Tym samym w pewnym stopniu tradycja został podtrzymana - po raz trzeci z rzędu w rajdzie zwyciężył Francuz i do tego Sebatien...

Czy25-letni talent powtórzy sukcesy swojego imiennika i rodaka - Sébastien Loeba? Jak twierdza fachowcy - zdecydowanie tak!

Cztery rozegrane po ciemku, klasyczne odcinki specjalne decydowały o końcowych wynikach. Różnice przejazdów okazały się spore, a decydował o tym przede wszystkim dobór opon.

Ale po kolei!

Jedenasty odcinek specjalny, klasyk Col de Braus - La Bollène-Vésubie (34,68 km) wygrali Freddy Loix i Isidoor Smets (Peugeot 207 S2000). Nadrobili oni 11,1 sekundy nad najgroźniejszymi konkurentami - wyprzedzający ich Toni Gardemeister i Tomi Tuominen (Fiat Punto Abarth S2000) uzyskali drugi czas przejazdu.

Dobrze spisali się Anton Alen i Timo Alanne (Fiat Grande Punto S2000), którzy zajęli trzeci9e miejsce.

Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Peugeot 207 S2000) zanotowali piąty rezultat ze stratą 28,2 sekundy.

W pojedynku załóg walczących o podium Jan Kopecký i Petr Starý (Škoda Fabia S2000) byli szybsi o 9,1 sekundy od Stephane Sarrazina i Jacquesq - Julienq Renucciego (Peugeot 207 S2000).

W klasyfikacji po próbie nie zaszły zmiany.

Przed startem do dwunastego OS-u (Lantosque - Lucéram - 19,13 km) z rajdu wycofał się wicelider, Toni Gardemeister. Jak podano, przyczyną była awaria alternatora w Fiacie.

Niespodziewanymi zwycięzcami zostali Giandomenico Basso i Mitia Dotta (Fiat Punto Abarth S2000). Ale jeszcze większą niespodzianką była druga lokata w wynikach załogi Mathieu Arzeno i Patrice Mancini w Renault Clio.

Faworyci tracili: Freddy Loix - 50,7 sekundy, Sarrazin - 54 sekundy, a Ogier - 1.14,7 minuty.

Nie miało to jednak znaczenia w punktacji, choć za sprawa rezygnacji Toniego załogi przesunęły się o jedno miejsce w górę.

Po raz kolejny okazało się, że na razie nie ma siły na Peugeota - 207 Super 2000 zajęły całe podium. Škoda Fabia S2000 okazała się w debiucie szybsza od Fiatów!

Trzynasta próbę, ponowny przejazdwygrali jadący na oponach z kolcami Stephane Sarrazin i Jacques-Julien Renucci. Drudzy na mecie, Jan Kopecký i Petr Starý stracili do nich 29,9 sekundy.

Freddy Loix i Isidoor Smets, którzy pojechali o 53,9 sekundy wolniej utrzymali jednak druga pozycję.

Sebastien Ogier i Julien Ingrassia wyraźnie zwolnili (569,7 sek. straty).

Ostatni, czternasty odcinek padł ponownie łupem Stephane Sarrazina, który najlepiej z czołówki wyczuł zmianę warunków drogowych, zakładając optymalne opony.

Giandomenico Basso był drugi ze stratą 11 sekund, a Freddy Loix trzeci (16,5 sek.).

Sebastien Ogier i Julien Ingrassia ukończyli próbę na piątym miejscu (24,5 sek.) i mogli już świętować sukces...

Wyniki 77. Rajdu Monte Carlo

MiejsceKierowca (Auto)Czas / strata1.Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Peugeot 207 S2000)4:40.45,7 godz..2.Freddy Loix i Isidoor Smets (Peugeot 207 S2000)1.43,6 min.3.Stephane Sarrazin i Jacques-Julien Renucci (Peugeot 207 S2000)2.21,6 min.4.Jan Kopecký i Petr Starý (Škoda Fabia S2000)3.17,3 min.5.Giandomenico Basso i Mitia Dotta (Fiat Grande Punto Abarth S2000)4.28,0 min.6.Anton Alen i Timo Alanne (Fiat Grande Punto Abarth S2000)10:49.7 min.7.Frédéric Romeyer i Thomas Fournel (Mitsubishi Lancer Evo IX)20.30,3 min.8.Oliver Burri i Fabrice Gordon (Fiat Grande PuntoAbarth S2000)21.23,0 min.9.Luca Betti i Alessandro Mattioda (Fiat Grande Punto Abarth S2000)24.04,8 min.10. Patrick Artru i Patrice Virieux (MitsubishiLancer Evo IX)25.50,7 min.Fot. ircseries.com