Trzecie dzień składa się z pięciu odcinków specjalnych. Na "przebudzenie" organizatorzy dali szansę przejechania załogom OS-u Montauban sur l'Ouvèze - Eygalayes o długości 30,42 kilometra, jednak zasadnicze decyzje zapadną wieczorem i nocy, podczas dwukrotnego przejazdu słynnych Col de Braus - La Bollène-Vésubie (34,68 km) oraz Lantosque - Lucéram (19,13 km).

Jedno jest pewne: zwycięzca tegorocznej edycji przełamie monopol na wygrywanie!

W dziesięciu ostatnich Rajdach Monte Carlo zwycięstwa odnosili bowiem tylko trzej kierowcy:

Najlepsi w RMC 1999 - 2008RokZwycięzcyrajdu (Samochód)2008Sébastien Loeb iDaniel Elena (Citroën C4 WRC)2007Sébastien Loeb iDaniel Elena (Citroën C4 WRC)2006Marcus Grönholm i TimoRautiainen (Ford Focus RS WRC)2005Sébastien Loeb iDaniel Elena (Citroën Xsara WRC)2004Sébastien Loeb iDaniel Elena (Citroën Xsara WRC)2003Sébastien Loeb iDaniel Elena (Citroën Xsara WRC)2002Tommi Mäkinen i KajLindstrom (Subaru Impreza WRC)2001Tommi Mäkinen i RistoMannisenmaki (Mitsubishi Lancer Evo)2000Tommi Mäkinen i RistoMannisenmaki (Mitsubishi Lancer Evo)1999Tommi Mäkinen i RistoMannisenmaki (Mitsubishi Lancer Evo)

Dziesiąty odcinek specjalny przyniósł - zgodnie z przewidywaniami wielu fachowców - sporo niespodzianek. Kilka załóg z czołówki poniosło spore straty. Przetasowania w "dziesiątce" były tak znaczne, a różnice czasowe zmieniły się dość zdecydowanie.

Wpływ na to miała pogoda - gwałtowna odwilż w sposób zdecydowany zmieniła warunki na jezdni.

Już na pierwszym zakręcie z rywalizacji wypadli Juho Hänninen i Mikko Markkula - Škoda Fabia S2000 opuściła drogę i marzenia o sukcesie skończyły się (pomimo, że Fin zapowiadał na dzisiaj... spokojna jazdę).

Udział w zawodach zakończyli także rywalizujący o podium Kris Meeke i Paul Nagle (Peugeot 207 S2000), podobnie jak Hänninen i Markkula opuszczając trasę.

Odcinek wygrali liderzy, Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Peugeot 207 S2000).

Toni Gardemeister i Tomi Tuominen (Fiat Punto Abarth S2000) stracili do nich 9,8 sekundy, a Stephane Sarrazin i Jacques-Julien Renucci (Peugeot 207 S2000)- 17 sekund.

Wysokie, czwarte miejsce zajęli Frédéric Romeyer i Thomas Fournrl w Mitsubishi Lancerze.

Straty ponieśli Freddy Loix i Isidoor Smets (Peugeot 207 S2000 2.17,2 minuty), którzy stracili pozycję na rzecz Gardemeistera i Tuominena.

Niespodzianką była dziewiąta lokata na odcinku Renauda Poutota i Ludovica Viragha w Citroënie C2 R2.

Nieoficjalna klasyfikacja po dziesięciu odcinkach specjalnych

MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1.Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Peugeot 207 S2000)3:03.10,2 godz..2.Toni Gardemeister i Tomi Tuominen (Fiat Punto Abarth S2000)1.50,5 min.3.Freddy Loix i Isidoor Smets (Peugeot 207 S2000)3.05,5 min.4.Stephane Sarrazin i Jacques-Julien Renucci (Peugeot 207 S2000)3.59,6 min.5.Jan Kopecký i Petr Starý (Škoda Fabia S2000)4.34,5 min.6.Giandomenico Basso i Mitia Dotta (Fiat Punto Abarth S2000)6.14,7 min.7.Anton Alen i Timo Alanne (Fiat Grande Punto S2000)10.11,5 min.8.Julien Maurin i Gilles Thimonier (Fiat GrandePunto S2000)13.13,1 min.9.Franz Wittmann Jr. i Bernhard Ettel (Mitsubishi Lancer Evo IX)13.28,7 min.10. Oliver Burri i Fabrice Gordon (Fiat Grande PuntoAbarth S2000)13.33,8 min.

Fot.: ircseries.com