poliforum.

Nowości: Rajd odbędzie się w terminie o tydzień wcześniejszym niż w zeszłym roku. Na trasie wprowadzono dwie modyfikacje: OS 2 / 5 został przedłużony o 3,3 km dodane na końcu (fragment wykorzystany w 2002 r.), a OS3 / 6 o 5,76 km, także w części końcowej (fragment wykorzystany jako odcinek testowy w 2005 r.).

Rajd jest też pierwsza rundą JWRC. W gronie zgłoszonych załóg są Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak, którzy reprezentują fabryczny zespół Suzuki. Czy ich żółty Swift Super 1600 dojedzie na podium? - odcinek testowy był obiecujący...

Zapraszamy na naszą bezpośrednia relację z pierwszego etapu rajdu.

Pierwszy odcinek specjalny (Alfaro 1 - 22,96 kilometra)

Już p[pierwsza próba przyniosła niespodziewane rozstrzygnięcia. Na odcinku stanęli Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC), a Toni Gardemeister i Tomi Touminen z powodu problemówtechnicznych w Suzuki SX4 WRC stracili prawie sześć minut.

Sordo miał pecha - uderzył pas, uszkadzając przy tum hamulce. Konsekwencja było opuszczenie drogi.

Pierwszym liderem został Jari - Matti Latvala. Fin nie zwalnia tempa i podobnie jak w Szwecji atakuje od startu!

Mistrz Świata Sébastien Loeb, który jak stwierdził - nie byłw stanie jechać szybciej - zajął czwarte miejsce. Wyprzedzili go jeszcze Chris Atkinson oraz Giggi Galli.

Mikko Hirvonen był piąty.

W JWRC bardzo dobrze spisali się Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Suzuki Swift Super 1600). Do liderów stracili tylko 1.55,8 minuty.

Polacy zajęli drugie miejsce w klasie! Zwyciężyli Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroën C2 S1600).

Nie obniżając wyniku naszych zawodników, należy jednak pamiętać, że JWRC w Meksyku nie jest najsilniej obsadzona - startuje tylko dziewięć załóg...

Martin Prokop i Jan Tománek (Citroën C2 Super 1600) uszkodził przód samochodu i stracił ponad 9 minut. Wycofali się Jan Kopecký i Petr Starý na skutek defektu Fiata Grande Punto Abarth Super 2000.

Wyniki pierwszej próby: 1. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC); 2. Chris Atkinson i Stephane Prevot (Subaru Impreza WRC - strata 3,0 sekundy); 3. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (Ford Focus RS WRC - 7,3 sek.); 4. Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC - 7,4 sek.); 5. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC - 9,8 sek.); 6. Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC - 11,4 sek.); 7. Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC - 13,1 sek.); 8. Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (Suzuki SX4 WRC - 18,4 sek.); 9. Matthew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC - 22,5 sek.); 10. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (Ford Focus RS WRC - 31,7 sek.).

Po pierwszym OS powiedzieli:

S. Loeb: Auto sprawuje się dobrze. Zobaczymy jak będzie dalej, bo rajd jest długi.J.-M. Latvala: Jadę bez kompleksów, mam dobre samopoczucie. Nie jadę na maksimum. Jestem zaskoczony. Postaramy się tak jechać dalej. Opony są dobre, najechałem na kamień i uszkodziłem bok, ale nic się nie stało.Ch. Atkinson: Dobry początek, ale wynika to także z mojej pozycji na stracie. Auto jest dobre, ale nadal się uczymy i parę zmian zrobimy.P. Solberg: Uszkodzony przód auta. Cos się stało z hamulcami, bo hamujemy na trzy koła.T. Gardemeister: Ni wiem co się stało. Auto jechało na trzy cylindry, a jak to się naprawiło, to nie można było przyspieszyć.

Drugi odcinek specjalny (Ortega 1 - 23,83 kilometra)

Tym razem lepszy od Jari - Mattiego Latvali okazał się Giggi Galli. Kierowca z Włoch ma początek sezonu niezwykle udany!

Ale pierwsze miejsce na odcinku zajął Sébastien Loeb. Francuz wygrał nieznacznie, ale pozwoliło mu to awansować na drugie miejsce.

Chris Atkinson stracił bowiem do Loeba 5,6 sekundy.

8.16,1 minuty wynosiła na mecie strata Toniego Gardemeistera. Fin jednak postanowił dojechać do serwisu, a nie wycofywać się z rywalizacji i korzystać jutro z systemu Superally. W perspektywie dwóch wieczornych Superoesów jest to niewątpliwie słuszna strategia.

Prawie dwie minuty stracił Henning Solberg.

Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak zajęli czwarte miejsce w JWRC i spadli w klasyfikacji o dwie pozycje. Prowadzą Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, a drudzy są Patrik Sandell i Emil Axelsson (Renault Clio 2.0 16V), a trzeci - Jaan Mölder i Frederic Miclotte (Suzuki Swift S1600), o sześć sekund przed Juniorem.

Wyniki drugiego OS-u: Sébastien Loeb, Giggi Galli (1,6 sek.), Jari - Matti Latvala (5,3 sek.), Mikko Hirvonen (5,6 sek.), Petter Solberg (21,3 sek.), Per - Gunnar Andersson (23,0 sek.), Federico Villagra (49,4 sek.), Conrad Rautenbach (54,8 sek.), Matthew Wilson (1.05,5 min.).

Klasyfikacja rajdu po dwóch odcinkach specjalnych: 1. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila; 2. Sébastien Loeb i Daniel Elena (4,9 sek.); 3. Chris Atkinson i Stephane Prevot (5,8 sek.); 4. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (6,4 sek.); 5. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (12,9 sek.); 6. Petter Solberg i Philip Mills (30,2 sek.); 7. Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (38,9 sek.); 8. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (1.18,6 min.); 9. Matthew Wilson i Michael Orr (1.25,5 min.); 10. Conrad Rautenbach i David Senior (Citroën C4 WRC - 1.56,5 min.).

Trzeci odcinek specjalny (El Cubilete 1 - 18,87 kilometra)

Jari - Matti Latvala przegrał z Sébastienem Loebem o 0,5 sekundy i utrzymał pierwsze miejsce w rajdzie po pierwszej pętli I etapu.

Zrehabilitował się Henning Solberg, który uzyskał dobry czas.

2.38 minuty stracił tymczasem Giggi Galli.

Chris Atkinson po raz kolejny wygrał z Mikko Hirvonenem i nadal wyprzedza konkurenta.

Zyskał Matthew Wilson, który wyprzedził o sekundę Pera - Gunnara Anderssona.

Stracił natomiast sporo sekund Petter Solberg.

Punktowane miejsce zajmuje Federico Villagra, choć spadł w klasyfikacji za Wilsona.

Walczący z problemem trakcji w Suzuki Sxc4 WRC Toni Gardemeister stracił znów ponad pięć minut, ale zamierzony cel osiągnął - dojedzie do strefy serwisowej, gdzie mechanicy będą mieli szanse naprawienia samochodu.

Dwie minuty kary spowodowały, że Federico Villagra i Jorge Perez Companc spadli z ósmego na jedenaste miejsce. Do "dziesiątki" awansowali zaś Ricardo Triviño iCheco Salom (Peugeot 206 WRC).

Próby nie ukończyli Conrad Rautenbach i David Senior.

Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Suzuki Swift Super 1600) na trzeciej próbnie byli na czwartym miejscu i na takiej pozycji są klasyfikowani. Do podium brakuje im 15,1 sekundy.

Prowadzą nadal Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, a drudzy są Patrik Sandell i Emil Axelsson (Renault Clio 2.0 16V). Na trzecim miejscu są nadal koledzy Michała i Maćka z zespołu, Jaan Mölder i Frederic Miclotte (Suzuki Swift S1600).

Wyniki: Sébastien Loeb, Jari - Matti Latvala (0,5 sek.), Henning Solberg (4,7 sek.), Chris Atkinson (5,9 sek.), Mikko Hirvonen (6,3 sek.), Matthew Wilson (16,1 sek.), Per - Gunnar Andersson (17,1 sek.), Petter Solberg (24,2 sek.), Federico Villagra (30,7 sek.), Ricardo Triviño iCheco Salom (Peugeot 206 WRC - 50,8 sek.).

Klasyfikacja rajdu po trzech odcinkach specjalnych: 1. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila; 2. Sébastien Loeb i Daniel Elena (4,4 sek.); 3. Chris Atkinson i Stephane Prevot (11,2 sek.); 4. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (18,7 sek.); 5. Petter Solberg i Philip Mills (53,9 sek.); 6. Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (55,5 sek.); 7. Matthew Wilson i Michael Orr (1.41,1 min.); 8. Henning Solberg i Cato Menkerud(2.12,8 min.); 9. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (2.43,9 min.); 10. Ricardo Triviño iCheco Salom (3.40,1 min.).

Obecnie załogi zjeżdżają do Parku serwisowego.

Po trzecim OS-ie powiedzieli:M. Hirvonen: Dużo szutru, popełniliśmy kilka małych błędów. Zobaczymy co będzie dalej. Seb i Jan jadą bardzo szybko.J.M. Latvala: Interesujące. Bardzo dobry start. Na 2 OS straciłem trochę tempo. Trzeba bardzo uważać, bo na trasie są duże kamienie.S. Loeb: Ładna walka, jedzie się bardzo szybko.P. Solberg: Najedzie to. Hamulce są miękkie. Będziemy mieć dobrą pozycję na jutro.Ch. Atkinson: Straciłem parę sekund ze względu na problemy na starcie.H. Solberg: Najechałem na kamień i trochę uszkodziłem hamulce.T. Gardemeister: Starałem się dojechać. Wciąż się zatrzymywaliśmy, bo jechały szybsze samochody. M. Kościuszko: Było bardzo ślisko, a my mieliśmy problemy z trakcją. Nie chcieliśmy jechać szybko, by nie wypaść z trasy.

Obecnie załogi zjeżdżają do Parku serwisowego.

Czwarty odcinek specjalny (Alfaro 2 - 22,96 kilometra)

Próba, która wstrząsnęła klasyfikacją!

Co prawda nie w czołówce: Jari - Matti Latvala tym razem szybszy od Sébastiena Loeba. Relatywnie więcej poprawił się Francuz - o 13,2 sekundy, Fin natomiast o ponad osiem sekund.

Ostry atak kierowców Subaru: bardzo szybko pojechał Petter Solberg, lepszy od Loeba był Chris Atkinson.

Ten ostatni znów "urwał" kilka sekund Mikko Hirvonenowi.

Dramat przeżyły obie załogi w Suzuki Sx4 WRC: zarówno Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson, jak też Toni Gardemeister i Tomi Touminen już nie jadą! Pierwsi wycofali się z powodu problemu z silnikiem, drudzy stanęli na odcinku.

Kolejnymi pechowcami okazali się Giggi Galli i Giovanni Bernacchini, którzy stanęli zaraz po starcie.

Nie ukończyli tez próby Martin Prokop i Jan Tománek (Citroën C2 Super 1600).

Życiowy sukces zanotowali Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak, którzy zajęli dziesiątą pozycje w klasyfikacji generalnej odcinka i awansowali na trzynaste miejsce po czterech OS-ach.

W JWRC Polacy są nadal na czwartym miejscu. W klasie nie zaszły zmiany, nadal prowadzą Sébastien Ogier i Julien Ingrassia.

Wyniki próby: Petter Solberg, Jari - Matti latvala (3,7 sek.), Chris Atkinson (6,3 sek.), Sébastien Loeb (6,3 sek.), Mikko Hirvonen (8,4 sek.), Jenning Solberg (10,0 sek.), Matthew Wilson (29,5 sek.), Federico Villagra (35,9 sek.), Sébastien Ogier (1.43,0 min.), Michał Kościuszko (1.54,9 min.).

Klasyfikacja rajdu po czterech odcinkach specjalnych: 1. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila; 2. Sébastien Loeb i Daniel Elena (7,0 sek.); 3. Chris Atkinson i Stephane Prevot (13,3 sek.); 4. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (23,4 sek.); 5. Petter Solberg i Philip Mills (50,2 sek.); 6. Matthew Wilson i Michael Orr (2.06,9 min.); 7. Henning Solberg i Cato Menkerud(2.19,1 min.); 8. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (4.21,0 min.); 9. Ricardo Triviño iCheco Salom (5.03,5 min.); 10. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroën C2 S1600 - 6.02,6 min.); 11. Jaan Mölder i Frederic Miclotte (Suzuki Swift S1600 - 6.46,6 min.); 12. Patrik Sandell i Emil Axelsson (Renault Clio 2.0 16V - 6.49,7 min.); 13. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Suzuki Swift Super 1600 - 6.58,7 min.).

Piąty odcinek specjalny (Ortega 2 - 23,83 kilometra)

Jari - Matti latvala udowadnia, że jest bardzo szybki. Ponownie Mistrz Świata, Sébastien Loeb nie dał mu rady...

Bardzo dożo stracił Mikko Hirvonen, który spadł w klasyfikacji. Coraz bardziej staje się oczywiste, że numer jeden w zespole BP Forda może za chwile stać się numerem dwa...

Mikko Hirvonen spadł na piąte miejsce. Z szóstego na siódme przesunął się Matthew Wilson po tym, jak wyprzedził go Henning Solberg.

Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak awansowali, wyprzedzając Patrika Sandella i Emila Axelssona. Do Jaan Mölder i Frederic Miclotte tracą 24,4 sekundy.

Wyniki OS-u: Jari - Matti Latvala, Sébastien Loeb (2,3 sek.), Chris Atkinson (2,7 sek.), Petter Solberg (9,3 sek.), Henning Solberg (9,6 sek.), Matthew Wilson (31,6 sek.), Mikko Hirvonen (40,5 sek.), Federico Villagra (44,0 sek.), Sébastien Ogier (1.33,2 min.), Jaan Mölder (1.49,2 min.), Ricardo Triviño (1.58,2 min.), Michał Kościuszko (2.01,5 min.).

Klasyfikacja rajdu po pięciu odcinkach specjalnych: 1. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila; 2. Sébastien Loeb i Daniel Elena (9,3 sek.); 3. Chris Atkinson i Stephane Prevot (16,0 sek.); 4. Petter Solberg i Philip Mills (59,5 sek..); 5. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (1.03,9 min.); 6. Henning Solberg i Cato Menkerud(2.28,7 min.); 7. Matthew Wilson i Michael Orr (2.38,5 min.); 8. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (5.05,0 min.); 9. Ricardo Triviño iCheco Salom (7.01,7min.); 10. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroën C2 S1600 - 7.35,8 min.); 11. Jaan Mölder i Frederic Miclotte (Suzuki Swift S1600 - 8.35,8 min.); 12. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Suzuki Swift Super 1600 - 9.00,2 min.); 12. Patrik Sandell i Emil Axelsson (Renault Clio 2.0 16V - 10.00,0 min.).

Szósty odcinek specjalny (El Cubilete 2 - 18,87 kilometra)

Jari - Matti Latvala jedzie wyśmienicie. Fin znów okazał sie lepszy od Sébastiena Loeb, co gwarantuje mu pozycje lidera.

Mikko Hirvonen i Petter Solberg uzyskali ten sam czas.

A tymczasem Chris Atkinson umocnił sie na trzecim miejscu, z "kontaktową" wciąż stratą do prowadzącej dwójki.

Nadal atakuje Henning Solberg, który coraz bardziej oddala sie od Matthewa Wilsona.

Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak poprawili się w stosunku do poprzedniego przejazdu o 10,2 sek.

Poważne problemy techniczne z Suzuki Swiftem Super 1600 mieli koledzy Polaków z teamu - Jaan Mölder i Frederic Miclotte.

Wyniki: Jari - Matti Latvala, Sébastien Loeb (1,9 sek.), Chris Atkinson (2,3 sek.), Henning Solberg (4,2 sek.), Mikko Hirvonen (5,3 sek.), Petter Solberg (5,3 sek.), Matthew Wilson (14,1 sek.), Federico Villagra (25,7 sek.), Ricardo Triviño (1.00,3 min), Sébastien Ogier (1.04,8 min.), Jaan Mölder (1.13,4 min.), Michał Kościuszko (1.14,9 min.),

Klasyfikacja rajdu po sześciu odcinkach specjalnych: 1. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila; 2. Sébastien Loeb i Daniel Elena (11,2 sek.); 3. Chris Atkinson i Stephane Prevot (18,3 sek.); 4. Petter Solberg i Philip Mills (1.04,8 min.); 5. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (1.09,2 min.); 6. Henning Solberg i Cato Menkerud(2.32,9 min.); 7. Matthew Wilson i Michael Orr (2.52,6 min.); 8. Federico Villagra i Jorge Perez Companc (5.30,7 min.); 9. Ricardo Triviño iCheco Salom (8.02,0 min.); 10. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (8.40,6 min.); 11. Jaan Mölder i Frederic Miclotte (9.49,2 min.); 12.Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (10.15,1 min.);

Po szóstym OS powiedzieli:S. Loeb: Nie mogę jechać szybciej, nie chcę zbytnio ryzykować.J.-M. Latvala: Idzie dobrze, mam cały czas dobre samopoczucie. Chcę pozostać przy stu procentowej koncentracji.P. Solberg: Najechałem na duży kamień, ale miałem szczęście. Jechałem ostrożnie.Ch. Atkinson: Mieliśmy problemy z intercomem pilota. Auto jedzie trochę lepiej. Najechałem na kamień, ale opony Pirelli są znakomite.H. Solberg: Nie wiem co się stało. Jechałem na Maksa i nie jadę…ajajajaj.M. Wilson: Po pierwszych odcinkach byłem trochę zawiedziony. Teraz idzie lepiej.J.Mölder: Auto zaczęło tracić napięcie, a następnie moc. Nie wiem co się stało.

Siódmy odcinek specjalny (Superoes 1 - 2,21 kilometra)

Pierwszy z pokazowych odcinków wygrał Petter Solberg. Norweg pojechał dynamicznie i uzyskał ponda sekundę przewagi nad konkurentami.

Drugie miejsce zajął Sébastien Loeb.

Trzeci był Federico Villagra, wspólnie z Chrisem Atkinsonem, a piaty lider, Jari - Matti Latvala, który do Loeba stracił 1,3 sekundy.

Michał Kościuszkoi zajął jedenaste miejsce, drugie w JWRC. Na odcinku najszybszy był jego kolega z zespołu Suzuki, Jaan Mölder.

W klasyfikacji rajdu nie zaszły żadne zmiany.

Wyniki: Pettrer Solberg, Sébastien Loeb (0,6 sek.), Chris Atkinson (1,1 sek.), Federico Villagra (1,1 sek.), Jari - Matti Latvala (1,9 sek.), Matthew Wilson (2,2 sek.), Mikko Hirvonen (2,2 sek.), Henning Solberg (2,6 sek.), Ricardo Triviño (9,0 sek.), Jaan Mölder (12,4 sek.), Michał Kościuszko (13,0 sek.).

Ósmy odcinek specjalny (Superoes 2 - 2,21 kilometra)

Ostatni odcinek specjalny pierwszego etapu, drugi przejazd Superoesu także nie przyniósł zmian, a rywalizacja była jeszcze bardziej wyrównana niż podczas wcześniejszej próby.

Os-owe zwycięstwo odniósł Sébastien Loeb.

Jari - Matti Latvala, Henning Solberg i Petter Solberg stracili 0,3 sekundy.

Michał Kościuszko znów znalazł się w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej odcinka.

Wyniki: Sébastien Loeb, Jari - Matti Latvala (0,3 sek.), Petter Solberg (0,3 sek.), Hanning Solberg (0,3 sek.), Federico Villagra (0,4 sek.), Matthew Wilson (0,6 sek.), Mikko Hirvonen (1,4 sek.), Chris Atkinson (5,2 sek.), Ricardo Triviño (9,8 sek.), Michał Kościuszko (11,0 sek.), Sébastien Ogier (11,0 sek.).

Nieoficjalna klasyfikacja po pierwszym etapie

MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC)1:23.38,6 godz.2.Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC)9,6 sek.3.Chris Atkinson i Stephane Prevot (Subaru Impreza WRC)22,4 sek.4.Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC)1.02,9 min5.Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC)1.10,6 min..6. Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC)2.43,6 min.7.Matthew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC 07)2.52,9 min.8.Federico Villagra i Jorge Perez Companc (Ford Focus RS WRC)5.30,0 min.9.Ricardo Triviño i ChecoSalom (Peugeot 206 WRC)8.18,6 min.10.SébastienOgier i Julien Ingrassia (Citroën C2 S1600)9.13,0 min.11.Jaan Mölder i Frederic Miclotte (Suzuki Swift S1600)10.11,2 min.12.Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak (Suzuki Swift S2000)10.36,9 min.

Nieoficjalne wyniki w Klasie JWRC

MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1. SébastienOgier i Julien Ingrassia (Citroën C2 S1600)1:32.41,6 godz.2. Jaan Mölder i Frederic Miclotte (Suzuki Swift S1600)58,2 sek.3. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Suzuki Swift S1600)1.23 min.4. Aaron Burkart i Michael Kölbach (Citroën C2 S1600)3.00,5 min.5. Patrik Sandell i Emil Axelsson(Renault Clio S1600)3,11,4 min.6. Shaun Gallagher i M.Morrissey (Citroën C2 R2)5.49,4 min.7. Francesco Fanari iMassimilliano Bosi (Citroën C2 S1600)14.10,4 min.8. Miloš Komljenović iAleksandar Jeremić (Renault Clio R3)23.25,7 min.9. Martin Prokop i Jan Tománek(Citroën C2 S1600)28.29,9 min.

........................................................................................................................................................

UWAGA

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!