Dwa czwartkowe odcinki specjalne wykazały, że podobnie jak przed rokiem zdecydowanymi faworytami zawodów są załogi w Citroënach C4 WRC: Sébastien Loeb i Daniel Elena oraz Daniel Sordo i Marc Marti. Oczywiście zdecydowanie większe szanse na sukces ma Francuz, który bardzo pragnie po raz piąty zwyciężyć w tym najbardziej znanych rajdów.
Mistrz Świata już pierwszego dnia udowodnił, że jest w dobrej dyspozycji. Co prawda, jak to często w jego przypadku bywa, "przespał" pierwszą próbę, ale na drugiej pokazał, kto rządzi w stawce. Młody kolega z zespołu Dani Sordo jednak zapewne nie zamierza "odpuścić", stąd tez zapowiada się ciekawy pojedynek.
Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen w Fordzie Focusie RS WRC jedzie dobrze, ale to wystarcza jedynie do zajmowania trzeciej pozycji ze sporą już strata do konkurentów. Jari - Matti Latvala, drugi kierowca Forda, stracił ponad cztery minuty, ale jak się wydaje powinien zdobyć punkty - stać go bowiem na odrobienie przez trzy dni wielu minut do zawodników zajmujących miejsca w końcu "dziesiątki"...
Bardzo dobrze w pierwszym dniu jechali Chris Atkinson i Stephane Prevot (Subaru Impreza WRC). Wyrównany pojedynek toczą François Duval i Eddy Chevailler(Ford Focus RS WRC) oraz Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC). Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (Ford Focus RS WRC) wyprzedza jedynaka w "dziesiątce" - Suzuki SX4 WRC, załogi Toni Gardemeister i Tomi Touminen (Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson zajmują dwunaste miejsce).
Nie sensacją, ale pewną niespodzianką są dwa Peugeoty: 307 WRC załogi Jean - Marie Couq i David Marty (dziewiąta) i 206 WRC - Frédéric Romeyer i Thomas Fournel (dziesiąta pozycja).
Warto przypomnieć, że przed rokiem Sébastien i Dani "ustrzelili" dublet w tym rajdzie, a tymczasem tytuł w klasyfikacji Producentów przypadł Fordowi, a "Seb" musiał do końca twardo walczyć o zwycięstwo z Marcusem. Nie spekulujmy więc przedwcześnie...
Czy jednak ktoś jest w stanie dogonić Citroëny?
Drugiego dnia załogi mają łącznie do przejechania 544,25 kilometrów, w tym sześć odcinków specjalnych (3 różne), liczących w sumie 116,96 km. Są to: OS3: St Pierreville-Col de la Fayolle 1 (29,52 km); OS4: Burzet-Lachamp Raphaël 1 (16,30 km); OS5: St Martial-Le Chambon-Beleac 1 (12,66 km); OS6: St Pierreville-Col de la Fayolle 2; OS7: Burzet-Lachamp Raphaël 2; OS8: St Martial-Le Chambon-Beleac 2.
Ostatni samochód w parc fermé zamelduje się dopiero o godzinie 21:35.
Zapraszamy na naszą relację z drugiego dnia zawodów.
Trzeci odcinek specjalny (St Pierreville-Col de la Fayolle 1 - 29,52 km)
Bardzo dobrze dysponowani Sébastien Loeb i Daniel Elena wygrali pierwszy piątkowy odcinek specjalny, powiększając swoją przewagę nad konkurentami.
Nadal doskonale radzą sobie Daniel Sordo i Marc Martiw drugim Citroënie C4 WRC. Swoją przewagę nad Mikko Hirvonenem i Jarmo Lehtinenem powiększyli o kolejne 1,8 sekundy.
Do Chrisa Atkinsona zbliżył się François Duval. Chris, Jari - Matti Latvala oraz Petter Solberg uzyskali podobne czasy.
Sporo czasu - 2.20,8 minuty, stracił Toni Gardemeister, ale utrzymał miejsce w "dziesiątce".
Wyniki odcinka: Sébastien Loeb, Dani Sordo (strata 8,3 sekundy), Mikko Hirvonen (10,1 sek.), François Duval (27,8 sek.), Chris Atkinson (39,8 sek.), Jari - Matti Latvala (40,0 sek.), Petter Solberg (42,1 sek.), Giggi Galli (53,5 sek.), Jean - Marie Couq i David Marty (58,1 sek.), Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (Suzuki SX4 WRC - 59,7 sek.).
Klasyfikacja generalna po trzech odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC); 2. Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC - 21,0 sek.); 3. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07 - 54,1 sek.); 4. Chris Atkinson i Stephane Prevot (Subaru Impreza WRC - 1.38,4 min.); 5. François Duval i Eddy Chevailler(Ford Focus RS WRC - 1.41,3 min.); 6. Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC - 1.56,6 min.); 7. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (Ford Focus RS WRC - 2.19,6 min.); 8. Jean - Marie Couq i David Marty (Peugeot 307 WRC - 3.07,3 min.); 9. Toni Gardemeister i Tomi Touminen (Suzuki SX4 WRC - 4.13,9 min.); 10. Frédéric Romeyer i Thomas Fournel (Peugeot 206 WRC - 4.18,5 min.).
Powiedzieli:
S. Loeb: Miejscami było mokro, miejscami sucho. Była to trudno Próba dla opon, ale w sumie poszło dobrze. Czekałam jak pojedzie Dani, bo wczoraj miał dobry dzień. Dzisiaj muszę jechać ja.D. Sordo: Seb jest bardzo szybki. Nasze auta było trochę na zakrętach podsterowne. M. Hirvonen: Jestem zadowolony. Staram się trzymać tempo za Danim.Ch. Atkinson: Było dość ślisko.F. Duval: Dość ślisko, nie było to na pierwszy przejazd najlepsze dla nikogo.P. Solberg: Bardzo zdradliwe. Staramy się robić co tylko się da, żeby nie popełnić błędu. Citroeny królują.G. Galli: Nie jest sucho, w niektórych zakrętach było ślisko. Nie jest łatwo utrzymać tempo.H. Solberg: Nie jestem zadowolony. Starałem się, ale nic nie pokazałem. Mam nadzieję, że będzie lepiej.P.-G. Andersson: Wyjechałem z opóźnieniem z serwisu. Mieliśmy problemy z dyferencjałem, ale udało się usunąć je wieczorem. Auto jest w porządku, chociaż walczę trochę z przekładnią. Musiałem przełączyć na manual.J.-M. Latvala: Staram się zyskać jak najwięcej doświadczenia z nowymi oponami. Chcę zdobyć punkty. Będzie to trudne, ale już nie jadę pod presją.T. Gardemeister: Nie mam mocy, jadę jak na dojazdówce. Może turbo? Ale tego jeszcze nie wiem.
Czwarty odcinek specjalny (Burzet-Lachamp Raphaël 1 - 16,30 km)
Tym razem Dani zrewanżował się koledze z teamu i wygrał OS. W zwycięstwach na próbach jest więc remis, ale w klasyfikacji pozycja "Seba" wydaje się być niezagrożona.
Mikko Hirvonen systematycznie traci, ale pewnie utrzymuje trzecią pozycję.
Z pozostałych załóg tym razem najszybszy okazał się Petter Solberg, który pokonał Chrisa Atkinsona. François Duval stracił ponad trzy sekundy.
Nadal z problemami boryka się Toni Gardemeister w Suzuki SX4 - tym razem zanotował wynik gorszy od zwycięzcy o prawie minutę i wypadł z "dziesiątki". "Wskoczył" do niej natomiast trzeci kierowca Forda - Khalid Al Qassimi, jadący z pilotem Michaelem Orrem.
Wyniki OS-u: Dani Sordo, Sébastien Loeb (2,7 sek.), Mikko Hirvonen (7,5 sek.), Petter Solberg (13,3 sek.), Chris Atkinson (13,9 sek.), François Duval (16,4 sek.), Jari - Matti Latvala (16,6 sek.), Giggi Galli (20,2 sek.), Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06 - 22,4 sek.), Jean - Marie Couq (23,9 sek.).
Klasyfikacja generalna po czterech odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Daniel Sordo i Marc Marti (18,3 sek.); 3. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (58,9 sek.); 4. Chris Atkinson i Stephane Prevot (1.49,6 min.); 5. François Duval i Eddy Chevailler (1.55,0 min.); 6. Petter Solberg i Philip Mills (2.07,2 min.); 7. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (2.37,1 min.); 8. Jean - Marie Couq i David Marty (3.28,5 min.); 9. Frédéric Romeyer i Thomas Fournel (5.01,9 min.); 10. Khalid Al Qassimi i Michael Orr (5.06,6 min.).
Piąty odcinek specjalny (Burzet-Lachamp Raphaël 1 - 16,30 km)
Sébastien Loeb i Daniel Elena są liderami po pierwszej pętli drugiego dnia zmagań w Rajdzie Monte Carlo. Ma piątym odcinku specjalnym wyprzedzili oni Daniela Sordo i Marca Martiego o 5,2 sekundy.
0,6 sekundy do Hiszpanów stracili Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen.
Te trzy załogi - właśnie w takiej kolejności - liderują w zawodach.
Petter Solberg wciąż w natarciu, powoli odrabia straty do Chrisa Atkinsona i Françoisa Duvala.
Niepokojąco wygląda sprawa załóg w Suzuki SX4 - zarówno Toni Gardemeister jak i Per - Gunnar Anderson tracą dystans. Na serwisie mechanicy będą mieli prawdopodobnie sporo pracy.
"Obudził" się natomiast Henning Solberg.
Jari - Matti Latvala jest już tuż za obydwoma załogami Suzuki - traci do nich kilkanaście sekund.
W wynikach długo nie było Frédérica Romeyera i Thomasa Fournela, ale nadal zajmują oni dziewiąte miejsce. Rywalizacja o miejsce w "dziesiątce" zrobiła się bardzo interesująca...
Szesnaste miejsce zajmują A. Broccoli i M. Cicognini w Renault Clio R3 (klasa A7 - najlepsza załoga z napędem na jedną oś: strata 8.56,9 min.), siedemnastą - liderzy grupy N: O. Burri i F. Gordon w Subaru Imprezie STi (9.08,8 min.).
Rezultaty próby: Sébastien Loeb, Dani Sordo (5,2 sek.), Mikko Hirvonen (5,8 sek.), Petter Solberg (11,7 sek.), Chris Atkinson (12,6 sek.), Giggi Galli (13,6 sek.), François Duval (13,7 sek.), Jari 0 Matti Latvala (14,3 sek.), Jean - Marie Couq (14,5 sek.), Henning Solberg (18,6 sek.).
Klasyfikacja generalna po pięciu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Daniel Sordo i Marc Marti (23,5 sek.); 3. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (1.04,7 min.); 4. Chris Atkinson i Stephane Prevot (2.02,2 min.); 5. François Duval i Eddy Chevailler (2.08,7 min.); 6. Petter Solberg i Philip Mills (2.18,9 min.); 7. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (2.50,7 min.); 8. Jean - Marie Couq i David Marty (3.42,9 min.); 9. Frédéric Romeyer i Thomas Fournel (5.36,8 min.); 10. Khalid Al Qassimi i Michael Orr (5.39,5.); 11. Henning Solberg i Cato Menkerud (5.41,4 min.); 12. Matthew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC 06 - 5.43,1 min.); 13. Toni Gardemeister i Tomi Touminen (Suzuki SX4 WRC - 5.45,3 min.); 14. Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (Suzuki SX4 WRC - 5.50,2 min.); 15. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC - 6.02,6 min.).
Powiedzieli
S. Loeb: Jestem zadowolony. Wszystko sprawuje się bez zarzutu, włącznie z oponamiD. Sordo: Był to szybki odcinek. Nie wiem czy da się jeszcze przyspieszyć. M. Hirvonen: Wciąż tracimy, ale nie tyle co wczoraj. Na tym rajdzie nikt nie może konkurować z SebemCh. Atkinson: Wciąż nawierzchnia jest zdradliwa.F. Duval: Dla mnie było to coś nowego. Zobaczymy jak będzie na drugim przejeździe.P. Solberg: Dobrze, jadę swoje. Nie mamy większych problemów z oponami, ale staramy się jechać uważnieG. Galli: Jechałem uważnie, według planu.H. Solberg: Jest OK. Zaczynam funkcjonować, jadę spokojnie.P.-G. Andersson: Zgasł mi silnik i straciłem dziesięć sekund. Gdzieś wycieka olej,J.-M. Latvala: Chciałbym sobie poużywać, ale wciąż nie mogą znaleźć właściwego rytmu. Widać to w wynikachT. Gardemeister: Wciąż mam mało mocy, ale staram się jechać co się da
Załogi zjeżdżają obecnie do Parku Serwisowego.
Załogi wystartowały do szóstego OS-u.
Szósty odcinek specjalny (St Pierreville-Col de la Fayolle 2 - 29,52 km)
Po raz pierwszy Mikko Hirvonen pokonał DSaniela Sordo. Co prawda różnicą zaledwie 0,7 sekundy, ale zawsze...
Najszybszy był - podobnie jak rano - Sébastien Loeb. Mistrz Świata "dołożył" obu konkurentom ponad dziesięć sekund. Wszyscy kierowcy wyraźnie poprawili swoje czasy w stosunku do pierwszego przejazdu.
Niespodziewanie szybszy od Hirvonena i Sordo był François Duval - Belg ustawił prawdopodobnie lepiej swój samochód, co natychmiast zaowocowało wynikiem!
Chris Atkinson ponownie odskoczył Petterowi Solbergowi, obronił się też przed atakiem Duvala.
Niestety pobyt w serwisie nie pomógł Toniemu Gardemeisterowi - Fin stracił znów pond półtorej minuty, bo wciąż ma problemy z doładowaniem. Ciężar rywalizacji o pierwszą "dziesiątkę" przejąć musi w tej sytuacji Per - Gunnar Andersson, który dwa razy zgasił silnik (wcześniej spóźnił się cztery minuty na PKC, przez co stracił dodatkowe 40 sekund).
Słabo pojechał też Jean - Marie Couq (ponad minutę straty).
Przyspieszył wyraźnie Jari - Matti Latvala, który ostro goni Henninga Solberga. Matthew Wilson został już w tyle...
Wypadł z "dziesiątki" Frédéric Romeyer.
Ale różnice są minimalne.
Z trasy wypadła trzecia załoga Forda: Khalid Al Qassimi i Michael Orr (Focus RS WRC).
Wyniki odcinka: Sébastien Loeb, François Duval (9,3 sek.), Mikko Hirvonen (10,1 sek.), Dani Sordo (10,8 sek.), Chris Atkinson (12,4 sek.), Jari - Matti Latvala (19,5 sek.), Petter Solberg (20,6 sek.(, Giggi Galli (27,3 sek.(, Henning Solberg (32,2 sek.), Per - Gunnar Andersson (51,2 sek.).
Klasyfikacja generalna po sześciu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Daniel Sordo i Marc Marti (34,3 sek.); 3. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (1.14,8 min.); 4. Chris Atkinson i Stephane Prevot (2.14,8 min.); 5. François Duval i Eddy Chevailler (2.18,0 min.); 6. Petter Solberg i Philip Mills (2.39,5 min.); 7. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (3.18,0 min.); 8. Jean - Marie Couq i David Marty (4.46,7 min.); 9. Henning Solberg i Cato Menkerud (6.13,7 min.); 10. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (6.22,1 min.); 11. Matthew Wilson i Michael Orr (6.40,8 min.); 12. Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (6.41,4 min.); 13. Frédéric Romeyer i Thomas Fournel (6.43,9 min.); 14.Toni Gardemeister i Tomi Touminen (7.17,4 min.); 15. Alessandro Broccoli i Monica Cicognini (Renault Clio R3 - 10.31,9 min.).
Powiedzieli
S. Loeb: Jadę na miękkich oponach. Muszę uważać, żeby ich zbyt szybko nie zedrzeć.M. Hirvonen: Jechałem naprawdę na całego.F. Duval: Na ostatnich dziesięciu kilometrach miałem już przegrzane opony. Mam dwa rezerwowe i będę je przekładał.D. Sordo: Mam pewne problemy. Nie wiem co to jest, muszę porozmawiać z mechanikami. Mam zjechane opony.G. Galli: słońce świeciło prosto w oczy, a tego nie lubię. Wciąż się uczę, ale zbyt wielu błędów nie popełniam.T. Gardemeister: Wciąż ten sam problem. Mechanicy wymienili wiele elementów, ale wciąż brak mocy.P. Solberg: Tuż przed startem do odcinka silnik zaczął pracować na trzech cylindrach. Jechało mi się bardzo ciężko, bez żartów.P.-G. Andersson: Jest dobrze, jadę spokojnie. Dwa razy zgasł mi silnik i straciliśmy 15 sekund.
Siódmy odcinek specjalny (Burzet - Lachamp Raphaël 2 - 16,30 km)
Kolejny sukces Sébastiena Loeba. Francuz jedzie równym tempem i jest poza zasięgiem konkurentów.
Przyspieszył Mikko Hirvonen. dzięki temu nadrobił sporo sekund nad Danim Sordo. Młody Hiszpan nie tylko nie powtórzył sukcesu z poprzedniego przejazdu, ale przegrał też z Chrisem Atkinsonem.
Rożnicę pomiędzy zawodnikami rywalizującymi czwartą pozycję systematycznie rosną....
Starszy z braci Solbergów - Henning, pokonał Pettera.
Nie odnalazł się Toni Gardemeister, stracił jeszcze więcej - ponad 40 sekund - Giggi Galli.
Wyniki siódmego OS-u: Sébastien Loeb, Mikko Hirvonen (2,3 sek.), Chris Atkinson (4,6 sek.), Dani Sordo (7,4 sek.), François Duval (10,1 sek.), Henning Solberg (13,6 sek.), Jari - Matti Latvala (13,7 sek.), Petter Solberg (14,0 sek.), Jean - Marie Couq (20,5 sek.), Per - Gunnar Anderson (21,7 sek.).
Klasyfikacja generalna po siedmiu odcinkach specjalnych: 1. Sébastien Loeb i Daniel Elena; 2. Daniel Sordo i Marc Marti (41,7 sek.); 3. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (1.17,1 min.); 4. Chris Atkinson i Stephane Prevot (2.19,2 min.); 5. François Duval i Eddy Chevailler (2.28,1 min.); 6. Petter Solberg i Philip Mills (2.53,5 min.); 7. Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (3.58,5 min.); 8. Jean - Marie Couq i David Marty (5.07,2 min.); 9. Henning Solberg i Cato Menkerud (6.27,3 min.); 10. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (6.35,8 min.); 11. Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (7.03,1 min.); 12. Matthew Wilson i Michael Orr (7.05,9 min.); 13. Frédéric Romeyer i Thomas Fournel (7.29,3 min.); 14.Toni Gardemeister i Tomi Touminen (7.53,1 min.); 15. Alessandro Broccoli i Monica Cicognini (Renault Clio R3 - 11.48,7 min.).
Ósmy odcinek specjalny (Burzet-Lachamp Raphaël 2 - 16,30 km)
Sébastien Loeb wygrał po raz kolejny i bezpieczną przewagą wystartuje do trzeciego etapu zawodów.
Mocno przyspieszył Mikko Hirvonen, natomiast była to słabsza pętla w wykonaniu Daniego Sordo. Hiszpan jednak utrzymał drugie miejsce i ma spory zapas (26,2 sekundy) przed jutrzejszymi zmaganiami nad Finem.
Chris Atkinson udokumentował swoją wyższość w dniu dzisiejszym nad Françoisem Duvalem. Petter Solbergnie był w stanie dorównać tempa konkurentom...
Bardzo dużą stratę - 1.22,6 minuty zanotował Giggi Galli. Utrzymał co prawda siódme miejsce, ale jego przewaga nad załogzmalała do kilku sekund. Jean - Marie Couq i David Marty nie tylko utrzymali wysoką pozycję, ale mają szansę na nawiązanie rywalizacji z Gallim.
Świetnie spisał się Jari - Matti Latvala, który zakończył dzień na dziewiątym miejscy w klasyfikacji, wyprzedzając na ostatniej próbie Henninga Solberga.
Najlepszą załogą w samochodzie z jednym napędem okazali się A. Broccoli i M. Cicognini w Renault Clio R3 (13.08,4 min. - piętnaste miejsce), natomiast w grupie N: O. Burri i F. Gordon w Subaru Imprezie STi (13.58,4 min. - szesnasta pozycja).
Wyniki ostatniej próby drugiego dnia: Sébastien Loeb i Daniel Elena, Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (5,7 sek.), Chris Atkinson i Stephane Prevot (9,4 sek.), François Duval i Eddy Chevailler (14,5 sek.), Daniel Sordo i Marc Marti (14,9 sek.), Petter Solberg i Philip Mills (16,1 sek.), Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (20,0 sek.), ean - Marie Couq i David Marty (20,7 sek.), Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (23,0 sek.), Henning Solberg i Cato Menkerud (31,4 sek.).
Powiedzieli na mecie ostatniego odcinka drugiego dnia zmagań:
Nieoficjalne wyniki po dwóch dniach
MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1. Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC)1:36.44,9 godz.2. Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC)56,6 sek.3.Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07)1.22,8 min.4.Chris Atkinson i Stephane Prevot (Subaru Impreza WRC)2.28,6 min.4.François Duval i Eddy Chevailler(Ford Focus RS WRC)2.42,6 min.6. Petter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC)3.09,6 min.7.Giggi Galli i Giovanni Bernacchini (Ford Focus RS WRC)5.21,1 min.8.Jean - Marie Couq i David Marty (Peugeot 307 WRC)5.27,9 min.9. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC)6.55,8 min.10.Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06)6.58,7 min.11.Per – Gunnar Andersson i Jonas Andersson (Suzuki SX4 WRC)7.26,1 min.12.Matthew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC 06)7.43,2 min.13.Frédéric Romeyer i Thomas Fournel (Peugeot 206 WRC8.21,3 min.14. Toni Gardemeister i Tomi Touminen (Suzuki SX4 WRC)8.38,4 min.15.Alessandro Broccoli i Monica Cicognini (Renault Clio R3)13.08,4 min.
.........................................................................................................................................................
UWAGA
prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane!
Fot. Rallyworld©Willy Weyens