Czwarty odcinek specjalny, pierwszy w drugim dniu zmagań(o długości 25,30 km), wygrali Juho Hänninen i Mikko Markkula (Škoda Fabia S2000), którzy tym samym umocnili się na prowadzeniu.

Pecha mieli wiceliderzy Stephane Sarrazin i Jacques - Julien Renucci (Peugeot 207 S2000), którzy po opuszczeniu drogi stracili 4,50 minuty.

Na drugie miejsce awansowali Kris Meeke i Paul Nagle (Peugeot 207 S2000), którzy ukończyli próbę jako drudzy.

Trzecią lokatę na odcinku zajęli Toni Gardemeister i Tomi Tuominen (Fiat Punto Abarth S2000), a "pudło" w klasyfikacji wskoczyli Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Peugeot 207 S2000).

Piąty OS (25,67 km) to znów popis Juho Hänninen. Fin zwiększył przewagę nad czwartym na mecie Krisem Meeke już do 1.27,2 minuty!

Drudzy na odcinku byli Anton Alen i Timo Alanne (Fiat Grande Punto S2000), a trzeci - Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (ich strata do liderów wynosi 1.27,8 minuty - są tuż za Meeke).

Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger (Peugeot 207 S2000), którzy wcześniej przebili oponę, mieli kłopoty techniczne i zajmują szóste miejsce.

Szósta próba o długości nieco ponad 21 kilometrów okazała się bardzo trudna.

Juho Hänninen zajął na niej siódme miejsce, tracąc 32,9 sekundy do zwycięzców Jana Kopecký'ego i Peta Starý'ego również Škodzie Fabii S2000.

Drugą pozycję w zawodach stracił Kris Meeke, który po przebiciu opony spadł na czwarte miejsce.Wyprzedzili go Sebastien Ogier i Freddy Loix.

Za Czechami najlepsze czasy na próbie uzyskali: Toni Gardemeister i Tomi Tuominen (strata 22,9 sek.) oraz Stephane Sarrazin i Jacques - Julien Renucci (24,0 sek.).Klasyfikacja po sześciu odcinkach specjalnych:MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1.Juho Hänninen i Mikko Markkula (Škoda Fabia S2000)1:47.39,5 godz..2.Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Peugeot 207 S2000)1.24,3 min.3.Freddy Loix i Isidoor Smets (Peugeot 207 S2000)1.36,9 min.4.Kris Meeke i Paul Nagle (Peugeot 207 S2000)2.07,2 min.5.Toni Gardemeister i Tomi Tuominen (Fiat Punto Abarth S2000)2.40,2 min.6.Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger (Peugeot 207 S2000)2.53,5 min.7.Giandomenico Basso i Mitia Dotta (Fiat Punto Abarth S2000)4.08,7 min.8.Stephane Sarrazin i Jacques-Julien Renucci (Peugeot 207 S2000)5.22,4 min.9.Jan Kopecký i Petr Starý (Škoda Fabia S2000)5.25,5 min.10. Anton Alen i Timo Alanne (Fiat Grande Punto S2000)6.17,1 min.

Obecnie załogi udały się na strefę serwisową.

Drugą pętlę rozpoczął ponowny przejazd próby Labatie d'Andaure - St. Pierre S / Doux. Tym razem wszystkich zaskoczyli jadący z dalszym numerem startowym Julien Maurin i Gilles Thimonier w Fiacie Grande Punto, którym zapisano najlepszy czas.

Francuzi w klasyfikacji zajmują obecnie jedenaste miejsce.

Druga lokatę zajął Stephane Sarrazin, a trzecią Sebastien Ogier.

Freddy Loix dojechał tuż za najgroźniejszym konkurentem, tracąc do niego 1,4 sekundy.

Liderzy Juho Hänninen i Mikko Markkula sklasyfikowani zostali na szóstej pozycji.

W wynikach brak zajmujących szóste miejsce obrońców tytułu w serii IRC, Nicolasa Vouilloza i Nicolasa Klingera. Uszkodzili oni swojego Peugeota i musieli sie wycofać.

Do "dziesiątki" powrócili więc w tej sytuacji Franz Wittmann Jr. i Bernhard Ettel (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Ósmy, przedostatni odcinek specjalny pierwszego etapu zakończył się sukcesem lidera, Juho Hänninena, który umocnił się na prowadzeniu.

Dobrze spisał się drugi na mecie Jan Kopecký.

Trzeci w wynikach, Freddy Loix odrobił do piątego - Sebastiena Ogiera 6,8 sekundy. Obecnie drugą i trzecią załogę w rajdzie dzieli już tylko 7,2 sekundy.

Stephane Sarrazin i Jan Kopecký "przeskoczyli" w wynikach Giandomenico Basso, który spadł na ósme miejsce.

Dziewiąty, ostatni OS pierwszego etapu wygrali Stephane Sarrazin i Jacques-Julien Renucci. Gdyby nie ranna przygoda Francuzi byliby liderami klasyfikacji.

Dziewiątka okazała się bowiem bardzo pechowa dla zdecydowanych przodowników, Juho Hänninena i Mikko Markkuli. Stracili oni bowiem po błędzie i przebiciu opony 2.36,8 minuty i spadli na trzecie miejsce.

Nowymi liderami zostali Sebastien Ogier i Julien Ingrassia. Freddy Loix i Isidoor Smets tracą do nich ponad pół minuty, a Hänninen i Markkula - 54,8 sekundy.

Tuż za Juho i Mikko są Kris Meeke i Paul Nagle.

Jak widać kłopoty Hänninena spowodowały, że w rajdzie ponownie zrobiło się ciekawie...

Zajmujący ósme miejsce Giandomenico Basso i Mitia Dotta (Fiat Punto Abarth S2000) nie stracili jeszcze szans na awans - poprzedzający ich Jan Kopecký i Petr Starý mają nad nimi zaledwie 7,2 sekundy przewago.

Kopecký traci natomiast do Sarrazina 28 sekund.

Na ostatnim odcinku z "dziesiątki" wypadli Franz Wittmann Jr. i Bernhard Ettel - ich miejsce zajęli Julien Maurin i Gilles Thimonier.

Nieoficjalne wyniki po pierwszym etapie

MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1.Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Peugeot 207 S2000)12:35.09,8 godz..2.Freddy Loix i Isidoor Smets (Peugeot 207 S2000)32,4 sek.3.Juho Hänninen i Mikko Markkula (Škoda Fabia S2000)54,8 sek.4.Kris Meeke i Paul Nagle (Peugeot 207 S2000)59,2 sek.5.Toni Gardemeister i Tomi Tuominen (Fiat Punto Abarth S2000)1.40,7 min.6.Stephane Sarrazin i Jacques-Julien Renucci (Peugeot 207 S2000)3.42,6 min.7.Jan Kopecký i Petr Starý (Škoda Fabia S2000)4.10,6 min.8.Giandomenico Basso i Mitia Dotta (Fiat Punto Abarth S2000)4.17,8 min.9.Anton Alen i Timo Alanne (Fiat Grande Punto S2000)8.12,8 min.10. Julien Maurin i Gilles Thimonier (Fiat GrandePunto S2000)9.35,0 min.

Fot.: ircseries.com

Ogier liderem